Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak vyrobit nabijecku ze scooteru
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DonGabriel



Založen: Dec 03, 2014
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 17:27    Předmět: Jak vyrobit nabijecku ze scooteru Citovat

Zdravim vse pritomne
Predevsim bych zacal tim, ze ziju v domecku bez elektriny a resim to fotovoltaikou. Jsou obdobi kdy slunce moc nesviti a potrebuji baterii dodat energii. Momentalne to delam tak, ze si nastartuju elektrocentralu a nabijeckou nabijim baterii. Centrala ma spotrebu 1L coz je dost draha elektrika. Mam nevyuzity scooter 50ku ktery ma na volnobeh o dost mensi spotrebu a magneto by melo davat pri 12V myslim 10A. Poradi nekdo jestli je vubec moznost z toho motoru udelat nabijecku? Prikladam elektricke schema a za jakoukoliv radu predem dekuji.



elektrika.jpg
 Komentář:
Elektricke schema

Stáhnout
 Soubor:  elektrika.jpg
 Velikost:  76.77 kB
 Staženo:  239 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12065
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 17:56    Předmět: Citovat

DonGabriel napsal(a):
ziju v domecku bez elektriny a resim to fotovoltaikou

jaký máš instalovaný max. výkon ?
DonGabriel napsal(a):
Jsou obdobi kdy slunce moc nesviti a potrebuji baterii dodat energii

jakou kapacitu má baterie ?
jaké má napětí ?
jaký typ baterie to je ?
DonGabriel napsal(a):
Momentalne to delam tak, ze si nastartuju elektrocentralu a nabijeckou nabijim baterii.

jaký max. výkon zvládne centrála ?
jakou máš nabíječku? kolik dá ampér ?
DonGabriel napsal(a):
Centrala ma spotrebu 1L coz je dost draha elektrika

to je litr za hodinu provozu ? nebo za den ?
DonGabriel napsal(a):
Mam nevyuzity scooter 50ku ktery ma na volnobeh o dost mensi spotrebu a magneto by melo davat pri 12V myslim 10A

a jsi si jistý že těch 12V a 10A dá magneto i na volnoběh ?
Máš zjištěno kolik bude spotřeba na volnoběh po dobu jedné hodiny ?
DonGabriel napsal(a):
Poradi nekdo jestli je vubec moznost z toho motoru udelat nabijecku?

možnost je tady vždycky, otázkou zůstává, jestli to bude efektivnější, než ta elektrocentrála . . .
zkus se nad tím zamyslet a případně přepočítat účinosti obou strojů a porovnat . . .

pokud dodáš další informace, na které se ptám, je možné, že ti někdo tady na fóru poradí . . .
. . . ale bez nich, určitě žádnou radu nedostaneš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DonGabriel



Založen: Dec 03, 2014
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 18:34    Předmět: Citovat

Diky za zajem
Odber z baterie mam max 5A, vetsinou 2A a baterie je 140Ah s moznym napetim od 10,1 do 12,4V urcena pro ostrovni system. Fotovoltaicke panely maji vykon max 220wa ale dostanu se max na 14A. Vykon elektrocentraly je 2000W a spotreba je opravdu 1L za hodinu provozu. Nabijecku mam znacky Minnkota a je to automat ktery nabiji 10A. A pokud jde o ten scooter tak to je to na co se ptam. Podle schematu elektriky sem si to takhle spocital na tech 10A a kdyz vytahnu baterku z toho scooteru tak jde normalne nastartovat a na volnobeh vse funguje jak ma a na plno. Defakto chci pouzit jen motor a magneto + neco co me udala potrebne napeti pro nabijeni te baterie. Spotrebu na volnobeh mam vyzkousenou tak, ze sem napojil draty k baterce od scooteru na regulator nabijeni ostrovniho systemu. Dava to 1,5 A coz je nejspis kvuli kapacite baterie ve scooteru 7A a vezme si to 1L za 3 hodiny + , -, odhad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 18:47    Předmět: Citovat

Jelikož netuším co máš za skůtr, ptám se, motor skůtru má nucené chlazení nebo náporové?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DonGabriel



Založen: Dec 03, 2014
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 20:31    Předmět: Citovat

Je to Kentoya Sharky 50-2T chlazeni vzduchem. To bude asi to naporove.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 20:40    Předmět: Citovat

Hlavně bude mít mizernou účinnost, protože motor na volnoběh má vysoký ztráty mechanickou cestou - a pokud mu dáš větrák, aby se uchladil i stojící na fleku, ještě se zvětší. Musel bys mu na hřídel napojit nějakej zvenku regulovanej generátor, třeba 120 - 140 ampérovej alternátor z auta, aby se využil výkon motoru - a taky dát nějaký servíčko na plynový táhlo, aby podle odběru regulovalo přípusť motoru... Na to už je opravdu jednodušší koupit si centrálu, tam je motorek i s karbíkem optimalizovanej na daný otáčky - a dělají se i centrály bez 230V výstupu, jen se stejnosměrným 12V - akorát se musejí hledat, nejsou běžně v nabídkách...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 21:02    Předmět: Citovat

Proto jsem se ptal jak je to chlazené. Pokud náporově, musíš přidat větrák a v ten moment jak Ti píše Ekkar, je vše poněkud jinde...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DonGabriel



Založen: Dec 03, 2014
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 21:05    Předmět: Citovat

Tak to sem netusil, ze by s tim mohl byt takovej problem. Proste sem myslel, ze sundam motor, ktery uz v sobe vetrak ma( vsak v silnicnim provozu take stojime s nastartovanym motorem) a na draty z magneta dam nejakej regulator napeti. Jen sem si takovou alektrocentralku chtel vyrobit sam z toho co uz mam a nevyuzivam to. Je mozne dostat z magneta toho skutru maximalni vykon do regulatoru nabijeni ostrovniho systemu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 21:21    Předmět: Citovat

Tak si nějak nerozumíme.
Náporově chlazený motor => bez větráku, viditelná žebra válce nijak nezakrytá, aby k nim mohl vzduch za jízdy. To že v provozu občas stojí na místě je u tisíců všemožných typů podobných motorů běžné a krátkodobě není na závadu. Motor s nuceným vzduchovým chlazením => má zakryté žebrováni a vrtuli, která dělá vítr a prohání ho žebrováním, pak je ještě motor kapalinou chlazený, ale to nebude Tvůj případ.
Pokud má motor vrtuli nic nebrání, aby jsi vyzkoušel svůj záměr s tím, že motor neuvaříš zaživa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DonGabriel



Založen: Dec 03, 2014
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 21:30    Předmět: Citovat

Tak to sorry
Ano motor je cely zakryty a zaroven s magnetem se toci neco jako vetrak. Myslis tedy, ze ta moznost bude? Jde me vazne jen o to magneto a jak z nej dostat maximani moznou stavu kterou potrebuju do baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 22:59    Předmět: Citovat

A nemáš elektrokolo? Tam by stačilo 6 8A/200V diod s kondíkem pár mF na 63V- a měnič 40/14V.Elektrokola by měly obsahovat synchronní 3F motor s neodymákama v rotoru a ten když se roztočí,tak by měl dávat.Akorát na tohle využití e-kola bych odpojil jeho baterii a ty fáze od řídící jednotky,aby šel vyrobenej proud jen do diod a toho měniče(vypnutou jednotku by spálil).
Motor z paleťáku ten scooter asi neutáhne,možná s polovinou maxima zátěže a celou dobu na plnej kotel.Možná je dobrej na výrobu proudu i motor z toho průmyslovýho zametátoru,kterej točí těma kartáčema(ale stojí novej asi 20 000).Ten má zas magnety ve statoru a napájí se do kotvy,při roztočení hřídele taky něco dává.Poháněl bys to normálně z řetězu,na hřídeli stejný řetězový kolo,co je na zadnim.Pak bys jen shodil zadní kolo a řetěz navlíknul na hřídel toho generátoru.U toho E-kola nemusíš ani to zadní kolo vyndávat,stačí odpojit motor od jednotky,dát vývody k tomu nabíječi,dát si RedBull a jet Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DonGabriel



Založen: Dec 03, 2014
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: st prosinec 03 2014, 23:22    Předmět: Citovat

Resil bych uz jen to magneto ve skutru. Ma smysl hledat usmernovac napeti a merit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt prosinec 04 2014, 5:58    Předmět: Citovat

Nemá .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15522
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt prosinec 04 2014, 6:23    Předmět: Citovat

Jestli to má mít smysl, tak se mrkni raději po té elektrocentrále s výstupem na 12 V. Jinak kolem toho naběháš za víc a výsledek žádný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 04 2014, 7:42    Předmět: Citovat

To magneto 10A neda, jedine do skratu, je na napajanie 35w a 5W ziarovky + rezerva na dobijanie. A bavime sa o pracovnych otackach nie volnobehu, navyse 2T zozerie viac benzinu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund