Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Šlaufek k pumpičce- k čemu má uprostřed čudlík?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
FERYACT



Založen: Apr 20, 2005
Příspěvky: 2285
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: so červen 20 2015, 13:51    Předmět: Citovat

Já jsem to řešil tak,že jsem šroubováním ventil takřka uzavřel a pak při vyšroubování uniká méně vzduchu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne červen 21 2015, 9:07    Předmět: Citovat

Je fakt , že už jsem na všech kolech vyměnil duše za ty s autoventilkem a foukám tou pistolkou s manometrem . Na svou hmotnost foukám předek Esky na 3,5 a zadek na 5 .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne červen 21 2015, 10:01    Předmět: Citovat

Na zadním mám autoventilek a na přední ten s tou gumičkou. Takže foukání kola vyžaduje dva šlaušky, nebo redukci..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne červen 21 2015, 12:59    Předmět: Citovat

Máme různá kola s oběma typy ventilků a teď jsme dostali pro dítě ještě kolo s galuskovým ventilkem. Jen na jedné nápravě.To je radost,mít několik šlaufků.

Naštěstí novější drahé pumpičky mají nástrčný díl a upínací páčku bez šroubování. Ale například stojatá pumpička z Lídlu (snad aby potvrdila moje zkušenosti s výrobky z L.) při pumpování kola udělala prásk a přestala foukat.Dole něco odletělo a je tam díra. Asi nějaká přetlaková pojistka(?). Dal jsem tam prozatimně(čili nafurt)šroub M5 a funguje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7894
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: ne červen 21 2015, 13:17    Předmět: Citovat

Divný. Máme v rodině různé bicykly s automobilovým ventilkem a používáme šlauch s čudlíkem nebo pumpičku Vella Mini s čudlíkem. Funguje to dobře.
http://shop.vellacz.eu/index.php?main_page=product_info&cPath=52_54&products_id=20

_________________
01 02 03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: ne červen 21 2015, 16:02    Předmět: Citovat

Nedávno jsem zahlédl někde v Kauflandu sadu redukcí a tak sem neodolal a za asi 45.Kč sem sáček s třema mosaznýma nástavečkama zakoupil. Některé sem si i "vyrobil" ze starých částí ventilků z moto duší a čepičky do ní vletované a pochopitelně provrtané I kuželový konec ze zničeného šlahounku sem použil a vletoval do "závitovky" od ventilku. Pokus vše vyfotit pohromadě posílám.Kompresor na 230V a jeden na 12V a dvě hustilky.V každé je jeden druh šlahounku - velo / moto. Je to asi vše co mám k pumpování. Jo, ten přechod na galuskový ventilek v té sadě chyběl a tak snad někdy příště na něj někde narazím.


vzduch pro duše.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  vzduch pro duše.JPG
 Velikost:  110.46 kB
 Staženo:  103 krát


redukce.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  redukce.JPG
 Velikost:  88.59 kB
 Staženo:  82 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st leden 19 2022, 20:26    Předmět: Citovat

v tomto vlákně se řeší ventilky tak se sem připojím: Zatím jsem nepřišel na to jak bezproblémově hustit konpresorem duše s galuskovým ventilkem. Ideálně kdyby to šlo přes nějakou redukci klasickou hustící pistolí s manometrem která bývá u kompresorů. Zkoušel jsem i redukci z galuskového na autoventilek (něco takového https://1url.cz/HKOIL ), ale s tím mi to nešlo (docházelo tam k nežádoucí kolizi "středové tyčky" v koncovce (která má za úkol u autoventilku zatlačit kolíček v autoventilku) s "tyčkou" galuskového ventilku. Máte na tohle někdo řešení které funguje?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 4961
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: st leden 19 2022, 20:34    Předmět: Citovat

Však normálne, použiješ dve redukcie. Jednu z autoventilu na klasický, a do nej z klasického na galúskový. Prípadne medzi to ešte môžeš dať aj hadičku z pumpy.
_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: st leden 19 2022, 20:50    Předmět: Citovat

Dohušťuji na benzínový pumpě motorovým kompresorem, vzadu je ventilek
"automobilní" (tam koncovka sedne á la prdel na nočník) vpředu mám trvale
redukčku cca 20mm PE benzínové hadičky se starého pionýra, hotovo.
Ruční hustilka byla konstrukční paskvil: chyběl sací otvor vzduchu ! po úvaze pomohlo
vrtnout válec stěny pumpy na Φ4mm asi 60mm před horní úvratí pístu a je to Wink
(zručný kutil vyrobí z kompresoru vyřazené ledničky - pokud je v dosahu
el.zásuvky, bazmek poslouží i jinde - střikání barvy, tlakování míče, karimatky apod.)

