Zaslal: ne srpen 23 2009, 12:05 Předmět: alternator Iveco Eurocargo
Zdravim vsetkych, viem mi niekto vysvetlit ktory kabel splna aku funkciu v alternatore myslim napichovaci konektor su tam tri kable.Hlavny privod je asi kazdemu jasny B+.U starsich typov je robene budenie cez ziarovku a to je vsetko.Na co su tam este tie dva?Alebo ktory z nich je budenie?
http://www.startery-alternatory.cz/fotocache/bigorig/113188%20alternator%20BOSCH.jpg
Dakujem.
Buzení by mělo být pořád přes žárovku. Tedy kontrolku. Není označen ten jeden W to by pak byl výstup pro otáčkoměr. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2566 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne srpen 23 2009, 19:49 Předmět:
Buzení přez žárovku je jen u mechanických relátek.
Zapojení je M=buzení R=buzení 54=kontrolka u mechnickího relé nebo D+=buzení DF=buzení 54=kontrolka u elektronickeho relé. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
pardon napsal jsem to blbě. Alternátor má rotor z magneticky měkkého materiálu s nějakým zbytkovým magnetizmem. Tedy po roztočení si sám díky magnetickékému poli vytvoří napětí pro nabuzení. pokud by stál dlouho a nebyl dostatečný zbytkový magnetizmu dodá mu dostatek pro celý rozjezd právě proud malou kontorlní žárovičkou. Je neuvěřitelné co dělá většina alternátorů když ji nemá.
Z vlastní zkušenosti vím že začnou nabíjet v mnohem vyšších otáčkách což může byt pro aku pri popojizdení likvidacni. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po srpen 24 2009, 6:33 Předmět:
Když jsou tam dva konektory , tak jeden bude to "buzení" a druhý na 99 střed vinutí , je-li tam . Poznáš to tak , že při zapnutém zapalování nastrčíš konektor od kontrolky . Ten poznáš tak , že jeho ukostřením se rozsvítí žárovka . To platí u odděleného regulátoru . U implantovaného může být konektor na něm a jestli není , tak ho poznáš tak , že při mechanickém oddělání regulátoru , stačí šroub přivádějící napájení , kontrolka zhasne . Nyní sem dělal dva pažouty , tak je to pohoda , vinutí do trojuhelníku a vývody lze odpájet bez demontáže , takž závady usměrňovačů lze odhalit z vnějšku . Při provozu obou za běhu prosvěcovala kontrolka . Nevěřil v závadu obou . Měnil regulátory , soustružil kroužky a nakonec v jednom uvolněn jeden vývod výkonové a v druhém přerušená pomocná dioda . Příznaky závady stejné .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.