Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jaký osciloskop pro auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 20:08    Předmět: Citovat

Děkuji p32 za reakci, už jsem si s tou propagací osciloskopických měření na automotive technice připadal jako exot. Stále tvrdím, že měřit znamená vědět a ne hádat i když uznávám, že ty zkušenosti jsou velice důležité a hodně závad se opakuje. Jsou ale i závady, které jsou poprvé a jsou netypické a pak má osciloskop a to třeba i v 8-mi kanálové verzi nezastupitelné místo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po leden 26 2015, 21:33    Předmět: Citovat

p32, pointa je ale v tom, ze tych aut, co nemaju diagnostiku, uz moc nechodi, a ak chodia, tak su to bud diesle s cisto mechanickym cerpadlom, kde nie je vobec co merat, alebo jednoduche benziny, kde merat naozaj ani netreba Very Happy Moje rady su skor pre tych, ktori vahaju, ci nieco take drahe kupit, alebo nie, aby potom neboli zbytocne sklamani, ze to bud vobec nevyuziju, alebo s tym nebudu vediet aj tak nic robit Smile Ale samozrejme, kto chce, nech si kludne aj ten 8-kanal kupi, preco nie, je to dobry pocit, vidiet signaly na vlastne oci, hlavne vtedy, ak clovek vie, ako maju vyzerat Smile Este ma napadlo - prudovymi kliestami sice zmerias jednotlive kompresie, ale zial podobne, ako uchom, iba relativne, vidis rozdiely medzi valcami, ja ak chcem hlavne na diesli vediet mechanicky stav motora, potrebujem vediet absolutne tlaky, cize meraniu sa tak ci tak nevyhnem a osciloskop je mi nanic, v skutocnosti merak kompresii dieslov ma stal viac ako osciloskop, podobne merak na trysky, kde je osciloskop takisto nepouzitelny, ten bol este drahsi, no viem, ze ich vyuzijem ovela viac, ako osciloskop, ktory mam mimochodom tiez, no zapada prachom Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út leden 27 2015, 7:32    Předmět: Citovat

Nechci se hádat, žiješ jinde. Těch aut tady jezdí dost a pro automechanika (soukromníka) je dobré mít ty možnosti s osciloskopem. To bys ani nevěřil, kolik ještě jezdí warťasů a trabantů, které to tak nepotřebují (ale už mají i to měření osc. v knize), ale i starých škodovek, fiatů, fordů atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út leden 27 2015, 9:03    Předmět: Citovat

Tak sa teda spytam konkretne - dokaze mi niekto podla oscilogramu presne povedat, PRECO valec na benzinovom motore vynechava? Nie ze na nom vidno, ze vynechava, to krasne pocut aj citit vo vyfuku, na to osciloskop vobec netreba, rovnako ako na zistenie, ktory valec to je, na to mi staci odpojit vstrekovac alebo VN modul ci kabel zo sviecky, ak je to jednobod alebo karburator...pomoze mi osciloskop v presnom najdeni priciny v tomto pripade, alebo nie?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út leden 27 2015, 14:11    Předmět: Citovat

Tak nasiel som toto: http://www.mtaplus.cz/diagnostika-automobilovy-osciloskop/491-dvoukanal-automobilovy-osciloskop-pro-usb.html
Zase cena nieje akto vie ako privetiva, a parametre tiez nic moc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: út leden 27 2015, 14:53    Předmět: Citovat

Tak tohle je přesně ten osciloskop, který když si někdo koupí tak zjistí, že je to na nic a od toho je již jen krůček k názoru, že měření s osciloskopem v autě je k ničemu. Vzorkovací frekvence 200 kHz je i na auto málo. Pokud máš trochu lepší stroj jsi například schopen při měření napětí na vstřiku podle "boule" v průběhu poznat, že se opravdu jehla pohybuje - dojde tam ke změně indukce. Toto je třeba i příklad toho, že osciloskop diagnostikuje v podstatě mechanickou závadu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út leden 27 2015, 15:59    Předmět: Citovat

renda15, to, ze sa ihla pohybuje, vies automaticky, kedze vstrekuje a valec ide, na to hadam osciloskop nepotrebujes, ale vies mi podla nejakej dalsej boule povedat tie podstatne parametre, ktore potrebujem vediet, aky je otvaraci tlak, presnost mnozstva davky ci uhol a kvalitu rozprasovania? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: út leden 27 2015, 16:12    Předmět: Citovat

