Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

váha vzduchu
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út říjen 23 2012, 6:43    Předmět: váha vzduchu Citovat

Zdravím přispívající . Měl bych dotaz na znalce těchto čidel . Je zde někdo , kdo si umí změřit funkčnost těchto čidel a zná průběhy komunikace těchto čidel s ŘJ v PRAXI ? I třeba dřevní test , ale s použitelným výsledkem . Vynecháme odpojení a připojení konektoru čidla , to většinou zvládám . Pokud znáte více firem , tím lépe . Určitě by tento problém , tedy jeho řešení , zajímal vícero lidí . Vidím kolem sebe spoustu výměnců , kteří tento ne levný díl mění a to jen na základě dohadů . Mně by vyhovoval popis čidel koncernu VW . Děkuji Teoretici a stahovači všeobecných popisů zdržte se používání klábosnice .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1768
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út říjen 23 2012, 10:32    Předmět: Citovat

O diagnostice MAF senzoru je toho na netu až dost. Jsou fora kde ti vyčtou z logu jestli je ta váha dobrá nebo ne. Jestli máš na mysli zkušební stolici s regulovaným průtokem vzduchu a regulovanou teplotou s výstupem do PC nebo jen měřák tak by mě to taky zajímalo. Zlobila mě ale už je klid. Ale do budoucna....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1208
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út říjen 23 2012, 13:44    Předmět: Citovat

Základ je rozsah výstupního napětí. Většinou je v rozsahu 0-5V. Osciloskopem si změřím napětí při volnoběhu. Hodnota se dá najít v datech k autu. Při přidání plynu pak samozřejmě musí růst téměř ke 4-5V. Druhý způsob je zobrazení naměřených parametrů v řídící jednotce motoru. Tam jeuvedena hodnota průtoku nasávaného vzduchu v jednotkách g/s nebo kg/h nebo mg/H a podobně. U podobných motorů jsou i hodnoty podobné. Konkrétně se dají porovnávat stejné obsahy případně motory se stejným obsahem na válec(při měřených hodnotách v mg/H). U systémů koncernu VW se dají dokonce porovnávat požadované a naměřené hodnoty při daných provozních podmínkách(provozní teplota, volnoběh/plné zatížení).
Před koupí nové váhy ještě případně vyzkouším snímač nahradit přípravkem http://www.jb-elektronik.cz/automobilova_diagnostika_pripravky.php#delic_napeti
Hodnotu pak nastavuji ručně. Poslední možnost je ještě vyčištění váhy vzduchu spec. přípravkem. Zanesená váho vzduchu ukazuje naměřenou hodnotu nižší než je skutečná (u systému MAF s vyhřívaným platinovým drátkem)...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: út říjen 23 2012, 14:55    Předmět: Citovat

Pokud jde o popis, je na straně 54-57
www.autodigit.hu/letolt/Bosch%20szensorok.pdf
http://depositfiles.com/files/2127801
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st říjen 24 2012, 5:26    Předmět: Citovat

To je úplná paráda . Taková kniha by byla dobrá i v češtině , ale v ruštině mi vůbec nevadí . Ještě džórdži , nedalo by se nahlédnout na tuto stránku pro feldu při kontrolách napětí na čidle ? Do jednotky se pochopitelně nepodívám , nemám na to stroj ani SW . Nyní je to na 90% , bylo by na 100 . I tak moc díky . Jo , tomuto říkám příspěvky k věci a ne , že na forech toho je , to je na dvě věci .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1208
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: st říjen 24 2012, 7:30    Předmět: Citovat

Přestože máme poměrně dobrý diagnostický přístroj (i originál VAG1552), tak poměrně často měřím osciloskopem případně čidla na zkoušku nahrazuji.
Výtažek z naměřených oscilogramů jsem umístil na web sem: http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika-praxe_namerene_prubehy.php
Pokud máš konkrétní dotaz, tak bych sem mohl něco dalšího hodit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st říjen 24 2012, 9:26    Předmět: Citovat

Jsi výjimkou rozdávat osobní know-how . Moc dík za všechny .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1208
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt říjen 25 2012, 14:40    Předmět: Citovat

Když můžu,tak poradím. Taky nevím všechno. Bohužel mezi odborníky v servisech není moc zájem o to vědět základní principy. Sériová diagnostika válcuje zdravý selský rozum a opravárenství se degraduje na výměnkářství.
Mimochodem u felicie není MAF (váha vzduchu), ale MAP senzor (snímač tlaku v sání). Jeho charakteristika viz níže. Požadovaný tlak na volnoběh, teplý motor je cca -0,65 ÷ -0,75bar.



map_felicia.PNG
 Komentář:
Výstupní charakteristika MAP senzoru Š-Felicia 1,6.

Stáhnout
 Soubor:  map_felicia.PNG
 Velikost:  1.49 kB
 Staženo:  119 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá říjen 26 2012, 4:41    Předmět: Citovat

Takže ta dolní stupnice by měla být převrácená s mínusovým znamínkem a napětí při volnoběhu 1V , si se nemýlím . Very Happy Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1208
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: pá říjen 26 2012, 7:59    Předmět: Citovat

Je to tak, 100kPa je atmosferický tlak. V absolutních jednotkách 30kPa je relativní tlak -0,7bar. Na diag. přístroji se třeba zobrazuje tlak v sání v mbar nebo hPa, kPa a podobně. Většinou je to zobrazeno jako absolutní hodnota.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá říjen 26 2012, 10:50    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):
...Požadovaný tlak na volnoběh, teplý motor je cca -0,65 ÷ -0,75bar.
Tlak v sání 0,25 ÷ 0,35 bar mi, laikovi, přijde jako strašně široké rozmezí. (Moje autíčko ukazuje 0,28 ÷ 0,30 bar.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1208
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so říjen 27 2012, 10:20    Předmět: Citovat

Není to tak velký rozsah. Záleží na hodně okolností jaká bude skutečný tlak v sání(stav motoru-kompresní tlaky,těsnost sání, průchodnost výfuku..., zatížení motoru-tedy zatížení alternátorem, klimatizací,servo..., teplota motoru i vzdchu, nadmořská výška, atd.) Každopádně pokud je v uvedeném rozsahu u uvedeného motoru, tak je v pořádku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po říjen 29 2012, 6:15    Předmět: Citovat

Taky to půjdu změřit . Jen tak najít nějakou díru , novou nedělat . Mám to horší o to , že mám na sacím potrubí přidané bezpečnostní klapky pro LPG a ty mohou propouštět .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1208
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po říjen 29 2012, 7:56    Předmět: Citovat

Podtlak v sání lze změřit u MPI a 1,6i na podtlakové hodičce vedoucí k regulátoru tlaku paliva. U jednobodu snad jedině na hadici/trubce vedoucí k posilovači brzd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po říjen 29 2012, 8:07    Předmět: Citovat

No mám tam takový zpuchřelý zbytek ..... A zrovna dobře přístupné to taky není . Ale jo . Mám ještě jednu novou lištu a tak si změřím průměr , udělám delší a nechám tam smyčku . Ještě to pak porovnám na podtlaku hned z klapky - ta tenká hadice , už je to taky prostor za klapkou . Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund