Zaslal: st prosinec 23 2015, 20:55 Předmět: Denní svícení-jak zapojit?
Řeším zapojení denního svícení.Chtěl jsem ho zapojit jen pomocí relátka na přímo.(po zapnutí klíčku se automaticky rozsvítí tyto světla)
Bez jakéhokoliv vypínače.
Ovšem ve vyhlášce zase je,že za snížené viditelnosti,již samozřejmě musí svítit obyčejná světla bez světel denního svícení. (prostě,že oboje najednou nesmí svítit).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 23 2015, 20:58 Předmět:
Je to tak - denní musejí svítit samy, MĚLY by se rozsvítit už s nastartováním motoru - ale nikde to není povinný, můžeš je rozsvěcet manuálně. Ale každopádně MUSEJÍ ZHASNOUT VŽDYCKY, KDYŽ SE ROZSVÍTÍ JINÝ PŘEDEPSANÝ OSVĚTLENÍ - tzn. už zapnutím obrysovek musejí DLR zhasnout. Obvykle se to dělá pomocí tranzistoru uvnitř DLR, na kterej se přivede napětí od obrysovek... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ano,takže jsem četl dobře.Takže musím to udělat,tak aby když se nastartuje motor,tak se automaticky s tím zapnulo to denní svícení,ale po zapnutí obyčejných ty denní světla zhasnuly.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3376 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: st prosinec 23 2015, 21:37 Předmět:
Je lepší použít relé, pojjistku a diodu.
Cívku relé připojíš mezi svorku 15 (otočení klíčem) a obrysovku. Do serie s cívkou ještě dáš diodu - katodou k obrysovkám.
Tak zajistíš, že drl bude svítit při otočení klíčem a s obrysovkou zhasne.
+ pol Drl pak zapojíš přes pojistku na baterku. Zem drl je na kostře.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 23 2015, 21:39 Předmět:
Nepřidáváš nikam nic, takový se musejí už koupit - aby měly 3 připojovací vodiče. Pokud si lacino koupíš ty se dvěma, tak jsou v drtivý většině nehomologovaný a z první nejbližší STK tě s nima vyhodí svinským krokem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3376 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: st prosinec 23 2015, 21:48 Předmět:
Ale ne, pokud mají na skle homologaci (+ příslušné číslo pod kterým bylo homologováno), tak se žádný krok nechystá. Nemají jak fotometricky změřit, že to skutečně prošlo homologací a ne jen žlutejma pazourama. Mám podobné, jen sem z preventivních důvodů původní elektroniku vyhodil a udělal novou
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: ne prosinec 27 2015, 18:00 Předmět:
Co to je za auto? Třeba u seat ale asi i škoda nebo VW je přímo na přepínači světel jeden pin na kterém se objeví napětí hned po nastartování a odpojí se pokud na přepínači přepneš na parkovačky nebo potkávačky.Měl jsem to tak udělané z toho pinu jsem natáhl drát na relátko které spínalo silových 12V (já to natáhl přímo z baterie přes pojistku) a bylo hotovo.
Pozorně jsem si přečetl příspěvky a jsou správné. I já jsem si přidával denní svícení a udělal to pomocí dvou relátek. Jedno je zapojeno na vývod z alternátoru (slabý drát na kontrolku dobíjení).(dá se to zapojit i na čidlo tlaku oleje). Jakmile se nastartuje a alternátor začne dobíjet sepne se relé a zapne denní svícení, Druhé relé je přepínací a zapojeno na parkovací světla. První relé je připojeno na zem přes sepnutý kontakt druhého relé, které je bez rozsvícení potkávacích světel v klidu. Jak rozsvítíš potkávací světla druhé relé se sepne a rozepne relé jedna a denní svícení zhasne. Je to naprosto spolehlivé a levné. Zabere to max jednu hodinu.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: po leden 04 2016, 15:52 Předmět:
Homologované jsou většinou automaty-po nastartování rožnou, po vypnutí vypnou-červený a černý drát na baterce. Pak je tam ještě jeden drát, co se připojí na obrysovky, aby po zapnutí světel zhasnul denní svícení. Ty 2 drátové jsou většinou bezhomologace, nebo originály do auta, kde toto obsluhuje jednotka. Od tohoto roku údajně mají jet jako po uzeném na STK po všem, co na autě nemá co dělat tak je dobré to zkontrolovat.
Já koupil homologované s automatem, ale ten mi zlobil. Je založený na změně napětí. Při kolísání napětí na baterii se rozsvítí a v klidu zhasnou. I po vypnutí motoru svítily a dost dlouho trvalo než zhasnuly(někdy vůbec). Proto jsem to řešil s relátkama, protože fungují naprosto spolehlivě. Souhlasím, že na autě musí být vše homologované, ale v tomto případě jde o LED svícení, které je homologované, ale jak je zapojím, aby fungovaly podle předpisů je jedno.l
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: po leden 04 2016, 17:17 Předmět:
které je homologované, ale jak je zapojím, aby fungovaly podle předpisů je jedno.l
Pozor,mám hodně dobrého známého co dělá šéfa na STK a ten mi řekl že správně je to že auto bude na STK tak jak vyjelo z obchodu.Takže pokud by tam byl nějaký rýpal a nelíbily by se mu tam nějaké volně se pohybující dráty nebo ralátko mimo skříňku s relátky nemusí vás nechat projít.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 04 2016, 17:24 Předmět:
Cílem €urochujů je i zakázat chiptuning - na STK i ve značkovejch servisech se má kontrolovat, jestli se auto shoduje nejenom mechanicky a evidenčně (číslama na příslušnejch konstrukčních celkách), ale i instalovaným SW (následek "akce Dýzlgejt"). Zatím ještě není trestný mít v ŘJ jinej soft, ale už jsou požadavky na to, aby značkový servisy zanášely údaje o takhle upravenejch autech do nějakýho registru jako aut potenciálně nebezpečnejch, protože už tou změnou softu neodpovídají homologovanýmu stavu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Auto z obchodu nemá třeba tažné zařízení. Koupím homologované, ale zapojit si ho můžu sám. Jde o odbornou instalaci a kvalifikaci, když ji mám tak není problém.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.