Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dacia DUSTER, nejde houkačka.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 19:41    Předmět: Citovat

Neřekl bych, že ušetřili na výbavě, ta je konkrétně u našeho Dokkera velmi slušná, a použití "starých", rozuměj ověřených a spolehlivých komponent je jen ku prospěchu věci.
A podzemní garáže? Ty mě nevzrušují. I v Itálii ve Veroně jsme tam přes zákaz 3 hodiny parkovali a nikoho to nezajímá. A v Praze jsem byl přes upozornění na LPG přímo vyzván k zaparkování v podzemních garážích i přesto, že jsme všichni věděli, že tam budu parkovat nejméně 24 hodin. Ten zákaz je prostě blbost.
Nakonec plynová soustava MUSÍ být těsná, plyn NESMÍ unikat a výfukové plyny jsou toxičtější z benzínu než z plynu Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31922
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 19:52    Předmět: Citovat

satam napsal(a):
...
Průměrná spotřeba LPG se při městském provozu pohybuje kolem 9l/100km (12 16V), resp. kolem 11l/100km (Dokker). Na dálku Logan sedan kolem 7,5l/100km, Dokker kolem 9l/100km. ....
No a přepočítej to na váhu LPG a benzínu a zjistíš, že jseš energeticky srovnatelně zhruba na 5,5 až 7 litrech benálu, akorát cenově tam jak píšeš ... (motory odměřujou palivo stechiometricky = podle váhy, ne podle objemu, to jenom my furt platíme benzín i LPG za litr jako u chlastu ...)
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 19:57    Předmět: Citovat

Tak jasne, urcite to jde leckde ukecat, ale spolihat na to...

Jako logicky musi byt lpg system tesnejsi nez na beznin, ale to bych nesmel vedet, jak moc vazne lidi berou udrzbu auta. Tim samozrejme nemyslim tebe, ocividne se o to staras prikladne, bohuzel dost lidi jezdi dokud se to nerozsype...

Izolacka, nejlevnejsi dily z polska a kontrola prece projde, mam tam znamyho... klasika....


Naposledy upravil PixelOrgy dne po listopad 14 2016, 20:02, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 20:00    Předmět: Citovat

EKKARE, mezi námi je mi energetický výpočet úplně fuk, protože u té 16tistovky rozdíl ve výkonu není subjektivně znát a u té 12tistovky se i subjektivně jedná o nepatrný pokles. Takže je to pořád o tom, že finančně jsem v plynu na cca 35-40% benzínu. A to je to, co mě zajímá!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 20:02    Předmět: Citovat

satam napsal(a):
....Asi by ses divil, jaký je to v taxikařině a v Chebu bez houkačky problém Twisted Evil

Jsem úhlavních nepřítel těch, co si zatroubí jen tak na rozlučku, nebo jako pozdrav.
Na druhé straně může houkačka zabránit neštěstí, když chodec, zahleděný do mobilu v ruce, leze jako slon do cesty.
A nejdůležitější je projít přes STK. Bez funkční houkačky ani ťuk. A po opravě možná kolem 400 Kč za opakovanou dílčí STK a ztráta další půlden času.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 20:05    Předmět: Citovat

Brozicek napsal(a):

Na druhé straně může houkačka zabránit neštěstí, když chodec, zahleděný do mobilu v ruce, leze jako slon do cesty.


Tak toto je fakt na kvalitni proliskani dotycnyho, na to jsem taky alergickej
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 20:11    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Tak jasne, urcite to jde leckde ukecat, ale spolihat na to...

Jako logicky musi byt lpg system tesnejsi nez na beznin, ale to bych nesmel vedet, jak moc vazne lidi berou udrzbu auta. Tim samozrejme nemyslim tebe, ocividne se o to staras prikladne, bohuzel dost lidi jezdi dokud se to nerozsype...

Izolacka, nejlevnejsi dily z polska a kontrola prece projde, mam tam znamyho... klasika....