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st leden 19 2022, 21:49    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
...Jistě i malý úbytek je nepřípustný . U auta je to fuk , ale u jízdního kola ...

To je přesně vychmátnutá podstata problému: v duši auta, ale i mopedu, je dost vzduchu, aby to odfouknutí nezpůsobilo nijak významnou ztrátu tlaku. Objem duše kola je mnohem menší a tlak (snad s výjimkou horských, které se funí podobně, jako auta, kolem těch 2,5 baru) může být i přes 8 barů (u silniček). Při takovém tlaku ten vzduch odfoukává podstatně ochotněji...
Takže jde jen o to, mít ten zpětný ventilek na straně pumpičky nebo šroubení šlauchu a nacvičit si rychlou demontáž bez zbytečného úniku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JoDiK



Založen: Jan 10, 2018
Příspěvky: 525
Bydliště: Olomoucký kraj

PříspěvekZaslal: st leden 19 2022, 22:55    Předmět: Citovat

Měl jsem obdobný problém.
Poté, co mě přestalo bavit foukat kola na bicyklu ručně, pořídil jsem si bateriový kompesorek s tím pitomým šroubovacím šlauškem a než jsem ho odšroubil, půlka tlaku byla pryč. Tak jsem s ním švihnul (přesněji vrátil jsem ho do Lidlu jako nepoužitelný) a pořídil si kompresorek s normálním šlauškem.
Ten se oddělává v mžiku...



237549_hadicka-300-mm-se-zakladnim-ventilkem.jpg
 Komentář:
 Velikost:  6.93 kB
 Zobrazeno:  16 krát

237549_hadicka-300-mm-se-zakladnim-ventilkem.jpg




Naposledy upravil JoDiK dne st leden 19 2022, 22:59, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 19 2022, 22:57    Předmět: Citovat

Nacvičit to možná někdo zvládne. Ale já to raději vzdal. Ten šlaufek se totiž navíc odšroubovává tak blbě, že se převlečná matice neprotáčí, jak bývalo zvykem u starších výrobků, ale točí se celá hadička - i s pumpičkou. Takže jednou rukou co nejrychleji odšroubováváte převlečnou maticí a zbylými končetinami převracíte pumpičku... skvělé.
Koupil jsem si nakonec docela drahou pumpičku s pákovým mechanizmem a jde to skvěle.

Mimochodem ty staré plechové socialistické pumpičky taky stály od určité doby za prd. Spodní díl, kam se šrouboval šlaufek se vyvalil, protože spodní zaslepovací plech začali dělat slabší. A než jsem napumpoval obě kola po zimě, měl jsem na dlani puchýř.



Nástavec k pumpičce .jpg
 Komentář:
 Velikost:  18.25 kB
 Zobrazeno:  17 krát

Nástavec k pumpičce .jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6064
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt leden 20 2022, 0:16    Předmět: Citovat

PavelFF napsal(a):
Nacvičit to možná někdo zvládne. Ale já to raději vzdal. Ten šlaufek se totiž navíc odšroubovává tak blbě, že se převlečná matice neprotáčí, jak bývalo zvykem u starších výrobků, ale točí se celá hadička - i s pumpičkou.
Já teda mám provedení, kde se točí jen ta převlečná matice, a s redukcí galuska/moto to funguje perfektně.
Ale nezkusil jsi, když už máš tu převlečnou matici napevno, točit s tím bez pumpičky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: čt leden 20 2022, 6:28    Předmět: Citovat

Taková blbost a tolik trápení okolo ní, s tím jak lidstvo poztrácí kdysi samozřejmé technogické principy a na trhu je převaha šmejdů, které by se tam kdysi neudržely.
Ty úhlové koncovky s páčkou mají někdy tak tuhý chod, že se současně vylomí spodek ventilku z duše.
Hlavně ale moderní čínské duše je často třeba dotlakovávat pořád, nevím jak toho číňan dosáhl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: čt leden 20 2022, 8:35    Předmět: Citovat

Zkoušelo se všelicos ! Tak například - nouzově (na cestě) dofoukat duši velocipédu
upravenou bombičkou CO₂ (z autosifonové láhve, kdysi u nás populární)
bohužel utěsnit dokonale se nedalo a většina tlaku média šla neproduktivně
do luftu s doprovodným efektem silného podchlazení patrony Sad

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund