Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

alternator Iveco Eurocargo

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
maco_svk



Založen: Aug 04, 2008
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: ne srpen 23 2009, 12:05    Předmět: alternator Iveco Eurocargo Citovat

Zdravim vsetkych, viem mi niekto vysvetlit ktory kabel splna aku funkciu v alternatore myslim napichovaci konektor su tam tri kable.Hlavny privod je asi kazdemu jasny B+.U starsich typov je robene budenie cez ziarovku a to je vsetko.Na co su tam este tie dva?Alebo ktory z nich je budenie?
http://www.startery-alternatory.cz/fotocache/bigorig/113188%20alternator%20BOSCH.jpg
Dakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: ne srpen 23 2009, 12:12    Předmět: Citovat

Buzení by mělo být pořád přes žárovku. Tedy kontrolku. Není označen ten jeden W to by pak byl výstup pro otáčkoměr.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne srpen 23 2009, 19:49    Předmět: Citovat

Buzení přez žárovku je jen u mechanických relátek.
Zapojení je M=buzení R=buzení 54=kontrolka u mechnickího relé nebo D+=buzení DF=buzení 54=kontrolka u elektronickeho relé.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: ne srpen 23 2009, 23:19    Předmět: Citovat

pardon napsal jsem to blbě. Alternátor má rotor z magneticky měkkého materiálu s nějakým zbytkovým magnetizmem. Tedy po roztočení si sám díky magnetickékému poli vytvoří napětí pro nabuzení. pokud by stál dlouho a nebyl dostatečný zbytkový magnetizmu dodá mu dostatek pro celý rozjezd právě proud malou kontorlní žárovičkou. Je neuvěřitelné co dělá většina alternátorů když ji nemá.
Z vlastní zkušenosti vím že začnou nabíjet v mnohem vyšších otáčkách což může byt pro aku pri popojizdení likvidacni.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po srpen 24 2009, 6:33    Předmět: Citovat

Když jsou tam dva konektory , tak jeden bude to "buzení" a druhý na 99 střed vinutí , je-li tam . Poznáš to tak , že při zapnutém zapalování nastrčíš konektor od kontrolky . Ten poznáš tak , že jeho ukostřením se rozsvítí žárovka . To platí u odděleného regulátoru . U implantovaného může být konektor na něm a jestli není , tak ho poznáš tak , že při mechanickém oddělání regulátoru , stačí šroub přivádějící napájení , kontrolka zhasne . Nyní sem dělal dva pažouty , tak je to pohoda , vinutí do trojuhelníku a vývody lze odpájet bez demontáže , takž závady usměrňovačů lze odhalit z vnějšku . Při provozu obou za běhu prosvěcovala kontrolka . Nevěřil v závadu obou . Měnil regulátory , soustružil kroužky a nakonec v jednom uvolněn jeden vývod výkonové a v druhém přerušená pomocná dioda . Příznaky závady stejné .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.41 sekund