Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po listopad 14 2016, 19:41 Předmět:
Neřekl bych, že ušetřili na výbavě, ta je konkrétně u našeho Dokkera velmi slušná, a použití "starých", rozuměj ověřených a spolehlivých komponent je jen ku prospěchu věci.
A podzemní garáže? Ty mě nevzrušují. I v Itálii ve Veroně jsme tam přes zákaz 3 hodiny parkovali a nikoho to nezajímá. A v Praze jsem byl přes upozornění na LPG přímo vyzván k zaparkování v podzemních garážích i přesto, že jsme všichni věděli, že tam budu parkovat nejméně 24 hodin. Ten zákaz je prostě blbost.
Nakonec plynová soustava MUSÍ být těsná, plyn NESMÍ unikat a výfukové plyny jsou toxičtější z benzínu než z plynu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 14 2016, 19:52 Předmět:
satam napsal(a):
...
Průměrná spotřeba LPG se při městském provozu pohybuje kolem 9l/100km (12 16V), resp. kolem 11l/100km (Dokker). Na dálku Logan sedan kolem 7,5l/100km, Dokker kolem 9l/100km. ....
No a přepočítej to na váhu LPG a benzínu a zjistíš, že jseš energeticky srovnatelně zhruba na 5,5 až 7 litrech benálu, akorát cenově tam jak píšeš ... (motory odměřujou palivo stechiometricky = podle váhy, ne podle objemu, to jenom my furt platíme benzín i LPG za litr jako u chlastu ...) _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak jasne, urcite to jde leckde ukecat, ale spolihat na to...
Jako logicky musi byt lpg system tesnejsi nez na beznin, ale to bych nesmel vedet, jak moc vazne lidi berou udrzbu auta. Tim samozrejme nemyslim tebe, ocividne se o to staras prikladne, bohuzel dost lidi jezdi dokud se to nerozsype...
Izolacka, nejlevnejsi dily z polska a kontrola prece projde, mam tam znamyho... klasika....
Naposledy upravil PixelOrgy dne po listopad 14 2016, 20:02, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po listopad 14 2016, 20:00 Předmět:
EKKARE, mezi námi je mi energetický výpočet úplně fuk, protože u té 16tistovky rozdíl ve výkonu není subjektivně znát a u té 12tistovky se i subjektivně jedná o nepatrný pokles. Takže je to pořád o tom, že finančně jsem v plynu na cca 35-40% benzínu. A to je to, co mě zajímá!
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1520 Bydliště: Studénka
Zaslal: po listopad 14 2016, 20:02 Předmět:
satam napsal(a):
....Asi by ses divil, jaký je to v taxikařině a v Chebu bez houkačky problém
Jsem úhlavních nepřítel těch, co si zatroubí jen tak na rozlučku, nebo jako pozdrav.
Na druhé straně může houkačka zabránit neštěstí, když chodec, zahleděný do mobilu v ruce, leze jako slon do cesty.
A nejdůležitější je projít přes STK. Bez funkční houkačky ani ťuk. A po opravě možná kolem 400 Kč za opakovanou dílčí STK a ztráta další půlden času.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po listopad 14 2016, 20:11 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Tak jasne, urcite to jde leckde ukecat, ale spolihat na to...
Jako logicky musi byt lpg system tesnejsi nez na beznin, ale to bych nesmel vedet, jak moc vazne lidi berou udrzbu auta. Tim samozrejme nemyslim tebe, ocividne se o to staras prikladne, bohuzel dost lidi jezdi dokud se to nerozsype...
Izolacka, nejlevnejsi dily z polska a kontrola prece projde, mam tam znamyho... klasika....
Jezdím do autodílny ke kámošovi, který má autorizovaný STAG servis. A mohu Ti říct, že velmi často jsem přítomen revizím plynových soustav vozidel zákazníků.
Ještě jsem nezažil zjištěný únik plynu jinak, než netěsným plnicím hrdlem a v tom případě dojde k úniku pouze nepatrného množství, které je v trubce mezi hrdlem a nádrží. Z nádrže to nepustí tzv. multiventil a s jeho "fatální" závadou se ani ten kámoš dosud nesetkal.
Prostě "plyn" je asi tak tisíckrát jištěný a navíc každý majitel v okamžiku, kdy zaznamená "únik" plynu - rozuměj plynový smrad kolem auta - okamžitě letí do servisu a chce to opravit. S "plynovým smradem" jezdí jen sebevrah!
A perlička nakonec: Asi před měsícem se v dílně objevilo auto na LPG majitele ze SRN, kterého vyhodili z TUV (německá STK) jen proto, že plynová nádrž, umístěná pod autem, 8 let stará (úřední životnost 10 let) již neměla souvislý nátěr a byla "slušně" orezlá. Takže nucená výměna, v podstatě naprosto bezdůvodná......
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po listopad 14 2016, 20:14 Předmět:
Brozicek napsal(a):
Jsem úhlavních nepřítel těch, co si zatroubí jen tak na rozlučku, nebo jako pozdrav.
Na druhé straně může houkačka zabránit neštěstí, když chodec, zahleděný do mobilu v ruce, leze jako slon do cesty.
A nejdůležitější je projít přes STK. Bez funkční houkačky ani ťuk. A po opravě možná kolem 400 Kč za opakovanou dílčí STK a ztráta další půlden času.
Promiň, ale STK je to poslední, proč potřebuji funkční houkačku. A nemyslím si, že bych ji zneužíval.
