Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měnič 24/12V 10A
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19525
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 17:54    Předmět: Citovat

A co ten spínaný měnič koupit hotový? S účinností 90% a zatížítelností 15A až 20A s tepelnou ztrátou do 20W je to řešení nejschůdnější, například:
http://www.menicenapeti.net/index.php?sk=3 (tohoto dodavatele neznám)
http://www.akuvavra.cz/eshop/menice-napeti/ (VDOZ)
http://www.hadex.cz/aku-bat-zdroje-nabijecky--menice-napeti-DC-DC (PZJS)

VDOZ - velmi dobré osobní zkušenosti s tímto dodavatelem
PZJS - pozitivní zkušenosti, ale v jiném sortimentu (na autoelektriku jsem u nich ještě nic nenakupoval)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeno_T815
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 18:36    Předmět: Citovat

Ano, koupit to není problém, to jistě ne... Wink
Při hledání jsem narazil na schema:(viz obr.)
Ovšem je zde několik drobostí, na které by se muselo vzít ohled:
- vstup max. 24V - v autě je napětí spíš 26-28V, jak moc by to vadilo??
- výstup 12V 3A max - tak tady ideálně 2,5 násobek - cca. 8A
- kolik by byly ztráty(teplo)???
Zkusil by to někdo modifikovat pls? Vím, jsem otravný...
Díky moc



zdroj 12V_3A.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  zdroj 12V_3A.JPG
 Velikost:  23.3 kB
 Staženo:  107 krát

Návrat nahoru
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5131
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 18:59    Předmět: Citovat

Pro parametry,které požaduješ je toto zapojení nevhodné. Jenom ztráty budou cca 130W,tudíž to bude topit jako k***a Wink
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Maskot



Založen: Nov 19, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: Wien

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 19:01    Předmět: Citovat

Tudy cesta nevede pokud chces male ztraty a velkou ci vetsi ucinnost.Idealni metoda byla uvedene,kus rozumne vedeneho dratu,velka ucinnost male ztraty,jednoduche,lacine.Argument s proseknutym vodicem neobstoji,to bys nesmel mit v aute zadne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mirda



Založen: May 14, 2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 19:11    Předmět: Citovat

U tohoto připojení je veliký malér při starování a špatném kontaktu mínus svorky akumulátoru nebo zapomenutý vypnutý odpojovač baterek. A rádio to má spočítané.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirda



Založen: May 14, 2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 19:16    Předmět: Citovat

Zdeno_T815 napsal(a):
Ano, koupit to není problém, to jistě ne... Wink
Při hledání jsem narazil na schema:(viz obr.)
Ovšem je zde několik drobostí, na které by se muselo vzít ohled:
- vstup max. 24V - v autě je napětí spíš 26-28V, jak moc by to vadilo??
- výstup 12V 3A max - tak tady ideálně 2,5 násobek - cca. 8A
- kolik by byly ztráty(teplo)???
Zkusil by to někdo modifikovat pls? Vím, jsem otravný...
Díky moc

U tohoto topení je třeba ošetřit stabík 78.. a to aby se na něj nedostaly napěťové špičky při vypínání indukčností. Ty nepřežijou ani ve vozech s 12 V instalacích!
Výstupní proud se dá zvednout paralelním zapojením více tranzistorů.
Ztráty v teple budou o něco větší jak příkon spotřebiče.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 19:40    Předmět: Citovat

patrikvarga napsal(a):
L4970

Number one, ale dva paralelne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeno_T815
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 19:47    Předmět: Citovat

Hmm, tudy cesta nevede, škoda... Cry
A navíc, z baterek 12V vytáhnout nemůžu, auto je ještě rok v záruce, t.j. zásah do el.instalace -> konec záruky... Evil or Very Mad Také jsou u nás hold pravidla.
Návrat nahoru
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19525
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 19:48    Předmět: Citovat

Jenže každý lineární sériový stabilizátor má účinnost dost pod 50% - zkrátka víc, než spotřebují připojené spotřebiče, musíš do okolí odvést jako teplo. Při 8A odběru, tedy příkonu nějakých 100W, se ztrátový výkon bude pohybovat mezi 110W a 130W podle otáček alternátoru (momentálního napětí v palubní síti). Celkem pro palubní síť to bude zátěž až 230W.

Pulsní zdroj při zátěži 8A a napětí v palubní síti 27V si odebírá z této sítě proud jen necelých 4,5A a jeho ztrátový výkon je v jednotkách wattů. A hlavně: nemusíš nijak zasahovat do instalace vozidla či si snad dokonce koledovat o zničení elektroniky připojováním spotřebičů doprostřed baterek.
Ale dnes už bych váhal, jestli chci laborovat s PWM regulací, nebo to koupit hotové...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 21:28    Předmět: Citovat

Principiálne: trafo z PC zdroja, miesto diod synchrónny usmerňovač, kontroler hoci aj SG....(bol tu nedávno spomínaný). Doplniť ak treba prúdové obmedzenie, stabilizáciu,...


Zd24_12.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Zd24_12.jpg
 Velikost:  77.79 kB
 Staženo:  148 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jarda_k



Založen: Apr 15, 2006
Příspěvky: 187
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: út říjen 27 2009, 23:10    Předmět: Citovat

http://alarmtuning.cz/menice-napeti/menic-napeti-24-v-na-12-v-10-a.htm
Vždyť za to chcou pětistovku. Za ty peníze to doma stejně neuděláš, navíc to nebude ani dobře vypadat. A jakou radost můžeš mít z něčeho co sám nevymyslíš a ani nevíš jak to případně opravit?
Kdysi chtěl po mně jeden známý, abych mu upravil 24V maják na 12V. Dělal jsem mu zvyšující měnič. z 12V na 24V asi 2A. Strávil jsem na tom spoustu času a náklady byly také kolem 500kč. Kdybych tenkrát věděl, že se takový měnič vyrábí seriově, tak bych se vůbec nesnažil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
patrikvarga



Založen: Apr 24, 2007
Příspěvky: 1125

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2009, 7:46    Předmět: Citovat

procesor napsal(a):
patrikvarga napsal(a):
L4970

Number one, ale dva paralelne.

Ale podla datasheetu jeden dá 10A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2009, 19:09    Předmět: Citovat

Chce 12A
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdeno_T815
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st říjen 28 2009, 19:18    Předmět: Citovat

Hmm, asi opravdu bude nejjednoduší v prvním kvelbu měnič koupit. V každém případě díky všem, kteří se mnou tratili čas. Number one Ještě jednou Ď.
Návrat nahoru
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: st říjen 28 2009, 19:25    Předmět: Citovat

Kvôli jednému, kúpa je najlepšie riešenie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund