Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: po leden 26 2015, 20:08 Předmět:
Děkuji p32 za reakci, už jsem si s tou propagací osciloskopických měření na automotive technice připadal jako exot. Stále tvrdím, že měřit znamená vědět a ne hádat i když uznávám, že ty zkušenosti jsou velice důležité a hodně závad se opakuje. Jsou ale i závady, které jsou poprvé a jsou netypické a pak má osciloskop a to třeba i v 8-mi kanálové verzi nezastupitelné místo.
p32, pointa je ale v tom, ze tych aut, co nemaju diagnostiku, uz moc nechodi, a ak chodia, tak su to bud diesle s cisto mechanickym cerpadlom, kde nie je vobec co merat, alebo jednoduche benziny, kde merat naozaj ani netreba Moje rady su skor pre tych, ktori vahaju, ci nieco take drahe kupit, alebo nie, aby potom neboli zbytocne sklamani, ze to bud vobec nevyuziju, alebo s tym nebudu vediet aj tak nic robit Ale samozrejme, kto chce, nech si kludne aj ten 8-kanal kupi, preco nie, je to dobry pocit, vidiet signaly na vlastne oci, hlavne vtedy, ak clovek vie, ako maju vyzerat Este ma napadlo - prudovymi kliestami sice zmerias jednotlive kompresie, ale zial podobne, ako uchom, iba relativne, vidis rozdiely medzi valcami, ja ak chcem hlavne na diesli vediet mechanicky stav motora, potrebujem vediet absolutne tlaky, cize meraniu sa tak ci tak nevyhnem a osciloskop je mi nanic, v skutocnosti merak kompresii dieslov ma stal viac ako osciloskop, podobne merak na trysky, kde je osciloskop takisto nepouzitelny, ten bol este drahsi, no viem, ze ich vyuzijem ovela viac, ako osciloskop, ktory mam mimochodom tiez, no zapada prachom
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15536 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út leden 27 2015, 7:32 Předmět:
Nechci se hádat, žiješ jinde. Těch aut tady jezdí dost a pro automechanika (soukromníka) je dobré mít ty možnosti s osciloskopem. To bys ani nevěřil, kolik ještě jezdí warťasů a trabantů, které to tak nepotřebují (ale už mají i to měření osc. v knize), ale i starých škodovek, fiatů, fordů atd.
Tak sa teda spytam konkretne - dokaze mi niekto podla oscilogramu presne povedat, PRECO valec na benzinovom motore vynechava? Nie ze na nom vidno, ze vynechava, to krasne pocut aj citit vo vyfuku, na to osciloskop vobec netreba, rovnako ako na zistenie, ktory valec to je, na to mi staci odpojit vstrekovac alebo VN modul ci kabel zo sviecky, ak je to jednobod alebo karburator...pomoze mi osciloskop v presnom najdeni priciny v tomto pripade, alebo nie?
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: út leden 27 2015, 14:53 Předmět:
Tak tohle je přesně ten osciloskop, který když si někdo koupí tak zjistí, že je to na nic a od toho je již jen krůček k názoru, že měření s osciloskopem v autě je k ničemu. Vzorkovací frekvence 200 kHz je i na auto málo. Pokud máš trochu lepší stroj jsi například schopen při měření napětí na vstřiku podle "boule" v průběhu poznat, že se opravdu jehla pohybuje - dojde tam ke změně indukce. Toto je třeba i příklad toho, že osciloskop diagnostikuje v podstatě mechanickou závadu.
renda15, to, ze sa ihla pohybuje, vies automaticky, kedze vstrekuje a valec ide, na to hadam osciloskop nepotrebujes, ale vies mi podla nejakej dalsej boule povedat tie podstatne parametre, ktore potrebujem vediet, aky je otvaraci tlak, presnost mnozstva davky ci uhol a kvalitu rozprasovania?
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: út leden 27 2015, 16:12 Předmět:
Ty máš zkrátka odpověď na všechno. Už jsem ti dříve řekl, že jsi na druhé straně barikády. Já používám k práci osciloskop ty používáš cejchovaný šroubovák a citlivé ucho. Oba jsme spokojeni, tak to prosím nech tak jak to je.
No ved prave preto celu dobu cakam na nieco, na co odpoved nemam, naozaj chcem pocut nieco, co mi otvori oci a zmeni moju stranu barikady A nemyslim to nijako ironicky, ale za pomaly 20 rokov, co opravujem auta, som osciloskop naozaj nikdy nepotreboval Parkrat som ho pouzil, prave pre take specialitky, ako je chybajuci pin na zotrvaku a tym padom chybajuci jeden impulz zo snimaca otacok, ale inak ma ozaj nenapada, kde by sa bez neho nedalo zaobist natolko, aby som aj ja odporucal inym jeho kupu Okrem toho sledovat udaje z diagnostiky su aj praktickejsie, ako sa napichovat na tienene kable v motore, v tom vidim asi najvacsiu ostaru osciloskopu Ved je to len moj nazor, o to ide, cim viac roznych nazorov, tym lepsie moznosti rozhodovania sa pre ostatnych a hlavne osciloskopukupychtivych
No ak povies vseobecne, ze cidlo ABS je polovodic, tak uz dopredu viem, ze ho neopravis ani s osciloskopom Pretoze beha kvantum aut, kde su tieto cidla indukcne, cize obycajna cievka nad ozubenym prstenom, rovnako ako vsemozne ine snimace otacok motora atd atd A zrovna nefunkcne ci nespravne fungujuce cidlo nezistis od ucha, ale vdaka diagnostike
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33998 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st leden 28 2015, 9:06 Předmět:
U mna na zistenie vadneho cidla ABS staci kus drotu, ktorym sa v diagnostickom konektore spoja dva kontakty Nasledne mi indikator ABS na pristrojovke vyblika chybove kody z pamate.
Takze sa vozis na starom, ale zato spolahlivom veteranovi? Tento system sa pouzival riadne davno uz, tak 20 a viac rokov dozadu, ked este nebol zavedeny OBD standard Je pravda, ze v tychto systemoch este zive data v realnom case nehrozili Ale zato lepsie, ako vobec nic, clovek aspon vedel, ci RJ nehlasi nejaku chybu...ale v tychto pripadoch samozrejme uznavam, bez zivych dat k dispozicii nezostava nic ine, iba merat Len uz moc nepredpokladam, ze sa bavime o tejto skupine aut, kedy ten osciloskop bude drahsi, ako cele auto
Prave ma este napadlo, ze zrovna tieto indukcne snimace su najzakernejsie, pretoze vyrabaju napatie sami, nepotrebuju vonkajsi zdroj, cize pri poruche v kabelazi osciloskop ukaze krasny sinusovy signal, no na vstup RJ sa nedostane...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.