Schéma nemám,ale neco k tématu:
Není ta první pojistka zvrchu přepálená ?(na fotce je to špatně vidět)
Tipoval že je to alternátor (podle konstrukce).Bez ohledu na to bych zkontroloval uhlíky,následně relé.Častou závadou bývá špatnej kontakt v držáku pojistky.Měřit,měřit ,měřit.
dam tam jiny pojistky,novy. po zapnuti ,rele cvakne. pak by asi melo druhe rele regulovat,to musim zmerit. ta krabicka by mela asi mit odpor,na nepřebijení. na volnobeh dava 13,2 a 3/4 plynu už je na 16-17V
nejvic me zajima ten kondik a dioda. kondiky je mozna psany azbukou
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: út říjen 18 2016, 18:30 Předmět:
Je to alternátor. Ta krabička je mechanický regulátor PP380. Dělal se i elektronický. Měla se udělat při přechodu z jednoho typu na druhý nějaká malá úprava v zapojení, ale nevím už jaká. Zkontrolovat ukostření a spoje. Schema úpravy bylo přiloženo u toho mechanického reg. Asi před 5-ti roky jsem jej objednával u firmy Mátl & Bula která ti může dodat i jiné ND.
Edit 1:
Jaký máš problém s pojezdem ??? Upřesni. Do té svorkovnice (čokolády) vedou dva přívodní vodiče (hnědý+modrý) pro směr jízdy a pokračují jako černé pod kryt k elekromagnet. ventilům. Podle směru zařazení musí být na jednom nebo druhém + 12V proti kostře. Odzkoušej žárovkou 12V/21W, multimetr nemá odběr a neodhalí případný přechodový odpor po cestě. U vozíku si ale nejdříve pozvedni přední kola ať ti neujede (podlož pod rám věže natěsno dřevěné hranoly a předklop, vozík by se měl sám pozvednout.) A tu "parádu" s kondenzátory, červený+hnědý bych klidně zrušil-odpojil.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2565 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: st říjen 19 2016, 8:36 Předmět:
S tim pojezdem.To je prostě nemoc těhle "bulharek".Prvně zkontroluj jestli vůbec fuguje elektromgnet pro jízdu vpřed a vzad.Musí bejt vidět jak magnet přestavuje páčku pojezdu vpřed-neutrál-vzad.Z neutrálu se páčka musí pohybovat na obě strany stejně.Pokud tomu tak je,bude problém v převodovce s hydraulickými spojkami.Taky častý omyl je že někdo naleje do převodovky převodový olej a převodovka špatně spíná spojky.Patří tam hydraulický olej.Pokud nefunguje el. magnet hledej ve spínači pod volantem nebo v kabeláži.Magnet je docela dobře slyšet při vypnutém motoru,jak přepíná.
Taky napiš typ bulhara: DV???? _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
je to DV1786 co řešim teď, díky za pomoc, s pojezdem šlo jen o ten kondík s diodou,zatím nevím přesný účel,ale je to asi z bespečnosti? aby to nejelo když startuješ? nevím, jeden servisák mně taky řekl, vyhodto pryč a jezdi.
hydraulika pojezdu je v pořádku, o to nešlo, vím co v tom už tiká za orloj,jednu DV1792 sem generálkoval.DV1786 je jinačí,tu sem ještě nerozebíral.
ted budu ladit altík, díky za nádherné schémátko!!! dnes sem jen stihl kouknout a viděl jsem diody v altíku,takže dynamo není. a pak tady čtu to krasný schéma,paráda!
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: st říjen 19 2016, 19:35 Předmět:
pawka napsal(a):
... s pojezdem šlo jen o ten kondík s diodou,zatím nevím přesný účel,ale je to asi z bespečnosti? aby to nejelo když startuješ? ...
Obecně u všech vozíků: Startování je řešeno přes spínač, když je páka - přepínač pojezdu v neutrálu. Takže kvůli bezpečnosti to nebude. Spíš na zachycení napěťových špiček při sepnutí - rozepnutí elekromag. ventilů pojezdu. _________________ Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Založen: Oct 30, 2005 Příspěvky: 3766 Bydliště: VT SLOVAKIA
Zaslal: st říjen 19 2016, 23:13 Předmět:
Je to 1µ _________________ „Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2565 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt říjen 20 2016, 18:25 Předmět:
Zrovna tu ochranu proti přepětí bych tam nechal.Přecejen jsou v alternátoru diody a nemuselo by se jim to líbit.Ten elektromagnet má indukčnost jak prase a přepětí je dost velký.Stačí někde špatnej kontakt k baterii a je vymalováno. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: pá listopad 25 2016, 23:41 Předmět:
Jak dopadla oprava ???
Zrovna dnes jsem měl čest s jedním DV-éčkem. Zákazník si stěžoval že vozík pouze couve. Příčinou je přerušené jedno vinutí el.mag. ventilu ovládajícího táhlo řazení převodovky. Mimochodem u tohoto vozíku není žádný kondenzátor ani dioda.
civku sem už řešil, když sjistíš, že je tam skrat nebo prerušení. tak ji na soustruhu odsoustružiš a rozeberes. zjistis škodu,problem a sletuješ drát. nebo nechas previnout. nova stoji 3500.. potom sme ji na 4 mistech zabodovali tigem.
alternator sem zatim nedořešil, ted mně nechytá desta dv12b na lpg. chytne a za 10-20 sek chcipne,nebo nechytne vubec, jezdí jen na plyn a chodilo to...
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: ne prosinec 04 2016, 19:17 Předmět:
Opravil bych typ vozíku. Jedná se pravděpodobně o MV12B, motor Škoda 1203. Začal bych blbým dotazem. Máš správnou plynovou láhev? Na poloze záleží. Pak průchodnost hadic a el. mag. ventilu plynu. Vyčistit splynovač, případně dát novou revizní sadu. Zkontrolovat zda je uzavřen na benzínovém el. mag. ventilu ruční kohoutek. Jeho funkce je opačná - zatahováním se otvírá. Rozdělovač, indučkční cívka ... Nezapomnět na vzduchvý filtr a těsnost sání kolem karburátoru.
Tlaky válců ?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.