Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18639 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st říjen 25 2017, 17:21 Předmět:
Taky tam mám 60ky . Nakonec ji mám i ve 120ce . No ale tu jednu 1,6 mám s klimou a manželka jezdila jen od krámu ke krámu a stihla ji tou klimošou vybít . A to je tam 90A altík ....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 25 2017, 19:44 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Mechoš tomu rozumí jak koza náklaďáku. Samozřejmě je to pitomost, ta 66Ah baterka vydrží úplně stejně, spíš dýl. Teď jsem jen na mobilu z práce, večer doplním proč to tak je.
No, nakonec nic doplňovat nemusím - v podstatě všecko, co bych doplnil já jako plus pro větší baterku už tady padlo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Kapacitu baterky v aute limituju vzdy len priestorove moznosti.
Jedina vynimka su riesenia s IBS (inteligent battery sensor) ktoré upravujú palubne napätie/nabíjací prúd podľa aktuálnej situácie - zaťaženie palubnej siete, zaťaženie motora, teplota okolia, odhadovaného stavu batérie.
V takomto prípade je potrebné batériu rovnakej kapacity po výmene registrovat cez diagnostiku. Pri použití väčšej kapacity je potrebne túto zmenu dokódovať.
Toto ale u felície určite neplatí.
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: st říjen 25 2017, 20:24 Předmět:
Jak píšeš. Proto šla po první zimně pryč a koupil jsem tu co tam patřila. Šlo o život. Jen při -15 to mohlo utrhnout starter. _________________ Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18639 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st říjen 25 2017, 21:38 Předmět:
Plácáš nesmysly . Proč máte stále potřebu exhybovat . Tomu starteru je fuk , zda je tam jakýkoliv aku na 12 V . To jsou zase kydy na odborném foru .... Jaké nebezpečí ? Zase jen pí čoviny mlíčňáků .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 25 2017, 22:09 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Plácáš nesmysly . Proč máte stále potřebu exhybovat . Tomu starteru je fuk , zda je tam jakýkoliv aku na 12 V . To jsou zase kydy na odborném foru .... Jaké nebezpečí ? Zase jen pí čoviny mlíčňáků .
Bořku, rozhodně mu to fuk ani fu(c)k není - protože jeho uložení musí zachycovat celou reakční sílu proti tomu krouťáku, kterým roztáčí motor - a když je -20°C, ten motor u šáde plnej ztuhlýho másla SAE 15W-40 a podobnejch (Mogul nebo Madit M6AD - jiný másla se snad do šádyny ani nelily, teda krom nadšenců kupujících v tuzexu Shell nebo Castrol) kladl takovej odpor, že to klidně to uložení startéru mohlo i prasknout. Byla to šedá litina - tudíž materiál tvrdej a křehkej ... Takže si nech kecy o mlíčňácích a plácání nesmyslů někam k peci u dvou deci. Celej agregát se při takovým startu musel klepat jak drahej pes - protože ta 180Ah baterka při zatížení šádynkovým startérem PAL Magneton 12V 1,2kW nejspíš prakticky neklesla s napětím jako by to udělala malá 40Ah (ta klesla klidně až na 8V) a startér jel opravdu na plný koule - a s motorem to muselo zaklepat jak s užíváním ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6069 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: čt říjen 26 2017, 7:52 Předmět:
Že má výjimečně pravdu
Záběrový moment startéru při dokonalých 12V je 1,5x větší, než při 8V, na které poklesne slabá baterka.
Jestli při tom upadne startér a praskne litinový blok motoru, tak bych se bál s takovým autem jezdit.
Úplně mi stačilo, že mi v zatáčce u Embéčka upadlo rameno předního kola
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.