Felda ti 14,5 neda. Klasika je okolo 13,9 az 14,1V. Zmeraj si napetie a uvidis. Ak ti odide regler tak to najcastejsie prebijas a svietis ako vianocny stromcek a veselo ti hadze do scca 20V. Jemne preblikavanie kontrolky robi najcastejsie vadna dioda v mostiku, alebo dosadacie plochy medzi zberacimi kruzkami a uhlikmi. Uhliki su spojene s reglerom a ten drzi na 2 srubkach cize nemas problem to skontrolovat aj bez demontaze altika. Ked si zoberes napr. male zrkadielko tak si vies pozriet aj kruzky,a le to radsej az pri demontazi, lebo spiny ta oklamu. Dost casto sa stava aj to, ze mostik sa uvolni zo svojich stiftov.
Tak jsem to dal dnes dohromady...byla vadná 1 hlavní dioda ,regulátor,ometený kroužky (soustruch zase měl co dělat),ložisko v háji....no prostě parádní stav _________________ Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
Tak jsem to dal dnes dohromady...byla vadná 1 hlavní dioda ,regulátor,ometený kroužky (soustruch zase měl co dělat),ložisko v háji....no prostě parádní stav
Zaslal: so březen 27 2010, 19:02 Předmět: Svítí kontrolka dobíjení
Tak mám podobnou závadu. Projevuje se stejně, na volnoběh kontrolka nesvítí, zapnu světla a začne slabě svítit (palubní napětí poklesne tak na 13 V což považuji za normální) , přidám otáčky a rozsvítí se úplně, přitom palubní napětí je od 13.8 do 14.5 V podle otáček motoru a zapnutých spotřebičů (což též považuji za normální).
Ale na výstupu alternátoru D+ (zelený drát k žárovce) je podle otáček 16-18 V (to už za normální nepovažuji). Výměna regulátoru nepomohla, napětí na D+ je prakticky stejné.
Alternátor se mi nepodařilo rozebrat, tak abych proměřil jednotlivé diody ale
bloky diod se tváří nezkratovaně.
U elektronických regulátorů ke š 120 byla mezi alternátorem a žárovkou ještě dioda. Není na felici taky ? A když tak kde ?
Dióda tam nepomôže, tá by iba zabránila svieteniu kontrolky pri zvýšených otáčkach, čo ale nič nerieši, pretože odídená jedna hlavná dióda spôsobí nedostatočné dobíjanie a pri dlhodobejšej väčšej záťaži bude baterka vybitá...tie diódy sú vdaka malým odporom vinutí statora akoby paralelne, takže sa nedá zistiť, bez rozobratia, ktorá je vadná...jedine ma napadlo zaťažiť ich väčším prúdom, tá najstudenšia bude prerušená...
Počkaj, ale keby bola pomocná dióda prerušená alebo uvoľnená, kde by sa na D+ zobralo vyššie napätie ako na B+? Ved to napätie je zo spoločných vinutí...Ak je na D+ vyššie napätie ako na B+, tak myslím že to môže byť jedine hlavná dióda prerušená, tým pádom jedno z troch vinutí nie je zaťažené a toto jeho napätie naprázdno sa tým pádom objaví na D+... či máš ešte nejaké iné vysvetlenie?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.