Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út říjen 23 2012, 6:43 Předmět: váha vzduchu
Zdravím přispívající . Měl bych dotaz na znalce těchto čidel . Je zde někdo , kdo si umí změřit funkčnost těchto čidel a zná průběhy komunikace těchto čidel s ŘJ v PRAXI ? I třeba dřevní test , ale s použitelným výsledkem . Vynecháme odpojení a připojení konektoru čidla , to většinou zvládám . Pokud znáte více firem , tím lépe . Určitě by tento problém , tedy jeho řešení , zajímal vícero lidí . Vidím kolem sebe spoustu výměnců , kteří tento ne levný díl mění a to jen na základě dohadů . Mně by vyhovoval popis čidel koncernu VW . Děkuji Teoretici a stahovači všeobecných popisů zdržte se používání klábosnice .
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1773 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: út říjen 23 2012, 10:32 Předmět:
O diagnostice MAF senzoru je toho na netu až dost. Jsou fora kde ti vyčtou z logu jestli je ta váha dobrá nebo ne. Jestli máš na mysli zkušební stolici s regulovaným průtokem vzduchu a regulovanou teplotou s výstupem do PC nebo jen měřák tak by mě to taky zajímalo. Zlobila mě ale už je klid. Ale do budoucna....
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út říjen 23 2012, 13:44 Předmět:
Základ je rozsah výstupního napětí. Většinou je v rozsahu 0-5V. Osciloskopem si změřím napětí při volnoběhu. Hodnota se dá najít v datech k autu. Při přidání plynu pak samozřejmě musí růst téměř ke 4-5V. Druhý způsob je zobrazení naměřených parametrů v řídící jednotce motoru. Tam jeuvedena hodnota průtoku nasávaného vzduchu v jednotkách g/s nebo kg/h nebo mg/H a podobně. U podobných motorů jsou i hodnoty podobné. Konkrétně se dají porovnávat stejné obsahy případně motory se stejným obsahem na válec(při měřených hodnotách v mg/H). U systémů koncernu VW se dají dokonce porovnávat požadované a naměřené hodnoty při daných provozních podmínkách(provozní teplota, volnoběh/plné zatížení).
Před koupí nové váhy ještě případně vyzkouším snímač nahradit přípravkem http://www.jb-elektronik.cz/automobilova_diagnostika_pripravky.php#delic_napeti
Hodnotu pak nastavuji ručně. Poslední možnost je ještě vyčištění váhy vzduchu spec. přípravkem. Zanesená váho vzduchu ukazuje naměřenou hodnotu nižší než je skutečná (u systému MAF s vyhřívaným platinovým drátkem)...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st říjen 24 2012, 5:26 Předmět:
To je úplná paráda . Taková kniha by byla dobrá i v češtině , ale v ruštině mi vůbec nevadí . Ještě džórdži , nedalo by se nahlédnout na tuto stránku pro feldu při kontrolách napětí na čidle ? Do jednotky se pochopitelně nepodívám , nemám na to stroj ani SW . Nyní je to na 90% , bylo by na 100 . I tak moc díky . Jo , tomuto říkám příspěvky k věci a ne , že na forech toho je , to je na dvě věci .
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: st říjen 24 2012, 7:30 Předmět:
Přestože máme poměrně dobrý diagnostický přístroj (i originál VAG1552), tak poměrně často měřím osciloskopem případně čidla na zkoušku nahrazuji.
Výtažek z naměřených oscilogramů jsem umístil na web sem: http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika-praxe_namerene_prubehy.php
Pokud máš konkrétní dotaz, tak bych sem mohl něco dalšího hodit.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt říjen 25 2012, 14:40 Předmět:
Když můžu,tak poradím. Taky nevím všechno. Bohužel mezi odborníky v servisech není moc zájem o to vědět základní principy. Sériová diagnostika válcuje zdravý selský rozum a opravárenství se degraduje na výměnkářství.
Mimochodem u felicie není MAF (váha vzduchu), ale MAP senzor (snímač tlaku v sání). Jeho charakteristika viz níže. Požadovaný tlak na volnoběh, teplý motor je cca -0,65 ÷ -0,75bar.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá říjen 26 2012, 7:59 Předmět:
Je to tak, 100kPa je atmosferický tlak. V absolutních jednotkách 30kPa je relativní tlak -0,7bar. Na diag. přístroji se třeba zobrazuje tlak v sání v mbar nebo hPa, kPa a podobně. Většinou je to zobrazeno jako absolutní hodnota.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: so říjen 27 2012, 10:20 Předmět:
Není to tak velký rozsah. Záleží na hodně okolností jaká bude skutečný tlak v sání(stav motoru-kompresní tlaky,těsnost sání, průchodnost výfuku..., zatížení motoru-tedy zatížení alternátorem, klimatizací,servo..., teplota motoru i vzdchu, nadmořská výška, atd.) Každopádně pokud je v uvedeném rozsahu u uvedeného motoru, tak je v pořádku.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po říjen 29 2012, 6:15 Předmět:
Taky to půjdu změřit . Jen tak najít nějakou díru , novou nedělat . Mám to horší o to , že mám na sacím potrubí přidané bezpečnostní klapky pro LPG a ty mohou propouštět .
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po říjen 29 2012, 7:56 Předmět:
Podtlak v sání lze změřit u MPI a 1,6i na podtlakové hodičce vedoucí k regulátoru tlaku paliva. U jednobodu snad jedině na hadici/trubce vedoucí k posilovači brzd.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po říjen 29 2012, 8:07 Předmět:
No mám tam takový zpuchřelý zbytek ..... A zrovna dobře přístupné to taky není . Ale jo . Mám ještě jednu novou lištu a tak si změřím průměr , udělám delší a nechám tam smyčku . Ještě to pak porovnám na podtlaku hned z klapky - ta tenká hadice , už je to taky prostor za klapkou .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.