Jezdím do autodílny ke kámošovi, který má autorizovaný STAG servis. A mohu Ti říct, že velmi často jsem přítomen revizím plynových soustav vozidel zákazníků.
Ještě jsem nezažil zjištěný únik plynu jinak, než netěsným plnicím hrdlem a v tom případě dojde k úniku pouze nepatrného množství, které je v trubce mezi hrdlem a nádrží. Z nádrže to nepustí tzv. multiventil a s jeho "fatální" závadou se ani ten kámoš dosud nesetkal.
Prostě "plyn" je asi tak tisíckrát jištěný a navíc každý majitel v okamžiku, kdy zaznamená "únik" plynu - rozuměj plynový smrad kolem auta - okamžitě letí do servisu a chce to opravit. S "plynovým smradem" jezdí jen sebevrah!
A perlička nakonec: Asi před měsícem se v dílně objevilo auto na LPG majitele ze SRN, kterého vyhodili z TUV (německá STK) jen proto, že plynová nádrž, umístěná pod autem, 8 let stará (úřední životnost 10 let) již neměla souvislý nátěr a byla "slušně" orezlá. Takže nucená výměna, v podstatě naprosto bezdůvodná......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 20:14    Předmět: Citovat

Brozicek napsal(a):
Jsem úhlavních nepřítel těch, co si zatroubí jen tak na rozlučku, nebo jako pozdrav.
Na druhé straně může houkačka zabránit neštěstí, když chodec, zahleděný do mobilu v ruce, leze jako slon do cesty.
A nejdůležitější je projít přes STK. Bez funkční houkačky ani ťuk. A po opravě možná kolem 400 Kč za opakovanou dílčí STK a ztráta další půlden času.

Promiň, ale STK je to poslední, proč potřebuji funkční houkačku. A nemyslím si, že bych ji zneužíval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 21:33    Předmět: Citovat

satam napsal(a):
...Promiň, ale STK je to poslední, proč potřebuji funkční houkačku. A nemyslím si, že bych ji zneužíval.

Ta poznámka k houkačce nebyla myšlena na tebe, i když jsem tě citoval. Z tvého použití houkačky v taxíku bylo zřejmé, že jde o bezpečnost, nikoli o pozdravy známým.
U STK je funkčnost houkačky podmínka nutná, nikoliv však dostačující. Pro mne větší uspokojení u STK přinesou testovací brzdové válce, když jsou rafičky levé a pravé strany na budících pěkně v zákrytu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 21:40    Předmět: Citovat

A soudruhu veliteli, tak to má být. Dovolte mi odejít Very Happy Razz Very Happy Razz Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31922
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 21:57    Předmět: Citovat

satam napsal(a):
EKKARE, mezi námi je mi energetický výpočet úplně fuk, protože u té 16tistovky rozdíl ve výkonu není subjektivně znát a u té 12tistovky se i subjektivně jedná o nepatrný pokles. Takže je to pořád o tom, že finančně jsem v plynu na cca 35-40% benzínu. A to je to, co mě zajímá!
Neměl by ti bejt fuk, protože dokazuje, že LPG pohon NEMÁ vyšší spotřebu než beneli, jak se traduje. Pokles výkonu je znát jen v mezních situacích, když potřebuješ motor ždímat opravdu na maximum - a i to se dá změnit nastavením LPG řídící jednotky. Vtip je totiž v tom, že s výjimkou pásma maximálního výkonu, kdy je plně otevřená škrticí klapka a výkon se řídí už jen vstřikovaným množstvím paliva má pohon na LPG VYŠŠÍ měrnej výkon, než ten samej pohon na beneli - a proto jsou taky vstřikovaný váhy na jednotlivou dávku v pásmu nízkejch až středních otáček u LPG NIŽŠÍ než u benzínu - tomu motoru to prostě stačí, protože LPG má vyší oktanový číslo než benzín (obvykle kolem 120 až 130!!!!) a dá se s ním využít větší předstih zážehu = větší tepelná účinnost motoru. Bohužel, aby se dalo překlenout i to pásmo maximálního výkonu, musely by se používat LPG vstřikovače s větším maximálním průtokem nebo vyšší tlak plynný fáze = aby se do válců dostalo za dobu otevření sacích ventilů celý požadovaný množství LPG, jenže to by bylo těžce neekonomický pro průměrný ježdění. Ty velkoprůtokový vstřikovače by byly využitý jen po zlomek doby funkce motoru, proto se běžně dimenzujou na 90 - 95% maximální požadovaný dávky = tak, aby v pohodě a s dostatečnou rezervou pokryly spotřebu motoru po 99% doby jeho funkce ... Takže s příslušně dimenzovanýma vstřikama by ani na LPG žádnej pokles výkonu nenastával - ale zase by ta sada byla o polovičku dražší a provozovala by se s vědomím, že se trvale využívá jen z 60-80% svejch maximálních možností.