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1520 Bydliště: Studénka
Zaslal: po listopad 14 2016, 21:33 Předmět:
satam napsal(a):
...Promiň, ale STK je to poslední, proč potřebuji funkční houkačku. A nemyslím si, že bych ji zneužíval.
Ta poznámka k houkačce nebyla myšlena na tebe, i když jsem tě citoval. Z tvého použití houkačky v taxíku bylo zřejmé, že jde o bezpečnost, nikoli o pozdravy známým.
U STK je funkčnost houkačky podmínka nutná, nikoliv však dostačující. Pro mne větší uspokojení u STK přinesou testovací brzdové válce, když jsou rafičky levé a pravé strany na budících pěkně v zákrytu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 14 2016, 21:57 Předmět:
satam napsal(a):
EKKARE, mezi námi je mi energetický výpočet úplně fuk, protože u té 16tistovky rozdíl ve výkonu není subjektivně znát a u té 12tistovky se i subjektivně jedná o nepatrný pokles. Takže je to pořád o tom, že finančně jsem v plynu na cca 35-40% benzínu. A to je to, co mě zajímá!
Neměl by ti bejt fuk, protože dokazuje, že LPG pohon NEMÁ vyšší spotřebu než beneli, jak se traduje. Pokles výkonu je znát jen v mezních situacích, když potřebuješ motor ždímat opravdu na maximum - a i to se dá změnit nastavením LPG řídící jednotky. Vtip je totiž v tom, že s výjimkou pásma maximálního výkonu, kdy je plně otevřená škrticí klapka a výkon se řídí už jen vstřikovaným množstvím paliva má pohon na LPG VYŠŠÍ měrnej výkon, než ten samej pohon na beneli - a proto jsou taky vstřikovaný váhy na jednotlivou dávku v pásmu nízkejch až středních otáček u LPG NIŽŠÍ než u benzínu - tomu motoru to prostě stačí, protože LPG má vyší oktanový číslo než benzín (obvykle kolem 120 až 130!!!!) a dá se s ním využít větší předstih zážehu = větší tepelná účinnost motoru. Bohužel, aby se dalo překlenout i to pásmo maximálního výkonu, musely by se používat LPG vstřikovače s větším maximálním průtokem nebo vyšší tlak plynný fáze = aby se do válců dostalo za dobu otevření sacích ventilů celý požadovaný množství LPG, jenže to by bylo těžce neekonomický pro průměrný ježdění. Ty velkoprůtokový vstřikovače by byly využitý jen po zlomek doby funkce motoru, proto se běžně dimenzujou na 90 - 95% maximální požadovaný dávky = tak, aby v pohodě a s dostatečnou rezervou pokryly spotřebu motoru po 99% doby jeho funkce ... Takže s příslušně dimenzovanýma vstřikama by ani na LPG žádnej pokles výkonu nenastával - ale zase by ta sada byla o polovičku dražší a provozovala by se s vědomím, že se trvale využívá jen z 60-80% svejch maximálních možností.
A PÍŠU TO SEM NE PROTO, ABYCH TEBE NĚJAK HANĚL, ALE ABYCH DOKÁZAL HANIČŮM LPG, ŽE AUTA SE SPRÁVNĚ NASTAVENOU SADOU (na rozdíl od samo-domo úprav se sporákovou lahví v kufru a gumovou hadicí od redukčního ventilu zaplácnutou silikonem do díry někde na boku sacího filtru) SI UCHOVÁVAJÍ SVOJI DYNAMIKU A VÝKON I PO PŘEDĚLÁVCE NA TOHLE ALTERNATIVNÍ PALIVO - PŘI ZACHOVÁNÍ PŘIBLIŽNĚ STEJNÝ VÁHOVÝ SPOTŘEBY NA KILOMETR, JAKO PŘI PROVOZU NA BENZÍN. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po listopad 14 2016, 22:27 Předmět:
EKKARE, díky za účinnou pomoc při propagaci LPG.
Jen si myslím, že to, cos tu napsal, je sice pravda, ale je to teorie, která zájemcům o plynový pohon moc neřekne. Těm řeknou víc praktické informace, které se tu snažím předat já.
Takže Ti děkuji za to, že teorií podporuješ mé praktické zkušenosti. A zároveň NECHCI NIJAK SNIŽOVAT HODNOTU INFORMACÍ, které sem dodáváš a jak říkám, které laikům účinně doplňují jejich znalosti o LPG, popř. CNG pohonu.
Jen jedna věc mě zaráží. V dnešní době už nenajdeš blba, který je schopný si do auta strčit plynovou flašku a skoro bez jakékoli regulace to pustit do sání a takto jezdit. Skoro bych řekl, že už se na to vykašlali a ti, co ještě ne, tak buď už vyletěli, nebo brzy vyletí do povětří.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 14 2016, 22:45 Předmět:
satam napsal(a):
EKKARE, díky za účinnou pomoc ¨
...
Jen jedna věc mě zaráží. V dnešní době už nenajdeš blba, který je schopný si do auta strčit plynovou flašku a skoro bez jakékoli regulace to pustit do sání a takto jezdit. Skoro bych řekl, že už se na to vykašlali a ti, co ještě ne, tak buď už vyletěli, nebo brzy vyletí do povětří.
Ne, takovýho blba opravdu už nevidět, protože ti co to nepřestali zkoušet už vylítli nebo vyhořeli přesně jak píšeš - ale názory na LPG, vytvořený touhle skupinou pitomců a rozšířený mezi lidi ohledně nárůstu spotřeby a poklesu výkonu motoru provozovanýho na LPG najdeš dodneška v kdekterý diskusi o LPG. Bohužel. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.