Založen: Oct 30, 2006 Příspěvky: 2310 Bydliště: Poblíž Zlína
Zaslal: so duben 02 2011, 10:04 Předmět: Motokultivátor MS16 a motor BRIGGS & STRATTON MODEL 13H
Zdravím
Potřeboval bych poradit jak očistit nebo dát do provozu ten motor který je v něm BRIGGS & STRATTON MODEL 13H. Jarní práce začaly a po zimě jsem to chtěl nastartovat a ono nic problém bude asi v karburátoru protože svíčka je suchá kdo má s tým zkušenosti tak díky za rychlou pomoc.Poznámka píši to jsem protože nevím o žádném fóru na kterém se tím zabývají kdyby někdo věděl o nějakém fóru tak byl bych rád díky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 02 2011, 10:50 Předmět:
Tyhle Briggsy jsou docela mrchy - používají membránové karbce podobné těm v motorových pilách. Máme už víc jak 10 let sekačku taky s Briggsem a dělá nám to samé - po zimě odmítá nastartovat, svíce suchá, jiskra je. Než bych to celé rozebíral (a pak musel vozit do Litomyšle do mr.dfílda za těžký prachy znovu nastavit), naučil jsem se startovat to jako modelářský motorek - vezmu injekční stříkačkou asi tak 1cm krychlový paliva, vyšroubuju svíčku, palivo špricnu do spalovacího prostoru, svíčku honem zašroubuju zpátky a škubnu za startšpagát. Někdy to stačí a někdy je to potřeba zopakovat - ale zatím jsem takto nastartoval vždycky. Důvodem je membrána v karburátoru, která má na jedné straně podtlak z klikové skříně - a pulsováním pumpuje palivo. Přes zimu se přilepí a při startování nepulsuje dost velkým rozkmitem = nevstřikuje do difuzéru dost paliva. Pokud motor blafne na palivo přímo nad pístem, membrána se jeho prudkým roztočením uvolní - takže buď chcípne, ale dá se znovu nastartovat, nebo přímo zůstane v chodu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: so duben 02 2011, 11:08 Předmět:
To se mi taky stalo a přesně takhle, jak popisuje EKKAR, mi "opravili" sekačku u Mountfielda v servisu. Za minutu hotovo. Poradili mi tam nechávat přes zimu trochu paliva v nádrži, ikdyž se to podle manuálu nedoporučuje. Pak by se membrána neměla přilepit. Něco na tom bude, protože od té doby tam trochu benzínu přes zimu nechávám a zatím jsem na jaře vždy nastartoval. _________________ *****
Založen: Oct 30, 2006 Příspěvky: 2310 Bydliště: Poblíž Zlína
Zaslal: so duben 02 2011, 17:38 Předmět:
Udělal co mi bylo poraděno ale pořád to nejde ještě soused mi poradil ať tam dávám benzín filtrovým otvorem když to tak dělám tak mi to jede ale jakmile přestanu nalévat benzín tak to zdechne měl jsem to rozděláno vyčistil jsem filtr co je v nádobě na benzín co se natahuje benzín dal jsem to dohromady a pořád to je stejné díky
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: so duben 02 2011, 17:39 Předmět:
napodobne sa mi to stalo. tiez u briggsa nechcel bytit, rozobral som karbec, vstupny filter paliva zadrbaný, membrana v podvnom stave, tak som si opísal kod motoru, cez tyťden kupil za par kaček membranu, cez vikend osadil a na prvý drc chytilo, odvtedy Ok každu jar. lepšie je to u tecumseh-u ten ma poctivý plavákový karburator z odliatku s dvoma škrtiacimi klapkami, činnost podobna jako u JIKOV (2 takt - VARI/TERRA) a na jar židny problem so štartom.
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2462 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: so duben 02 2011, 22:50 Předmět:
Ano, tento problém u Tecumsehu nebyl, ale asi tam byly jiné. Byly považovány za horší řadu a někteří je odmítali opravovat, nebo se oprava nevyplatila. Výroba byla prý ukončena. Přesto jsem ho koupil funglovku od Poláka na aukru, protože mi bylo líto jinak perfektního šasi. Sice se dnes dají koupit levné sekačky, ale ty čínské motorky, to je mor. Takže bude dupat u rodičů.
Ohledně BaS -Díky za info, přesně tohle mi dělá taky, úžasný kladenský opravář mě s tím vždycky vypakoval, že jemu to chytne. Pak jsem při sejmutém filtru vypozoroval, že palivo stříká jen při určité dynamice pumpování, rázně přímo na střed, žádné pomalu a důkladně nefunguje. A kralupský opravář jen podle popisu řekl membrána. Ještě bych řekl že přes zimu benzín ztratí nejtěkavější část a pak blbě chytá, takže rozhodně doplnit čerstvý.
Jo a dobrá perlička je utěsnit to děravé víčko, to už jsem taky viděl a představte si, ono to pak nefunguje
A pokud někdo víte jak mají být ty samopřidávací plíšky s pérkem, tak to by se mi taky hodilo.
Založen: Oct 21, 2007 Příspěvky: 400 Bydliště: Litovel
Zaslal: so duben 02 2011, 23:16 Předmět:
Tyto problémy začaly vznikat od doby, co se používají ekologická paliva. V benzínu jsou různé sračky, které ho stářím znehodnocují a on potom poškozuje palivovou soustavu. Karburátory korodují, sítka a filtry v nádržích se nevratně znečištují a vše se navzájem slepuje a přilepuje. Benzíny používané před dvaceti a více lety mají neomezenou životnost. Současné se znehodnocují po půl roce. _________________ Netřep se mnou!
Založen: Dec 19, 2007 Příspěvky: 834 Bydliště: Litovel
Zaslal: ne duben 03 2011, 10:54 Předmět:
Po zimě jsem měl taky celej karburátor zkorodovanej - takovej bílej šum,kterej všechno ucpal a taky zatuhla jehla u plováku a do karbce nešlo palivo.Po vyčištění to šlape jak má.
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: ne duben 03 2011, 11:32 Předmět:
ano ano čital som, že tecumseh motory neboli bohvie čo ale ten môj má už 4 roky, služi ako pohonna jednotka na malotraktore (prevodova skrina, rotavator bubnova kosačka, travniková kosačka atd) benzin nechavam v karburatore ako keby , myslim na jesen a po zime na 2 druhý drc chytne a beží, olej mením raz za 2 roky. a v pohode motor nemôžem si stažovať 195ccm a 6.5 koníka na malotraktor je už pekna ťažná sila. ale cchelo by to nadrž aku maju motory JIKOV 1447 napr. taku tu navrch.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.