A PÍŠU TO SEM NE PROTO, ABYCH TEBE NĚJAK HANĚL, ALE ABYCH DOKÁZAL HANIČŮM LPG, ŽE AUTA SE SPRÁVNĚ NASTAVENOU SADOU (na rozdíl od samo-domo úprav se sporákovou lahví v kufru a gumovou hadicí od redukčního ventilu zaplácnutou silikonem do díry někde na boku sacího filtru) SI UCHOVÁVAJÍ SVOJI DYNAMIKU A VÝKON I PO PŘEDĚLÁVCE NA TOHLE ALTERNATIVNÍ PALIVO - PŘI ZACHOVÁNÍ PŘIBLIŽNĚ STEJNÝ VÁHOVÝ SPOTŘEBY NA KILOMETR, JAKO PŘI PROVOZU NA BENZÍN.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 22:27    Předmět: Citovat

EKKARE, díky za účinnou pomoc při propagaci LPG.
Jen si myslím, že to, cos tu napsal, je sice pravda, ale je to teorie, která zájemcům o plynový pohon moc neřekne. Těm řeknou víc praktické informace, které se tu snažím předat já.
Takže Ti děkuji za to, že teorií podporuješ mé praktické zkušenosti. A zároveň NECHCI NIJAK SNIŽOVAT HODNOTU INFORMACÍ, které sem dodáváš a jak říkám, které laikům účinně doplňují jejich znalosti o LPG, popř. CNG pohonu.
Jen jedna věc mě zaráží. V dnešní době už nenajdeš blba, který je schopný si do auta strčit plynovou flašku a skoro bez jakékoli regulace to pustit do sání a takto jezdit. Skoro bych řekl, že už se na to vykašlali a ti, co ještě ne, tak buď už vyletěli, nebo brzy vyletí do povětří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 22:39    Předmět: Citovat

Také používám LPG , což zdejší diskutéři na tema ví . Pixel žije v jiném pixelu . Neví co se děje v oboru a plácá .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31922
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 22:45    Předmět: Citovat

satam napsal(a):
EKKARE, díky za účinnou pomoc ¨
...
Jen jedna věc mě zaráží. V dnešní době už nenajdeš blba, který je schopný si do auta strčit plynovou flašku a skoro bez jakékoli regulace to pustit do sání a takto jezdit. Skoro bych řekl, že už se na to vykašlali a ti, co ještě ne, tak buď už vyletěli, nebo brzy vyletí do povětří.
Ne, takovýho blba opravdu už nevidět, protože ti co to nepřestali zkoušet už vylítli nebo vyhořeli přesně jak píšeš - ale názory na LPG, vytvořený touhle skupinou pitomců a rozšířený mezi lidi ohledně nárůstu spotřeby a poklesu výkonu motoru provozovanýho na LPG najdeš dodneška v kdekterý diskusi o LPG. Bohužel.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: po listopad 14 2016, 22:46    Předmět: Citovat

pro BOBOBO: Dovolím si nesouhlasit. Pixel se chová naprosto normálně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 4 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund