Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne září 18 2016, 17:47 Předmět:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=46850 _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19537 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po září 19 2016, 20:10 Předmět:
Když tam poteče řekněme 33 mA každou větví, dohromady to dá 1 A. Na to, abys navinul drátem o průměru 0,6 mm (to odpovídá průřezu 0,28 mm2, čili proudové hustotě 3,6 A/mm2, což je ještě proud, který dlouhodobě měděný lakovaný drát vinutý v jedné dvou vrstvách snese), vyjde toroid poměrně velký, abys do něj namotal aspoň 50 závitů.
V podstatě bys vytvořil asi takovouto tlumivku.
Výrazně více závitů pro daný proud celkem nemá smysl, protože dojde k přesycení jádra, to "se z cívky ztratí" a prudce klesne indukčnost tlumivky.
Tak ten toroid od TME kup nebo okopíruj.
Tenčí drát (a tedy i SMD tlumivka, pokud není dimenzovaná na takový pracovní proud) taky nemá smysl, neuchladí se a odejde.
Kdysi mi v Trabantu s 6 V rozvodem, relátkovým regulátorem dobíjení a dynamem, tedy zdroji plnotučných jehlových impulsů i přes 100 V, chránila rádio i zesilovač tlumivka o 150 závitech drátu CuL Ø 0,8 mm navinutých na feritové tyčce Ø 8 x 80 mm z tranzistoráku. Za ní pak bezindukční svitkový kondenzátor 330 nF/160 V proti kostře. A fungovalo to tam až do hořkého konce shnití skeletu....
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po září 19 2016, 22:17 Předmět:
Já jsem vždycky myslel, že správný Trabant končil tak, že mu uhnily držáky motoru na kastli a on na křižovatce provedl to, co známe z francouzských filmů - přední kola s motorem odjela, kabina se řidičem zůstala stát.
Jinak podle popisu Hilla to byl decentní motor, co se týká rušení. Něco na úrovni tehdejší motorky Jawa. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31888 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 19 2016, 22:35 Předmět:
ZdenekHQ napsal(a):
...Jinak podle popisu Hilla to byl decentní motor (trabant - pozn. Ekkar), co se týká rušení. Něco na úrovni tehdejší motorky Jawa.
Samozřejmě - měl dynamo, klasický "kladívkový" zapalování s cívkou a svítil jen žárovkama (naštěstí už tehdá Němci uměli zatavovat do skla wolframový vlákno a nemuseli se spoléhat na karbidky). Neměl žádný polovodiče v řídících jednotkách, nepotřeboval žádný střídače, měniče ani PWM regulaci jasu světel - jedinou funkčně potřebnou inteligencí na jeho palubě byl (aspoň občas) tvor uloženej mezi levou přední sedačkou a volantem, i když ani to nemuselo i při jízdě bejt vždycky pravda ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út září 20 2016, 10:37 Předmět:
Spíš se zaměř na termín "DC tlumivka" - ona je totiž sycená nejen rušením, ale i průchozím DC proudem. Toho jsi si zatím zřejmě nevšiml... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6521 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út září 20 2016, 11:10 Předmět:
Používal jsem to samé, co Hill. A funguje to. Vytáhnout ze šuplíku ferit nebo nějaké jádro, namotat něco závitů, průřez zkouknu, ideálně udělat vzduchovou mezeru, za 5 minut není co řešit. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út září 20 2016, 11:23 Předmět:
Tak ten zmíněný 8x80mm ferit bych klidně za určitých podmínek akceptoval - ale když vidím tlumivečku velikosti fazole, svítí mě všechny kontrolky, že tohle nebude fungovat. Něco jiného je spínaný zdroj, a něco jiného DC tlumivka. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: po září 26 2016, 12:52 Předmět:
Používám filtr dvou-pí s cívkama na 8-děrovym feritu prům.6x10mm a kondíky WIMA paralelně s NIPPONama a TE154.U toho výkonová zenerka 24 - 36V hned za pojistkou a sériovou diodou.Pokud potřebuju stabilizovaný napětí,pak 9V pro MOS 4xxx nebo 5V pro TTL (přednostně 54xx nebo 84xx,ale fungujou i 74LSxx,74HCTxx a 74ALSxx). Autoaparatura 4x250W spojená do 2.1 je tažená samostatnym kabelem rovnou z baterky(CYA 10mm² s jističem 50A) bez ochran,filtrace má 1 kus 1F/20V a softstart,kterej občas blbne(dostal tenkrát trochu dlaždicema v kufru).
Největší problém jsou citlivý obvody( třeba čidla námrazy,čidla vody např.v nárazníku nebo pod blatníkem tažený motorovym prostorem.Tam nepomůže ani stíněnej kabel,jedině ho táhnout v kovový trubce.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6521 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po září 26 2016, 13:51 Předmět:
50A x 13V je 650W. 4 x 250W je 1kW???
A kdo to poslouchá? To jenom na tuning párty? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.