Ty máš zkrátka odpověď na všechno. Už jsem ti dříve řekl, že jsi na druhé straně barikády. Já používám k práci osciloskop ty používáš cejchovaný šroubovák a citlivé ucho. Oba jsme spokojeni, tak to prosím nech tak jak to je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út leden 27 2015, 19:38    Předmět: Citovat

Smile No ved prave preto celu dobu cakam na nieco, na co odpoved nemam, naozaj chcem pocut nieco, co mi otvori oci a zmeni moju stranu barikady Wink A nemyslim to nijako ironicky, ale za pomaly 20 rokov, co opravujem auta, som osciloskop naozaj nikdy nepotreboval Smile Parkrat som ho pouzil, prave pre take specialitky, ako je chybajuci pin na zotrvaku a tym padom chybajuci jeden impulz zo snimaca otacok, ale inak ma ozaj nenapada, kde by sa bez neho nedalo zaobist natolko, aby som aj ja odporucal inym jeho kupu Smile Okrem toho sledovat udaje z diagnostiky su aj praktickejsie, ako sa napichovat na tienene kable v motore, v tom vidim asi najvacsiu ostaru osciloskopu Smile Ved je to len moj nazor, o to ide, cim viac roznych nazorov, tym lepsie moznosti rozhodovania sa pre ostatnych a hlavne osciloskopukupychtivych Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 3:00    Předmět: Citovat

auto spravit od ucha, já padám... i čidlo abs je polovodič
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 8:49    Předmět: Citovat

No ak povies vseobecne, ze cidlo ABS je polovodic, tak uz dopredu viem, ze ho neopravis ani s osciloskopom Wink Pretoze beha kvantum aut, kde su tieto cidla indukcne, cize obycajna cievka nad ozubenym prstenom, rovnako ako vsemozne ine snimace otacok motora atd atd Wink A zrovna nefunkcne ci nespravne fungujuce cidlo nezistis od ucha, ale vdaka diagnostike Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33927
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 9:06    Předmět: Citovat

U mna na zistenie vadneho cidla ABS staci kus drotu, ktorym sa v diagnostickom konektore spoja dva kontakty Smile Nasledne mi indikator ABS na pristrojovke vyblika chybove kody z pamate.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 10:00    Předmět: Citovat

Takze sa vozis na starom, ale zato spolahlivom veteranovi? Wink Tento system sa pouzival riadne davno uz, tak 20 a viac rokov dozadu, ked este nebol zavedeny OBD standard Smile Je pravda, ze v tychto systemoch este zive data v realnom case nehrozili Very Happy Ale zato lepsie, ako vobec nic, clovek aspon vedel, ci RJ nehlasi nejaku chybu...ale v tychto pripadoch samozrejme uznavam, bez zivych dat k dispozicii nezostava nic ine, iba merat Wink Len uz moc nepredpokladam, ze sa bavime o tejto skupine aut, kedy ten osciloskop bude drahsi, ako cele auto Laughing
Prave ma este napadlo, ze zrovna tieto indukcne snimace su najzakernejsie, pretoze vyrabaju napatie sami, nepotrebuju vonkajsi zdroj, cize pri poruche v kabelazi osciloskop ukaze krasny sinusovy signal, no na vstup RJ sa nedostane...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33927
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 12:57    Předmět: Citovat

Z minuleho tisicrocia to je, ale len tesne: 1998. Osciloskop som nepotreboval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 13:11    Předmět: Citovat

Já ještě taky ne, nejsem automechanik a ani autoelektrikář. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 3 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund