Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18667 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne červen 21 2015, 9:07 Předmět:
Je fakt , že už jsem na všech kolech vyměnil duše za ty s autoventilkem a foukám tou pistolkou s manometrem . Na svou hmotnost foukám předek Esky na 3,5 a zadek na 5 .
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5017 Bydliště: Brno
Zaslal: ne červen 21 2015, 12:59 Předmět:
Máme různá kola s oběma typy ventilků a teď jsme dostali pro dítě ještě kolo s galuskovým ventilkem. Jen na jedné nápravě.To je radost,mít několik šlaufků.
Naštěstí novější drahé pumpičky mají nástrčný díl a upínací páčku bez šroubování. Ale například stojatá pumpička z Lídlu (snad aby potvrdila moje zkušenosti s výrobky z L.) při pumpování kola udělala prásk a přestala foukat.Dole něco odletělo a je tam díra. Asi nějaká přetlaková pojistka(?). Dal jsem tam prozatimně(čili nafurt)šroub M5 a funguje.
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: ne červen 21 2015, 16:02 Předmět:
Nedávno jsem zahlédl někde v Kauflandu sadu redukcí a tak sem neodolal a za asi 45.Kč sem sáček s třema mosaznýma nástavečkama zakoupil. Některé sem si i "vyrobil" ze starých částí ventilků z moto duší a čepičky do ní vletované a pochopitelně provrtané I kuželový konec ze zničeného šlahounku sem použil a vletoval do "závitovky" od ventilku. Pokus vše vyfotit pohromadě posílám.Kompresor na 230V a jeden na 12V a dvě hustilky.V každé je jeden druh šlahounku - velo / moto. Je to asi vše co mám k pumpování. Jo, ten přechod na galuskový ventilek v té sadě chyběl a tak snad někdy příště na něj někde narazím.
v tomto vlákně se řeší ventilky tak se sem připojím: Zatím jsem nepřišel na to jak bezproblémově hustit konpresorem duše s galuskovým ventilkem. Ideálně kdyby to šlo přes nějakou redukci klasickou hustící pistolí s manometrem která bývá u kompresorů. Zkoušel jsem i redukci z galuskového na autoventilek (něco takového https://1url.cz/HKOIL ), ale s tím mi to nešlo (docházelo tam k nežádoucí kolizi "středové tyčky" v koncovce (která má za úkol u autoventilku zatlačit kolíček v autoventilku) s "tyčkou" galuskového ventilku. Máte na tohle někdo řešení které funguje?
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4961 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st leden 19 2022, 20:34 Předmět:
Však normálne, použiješ dve redukcie. Jednu z autoventilu na klasický, a do nej z klasického na galúskový. Prípadne medzi to ešte môžeš dať aj hadičku z pumpy. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st leden 19 2022, 20:50 Předmět:
Dohušťuji na benzínový pumpě motorovým kompresorem, vzadu je ventilek
"automobilní" (tam koncovka sedne á la prdel na nočník) vpředu mám trvale
redukčku cca 20mm PE benzínové hadičky se starého pionýra, hotovo.
Ruční hustilka byla konstrukční paskvil: chyběl sací otvor vzduchu ! po úvaze pomohlo
vrtnout válec stěny pumpy na Φ4mm asi 60mm před horní úvratí pístu a je to
(zručný kutil vyrobí z kompresoru vyřazené ledničky - pokud je v dosahu
el.zásuvky, bazmek poslouží i jinde - střikání barvy, tlakování míče, karimatky apod.) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19522 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st leden 19 2022, 21:49 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
...Jistě i malý úbytek je nepřípustný . U auta je to fuk , ale u jízdního kola ...
To je přesně vychmátnutá podstata problému: v duši auta, ale i mopedu, je dost vzduchu, aby to odfouknutí nezpůsobilo nijak významnou ztrátu tlaku. Objem duše kola je mnohem menší a tlak (snad s výjimkou horských, které se funí podobně, jako auta, kolem těch 2,5 baru) může být i přes 8 barů (u silniček). Při takovém tlaku ten vzduch odfoukává podstatně ochotněji...
Takže jde jen o to, mít ten zpětný ventilek na straně pumpičky nebo šroubení šlauchu a nacvičit si rychlou demontáž bez zbytečného úniku.
Založen: Jan 10, 2018 Příspěvky: 525 Bydliště: Olomoucký kraj
Zaslal: st leden 19 2022, 22:55 Předmět:
Měl jsem obdobný problém.
Poté, co mě přestalo bavit foukat kola na bicyklu ručně, pořídil jsem si bateriový kompesorek s tím pitomým šroubovacím šlauškem a než jsem ho odšroubil, půlka tlaku byla pryč. Tak jsem s ním švihnul (přesněji vrátil jsem ho do Lidlu jako nepoužitelný) a pořídil si kompresorek s normálním šlauškem.
Ten se oddělává v mžiku...
237549_hadicka-300-mm-se-zakladnim-ventilkem.jpg
Komentář:
Velikost:
6.93 kB
Zobrazeno:
16 krát
Naposledy upravil JoDiK dne st leden 19 2022, 22:59, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5017 Bydliště: Brno
Zaslal: st leden 19 2022, 22:57 Předmět:
Nacvičit to možná někdo zvládne. Ale já to raději vzdal. Ten šlaufek se totiž navíc odšroubovává tak blbě, že se převlečná matice neprotáčí, jak bývalo zvykem u starších výrobků, ale točí se celá hadička - i s pumpičkou. Takže jednou rukou co nejrychleji odšroubováváte převlečnou maticí a zbylými končetinami převracíte pumpičku... skvělé.
Koupil jsem si nakonec docela drahou pumpičku s pákovým mechanizmem a jde to skvěle.
Mimochodem ty staré plechové socialistické pumpičky taky stály od určité doby za prd. Spodní díl, kam se šrouboval šlaufek se vyvalil, protože spodní zaslepovací plech začali dělat slabší. A než jsem napumpoval obě kola po zimě, měl jsem na dlani puchýř.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6064 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt leden 20 2022, 0:16 Předmět:
PavelFF napsal(a):
Nacvičit to možná někdo zvládne. Ale já to raději vzdal. Ten šlaufek se totiž navíc odšroubovává tak blbě, že se převlečná matice neprotáčí, jak bývalo zvykem u starších výrobků, ale točí se celá hadička - i s pumpičkou.
Já teda mám provedení, kde se točí jen ta převlečná matice, a s redukcí galuska/moto to funguje perfektně.
Ale nezkusil jsi, když už máš tu převlečnou matici napevno, točit s tím bez pumpičky?
Taková blbost a tolik trápení okolo ní, s tím jak lidstvo poztrácí kdysi samozřejmé technogické principy a na trhu je převaha šmejdů, které by se tam kdysi neudržely.
Ty úhlové koncovky s páčkou mají někdy tak tuhý chod, že se současně vylomí spodek ventilku z duše.
Hlavně ale moderní čínské duše je často třeba dotlakovávat pořád, nevím jak toho číňan dosáhl.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt leden 20 2022, 8:35 Předmět:
Zkoušelo se všelicos ! Tak například - nouzově (na cestě) dofoukat duši velocipédu
upravenou bombičkou CO₂ (z autosifonové láhve, kdysi u nás populární)
bohužel utěsnit dokonale se nedalo a většina tlaku média šla neproduktivně
do luftu s doprovodným efektem silného podchlazení patrony _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.