Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

alternátor Fiat 125
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
flo
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: čt srpen 06 2009, 13:57    Předmět: alternátor Fiat 125 Citovat

Neviete mi niekto poradiť presnú schému zapojenia alternátora, reglera, kontrólny na fiate 125? Mám to dorábané na traktore a je to pozapájané bez kontrólky a ani to nefunguje.
Návrat nahoru
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 07 2009, 6:26    Předmět: Citovat

Na 125 byly používány 6a9 diodové alternátory . Z toho musíš vyjít a nejprve zjistit , co vlastně máš .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anonym






PříspěvekZaslal: ne srpen 09 2009, 12:10    Předmět: Citovat

je tam 6 diodový - vývody 30, 67 a jeden neoznačený.

30 je výstup z mostíka, 67 je budenie rotora a ten neoznačený je výstup z cievky zo statora bez usmernenia. práve z toho som jeleň.

Regler má len dva kontakty 15 a 67. je v ňom len relé a asi tri odpory.

Na 100% som si však nie istý, či ten regler patrí naozaj k tomu alternátoru.
Návrat nahoru
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne srpen 09 2009, 15:53    Předmět: Citovat

Regler spoj vývodem 67 se stejně číslovaným vývodem na altíku - to je vývod buzení. Vývod 15 je +12V od baterky přes spínací skříňku - a nezapomeň, že dalším vývodem je kostra - ta je na mínusu. Z alťasu z vývodu 30 můžeš odebírat regulované napětí pro dobíjení. Ten neoznačený vývod je svorka W, původně používaná pro otáčkoměr - odebíral se z ní jen napěťový signál a měřil se jeho kmitočet, který je přímo úměrný otáčkám motoru.
Pokud to takhle nebude fachčit, je něco vyhnilého v tom kotvičkovém regleru a na Tvém místě bych sbastlil nějakou polovodičovou náhradu - plánky na to byly už v Amáru.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
flo
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: čt srpen 13 2009, 16:51    Předmět: Citovat

a kam napojiť kontrólku?
Návrat nahoru
Mendor



Založen: Apr 16, 2008
Příspěvky: 223
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt srpen 13 2009, 17:02    Předmět: Citovat

K tomu slouží ten neoznačený vývod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 14 2009, 5:54    Předmět: Citovat

Pakliže tam máš 6diod , tak takto :


6 diodový alternátor.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  6 diodový alternátor.png
 Velikost:  1.33 kB
 Staženo:  83 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
flo
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út srpen 18 2009, 8:45    Předmět: Citovat

no asi to tak celkom nebude. Ten alternátor má len 3 vývody, nie 4.
Návrat nahoru
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út srpen 18 2009, 9:19    Předmět: Citovat

Jaké má číslo typu ?
A 12M/12/42 (44) NEBO A 124 N-14/44
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mendor



Založen: Apr 16, 2008
Příspěvky: 223
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: út srpen 18 2009, 13:28    Předmět: Citovat

flo napsal(a):
no asi to tak celkom nebude. Ten alternátor má len 3 vývody, nie 4.


Zkus takto:



t_6_diodov__altern_tor_795.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  t_6_diodov__altern_tor_795.png
 Velikost:  21.34 kB
 Staženo:  68 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st srpen 19 2009, 8:05    Předmět: Citovat

Jednoduše . Rozeber altík a popiš , kam jednotlivé vývody jdou a jejich označení . U 6diodového altíku u náklaďáku jsou ty 4 vývody . Výkonový , 15 , vývod z buzení-to je ten kontakt navíc , není na kostru a střed vinutí statoru . Pokud máš jeden pól buzení na kostru , pak jeden vývod odpadá . Rozeber , popiš a není co řešit . Uvidíš i jestli je 6-9diodový bez dohadů .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
flo
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: ne září 13 2009, 15:32    Předmět: Citovat

Tak som ho rozobral, boli v čudu diody, tak som zohnal alternátor z Favorita. Napojiť by sa mal jeden vývod priamo na baterku a druhý cez žiarovku a spínačku?
Návrat nahoru
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po září 14 2009, 6:11    Předmět: Citovat

Pokud máš regulátor zvlášť , tak takto . U vývodu rotoru naměříš malý odpor vůči kostře . U zapojeného altíku (jen silný +) dáš žárovičku např 2W mezi + a vývody . Tam , co se rozsvítí , je vývod rotoru , tam přijde střed regulátoru , tam , co zůstane nerozsvícená , je vývod pro buzení , zapojíš na spoj žárovičky a regulátoru .


9 diod alt+reg.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  9 diod alt+reg.png
 Velikost:  1.4 kB
 Staženo:  74 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
flo
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st září 16 2009, 7:35    Předmět: Citovat

regulátor má už na sebe. Je tam len hlavné + a jeden vývod pri regulátore.
Návrat nahoru
pepik9
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st září 16 2009, 9:53    Předmět: Citovat

flo napsal(a):
regulátor má už na sebe. Je tam len hlavné + a jeden vývod pri regulátore.
Ten vyvod z regulatoru se napichne na jeden z dvojiteho fastonu a na druhej se pripoji kontrolka nabijeni.
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund