VDOZ - velmi dobré osobní zkušenosti s tímto dodavatelem
PZJS - pozitivní zkušenosti, ale v jiném sortimentu (na autoelektriku jsem u nich ještě nic nenakupoval)
Ano, koupit to není problém, to jistě ne...
Při hledání jsem narazil na schema:(viz obr.)
Ovšem je zde několik drobostí, na které by se muselo vzít ohled:
- vstup max. 24V - v autě je napětí spíš 26-28V, jak moc by to vadilo??
- výstup 12V 3A max - tak tady ideálně 2,5 násobek - cca. 8A
- kolik by byly ztráty(teplo)???
Zkusil by to někdo modifikovat pls? Vím, jsem otravný...
Díky moc
Pro parametry,které požaduješ je toto zapojení nevhodné. Jenom ztráty budou cca 130W,tudíž to bude topit jako k***a _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: út říjen 27 2009, 19:01 Předmět:
Tudy cesta nevede pokud chces male ztraty a velkou ci vetsi ucinnost.Idealni metoda byla uvedene,kus rozumne vedeneho dratu,velka ucinnost male ztraty,jednoduche,lacine.Argument s proseknutym vodicem neobstoji,to bys nesmel mit v aute zadne.
Založen: May 14, 2004 Příspěvky: 597 Bydliště: Vysočina
Zaslal: út říjen 27 2009, 19:11 Předmět:
U tohoto připojení je veliký malér při starování a špatném kontaktu mínus svorky akumulátoru nebo zapomenutý vypnutý odpojovač baterek. A rádio to má spočítané.
Založen: May 14, 2004 Příspěvky: 597 Bydliště: Vysočina
Zaslal: út říjen 27 2009, 19:16 Předmět:
Zdeno_T815 napsal(a):
Ano, koupit to není problém, to jistě ne...
Při hledání jsem narazil na schema:(viz obr.)
Ovšem je zde několik drobostí, na které by se muselo vzít ohled:
- vstup max. 24V - v autě je napětí spíš 26-28V, jak moc by to vadilo??
- výstup 12V 3A max - tak tady ideálně 2,5 násobek - cca. 8A
- kolik by byly ztráty(teplo)???
Zkusil by to někdo modifikovat pls? Vím, jsem otravný...
Díky moc
U tohoto topení je třeba ošetřit stabík 78.. a to aby se na něj nedostaly napěťové špičky při vypínání indukčností. Ty nepřežijou ani ve vozech s 12 V instalacích!
Výstupní proud se dá zvednout paralelním zapojením více tranzistorů.
Ztráty v teple budou o něco větší jak příkon spotřebiče.
Hmm, tudy cesta nevede, škoda...
A navíc, z baterek 12V vytáhnout nemůžu, auto je ještě rok v záruce, t.j. zásah do el.instalace -> konec záruky... Také jsou u nás hold pravidla.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19553 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út říjen 27 2009, 19:48 Předmět:
Jenže každý lineární sériový stabilizátor má účinnost dost pod 50% - zkrátka víc, než spotřebují připojené spotřebiče, musíš do okolí odvést jako teplo. Při 8A odběru, tedy příkonu nějakých 100W, se ztrátový výkon bude pohybovat mezi 110W a 130W podle otáček alternátoru (momentálního napětí v palubní síti). Celkem pro palubní síť to bude zátěž až 230W.
Pulsní zdroj při zátěži 8A a napětí v palubní síti 27V si odebírá z této sítě proud jen necelých 4,5A a jeho ztrátový výkon je v jednotkách wattů. A hlavně: nemusíš nijak zasahovat do instalace vozidla či si snad dokonce koledovat o zničení elektroniky připojováním spotřebičů doprostřed baterek.
Ale dnes už bych váhal, jestli chci laborovat s PWM regulací, nebo to koupit hotové...
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: út říjen 27 2009, 21:28 Předmět:
Principiálne: trafo z PC zdroja, miesto diod synchrónny usmerňovač, kontroler hoci aj SG....(bol tu nedávno spomínaný). Doplniť ak treba prúdové obmedzenie, stabilizáciu,...
http://alarmtuning.cz/menice-napeti/menic-napeti-24-v-na-12-v-10-a.htm
Vždyť za to chcou pětistovku. Za ty peníze to doma stejně neuděláš, navíc to nebude ani dobře vypadat. A jakou radost můžeš mít z něčeho co sám nevymyslíš a ani nevíš jak to případně opravit?
Kdysi chtěl po mně jeden známý, abych mu upravil 24V maják na 12V. Dělal jsem mu zvyšující měnič. z 12V na 24V asi 2A. Strávil jsem na tom spoustu času a náklady byly také kolem 500kč. Kdybych tenkrát věděl, že se takový měnič vyrábí seriově, tak bych se vůbec nesnažil.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.