Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Denní svícení-jak zapojit?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st prosinec 23 2015, 20:55    Předmět: Denní svícení-jak zapojit? Citovat

Řeším zapojení denního svícení.Chtěl jsem ho zapojit jen pomocí relátka na přímo.(po zapnutí klíčku se automaticky rozsvítí tyto světla)
Bez jakéhokoliv vypínače.

Ovšem ve vyhlášce zase je,že za snížené viditelnosti,již samozřejmě musí svítit obyčejná světla bez světel denního svícení. (prostě,že oboje najednou nesmí svítit).

Tak nevím jak to teda je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 23 2015, 20:58    Předmět: Citovat

Je to tak - denní musejí svítit samy, MĚLY by se rozsvítit už s nastartováním motoru - ale nikde to není povinný, můžeš je rozsvěcet manuálně. Ale každopádně MUSEJÍ ZHASNOUT VŽDYCKY, KDYŽ SE ROZSVÍTÍ JINÝ PŘEDEPSANÝ OSVĚTLENÍ - tzn. už zapnutím obrysovek musejí DLR zhasnout. Obvykle se to dělá pomocí tranzistoru uvnitř DLR, na kterej se přivede napětí od obrysovek...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st prosinec 23 2015, 21:05    Předmět: Citovat

Ano,takže jsem četl dobře.Takže musím to udělat,tak aby když se nastartuje motor,tak se automaticky s tím zapnulo to denní svícení,ale po zapnutí obyčejných ty denní světla zhasnuly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 23 2015, 21:05    Předmět: Citovat

Přesně tak.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st prosinec 23 2015, 21:34    Předmět: Citovat

Prosím mohl by jste mi maličko více popsat tu metodu s tím tranzistorem uvnitř DLR? tzn,že přidám dovnitř nějaký tranzistor?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3369
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: st prosinec 23 2015, 21:37    Předmět: Citovat

Je lepší použít relé, pojjistku a diodu.
Cívku relé připojíš mezi svorku 15 (otočení klíčem) a obrysovku. Do serie s cívkou ještě dáš diodu - katodou k obrysovkám.
Tak zajistíš, že drl bude svítit při otočení klíčem a s obrysovkou zhasne.
+ pol Drl pak zapojíš přes pojistku na baterku. Zem drl je na kostře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 23 2015, 21:39    Předmět: Citovat

Nepřidáváš nikam nic, takový se musejí už koupit - aby měly 3 připojovací vodiče. Pokud si lacino koupíš ty se dvěma, tak jsou v drtivý většině nehomologovaný a z první nejbližší STK tě s nima vyhodí svinským krokem ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3369
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: st prosinec 23 2015, 21:48    Předmět: Citovat

Ale ne, pokud mají na skle homologaci (+ příslušné číslo pod kterým bylo homologováno), tak se žádný krok nechystá. Nemají jak fotometricky změřit, že to skutečně prošlo homologací a ne jen žlutejma pazourama. Mám podobné, jen sem z preventivních důvodů původní elektroniku vyhodil a udělal novou Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cputakt



Založen: Nov 01, 2005
Příspěvky: 1234
Bydliště: Karvínsko

PříspěvekZaslal: ne prosinec 27 2015, 18:00    Předmět: Citovat

Co to je za auto? Třeba u seat ale asi i škoda nebo VW je přímo na přepínači světel jeden pin na kterém se objeví napětí hned po nastartování a odpojí se pokud na přepínači přepneš na parkovačky nebo potkávačky.Měl jsem to tak udělané z toho pinu jsem natáhl drát na relátko které spínalo silových 12V (já to natáhl přímo z baterie přes pojistku) a bylo hotovo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hubi



Založen: Nov 19, 2009
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: ne leden 03 2016, 21:20    Předmět: Citovat

Pozorně jsem si přečetl příspěvky a jsou správné. I já jsem si přidával denní svícení a udělal to pomocí dvou relátek. Jedno je zapojeno na vývod z alternátoru (slabý drát na kontrolku dobíjení).(dá se to zapojit i na čidlo tlaku oleje). Jakmile se nastartuje a alternátor začne dobíjet sepne se relé a zapne denní svícení, Druhé relé je přepínací a zapojeno na parkovací světla. První relé je připojeno na zem přes sepnutý kontakt druhého relé, které je bez rozsvícení potkávacích světel v klidu. Jak rozsvítíš potkávací světla druhé relé se sepne a rozepne relé jedna a denní svícení zhasne. Je to naprosto spolehlivé a levné. Zabere to max jednu hodinu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: po leden 04 2016, 15:52    Předmět: Citovat

Homologované jsou většinou automaty-po nastartování rožnou, po vypnutí vypnou-červený a černý drát na baterce. Pak je tam ještě jeden drát, co se připojí na obrysovky, aby po zapnutí světel zhasnul denní svícení. Ty 2 drátové jsou většinou bezhomologace, nebo originály do auta, kde toto obsluhuje jednotka. Od tohoto roku údajně mají jet jako po uzeném na STK po všem, co na autě nemá co dělat tak je dobré to zkontrolovat. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hubi



Založen: Nov 19, 2009
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: po leden 04 2016, 17:09    Předmět: Citovat

Já koupil homologované s automatem, ale ten mi zlobil. Je založený na změně napětí. Při kolísání napětí na baterii se rozsvítí a v klidu zhasnou. I po vypnutí motoru svítily a dost dlouho trvalo než zhasnuly(někdy vůbec). Proto jsem to řešil s relátkama, protože fungují naprosto spolehlivě. Souhlasím, že na autě musí být vše homologované, ale v tomto případě jde o LED svícení, které je homologované, ale jak je zapojím, aby fungovaly podle předpisů je jedno.l
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
cputakt



Založen: Nov 01, 2005
Příspěvky: 1234
Bydliště: Karvínsko

PříspěvekZaslal: po leden 04 2016, 17:17    Předmět: Citovat

které je homologované, ale jak je zapojím, aby fungovaly podle předpisů je jedno.l

Pozor,mám hodně dobrého známého co dělá šéfa na STK a ten mi řekl že správně je to že auto bude na STK tak jak vyjelo z obchodu.Takže pokud by tam byl nějaký rýpal a nelíbily by se mu tam nějaké volně se pohybující dráty nebo ralátko mimo skříňku s relátky nemusí vás nechat projít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 04 2016, 17:24    Předmět: Citovat

Cílem €urochujů je i zakázat chiptuning - na STK i ve značkovejch servisech se má kontrolovat, jestli se auto shoduje nejenom mechanicky a evidenčně (číslama na příslušnejch konstrukčních celkách), ale i instalovaným SW (následek "akce Dýzlgejt"). Zatím ještě není trestný mít v ŘJ jinej soft, ale už jsou požadavky na to, aby značkový servisy zanášely údaje o takhle upravenejch autech do nějakýho registru jako aut potenciálně nebezpečnejch, protože už tou změnou softu neodpovídají homologovanýmu stavu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hubi



Založen: Nov 19, 2009
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: po leden 04 2016, 17:27    Předmět: Citovat

Auto z obchodu nemá třeba tažné zařízení. Koupím homologované, ale zapojit si ho můžu sám. Jde o odbornou instalaci a kvalifikaci, když ji mám tak není problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund