Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Felicia - alternátor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pepper



Založen: Nov 21, 2006
Příspěvky: 587
Bydliště: Sokolov

PříspěvekZaslal: út březen 10 2009, 11:37    Předmět: Citovat

Měl jsem závadu se stejnými příznaky, byl vadný usměrňovací blok.
Podrobněji zde: (poslední odpověď - zatím)

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19415&highlight=

pepper
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
blahojan



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: út březen 10 2009, 22:02    Předmět: Citovat

Felda ti 14,5 neda. Klasika je okolo 13,9 az 14,1V. Zmeraj si napetie a uvidis. Ak ti odide regler tak to najcastejsie prebijas a svietis ako vianocny stromcek a veselo ti hadze do scca 20V. Jemne preblikavanie kontrolky robi najcastejsie vadna dioda v mostiku, alebo dosadacie plochy medzi zberacimi kruzkami a uhlikmi. Uhliki su spojene s reglerom a ten drzi na 2 srubkach cize nemas problem to skontrolovat aj bez demontaze altika. Ked si zoberes napr. male zrkadielko tak si vies pozriet aj kruzky,a le to radsej az pri demontazi, lebo spiny ta oklamu. Dost casto sa stava aj to, ze mostik sa uvolni zo svojich stiftov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nxn



Založen: Apr 18, 2007
Příspěvky: 662
Bydliště: Turnov

PříspěvekZaslal: so březen 21 2009, 14:00    Předmět: Citovat

Tak jsem to dal dnes dohromady...byla vadná 1 hlavní dioda ,regulátor,ometený kroužky (soustruch zase měl co dělat),ložisko v háji....no prostě parádní stav
_________________
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Topik



Založen: May 27, 2008
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: ne březen 22 2009, 21:28    Předmět: Citovat

nxn napsal(a):
Tak jsem to dal dnes dohromady...byla vadná 1 hlavní dioda ,regulátor,ometený kroužky (soustruch zase měl co dělat),ložisko v háji....no prostě parádní stav


BINGOOOOOOO Mánička
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1284
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne červenec 12 2009, 19:28    Předmět: Citovat

odisla minimalne jedna hlavna dioda v mostiku (vlastna skusenosť)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honzaste



Založen: Mar 27, 2010
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: so březen 27 2010, 19:02    Předmět: Svítí kontrolka dobíjení Citovat

Tak mám podobnou závadu. Projevuje se stejně, na volnoběh kontrolka nesvítí, zapnu světla a začne slabě svítit (palubní napětí poklesne tak na 13 V což považuji za normální) , přidám otáčky a rozsvítí se úplně, přitom palubní napětí je od 13.8 do 14.5 V podle otáček motoru a zapnutých spotřebičů (což též považuji za normální).
Ale na výstupu alternátoru D+ (zelený drát k žárovce) je podle otáček 16-18 V (to už za normální nepovažuji). Výměna regulátoru nepomohla, napětí na D+ je prakticky stejné.

Alternátor se mi nepodařilo rozebrat, tak abych proměřil jednotlivé diody ale
bloky diod se tváří nezkratovaně.

U elektronických regulátorů ke š 120 byla mezi alternátorem a žárovkou ještě dioda. Není na felici taky ? A když tak kde ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po březen 29 2010, 6:10    Předmět: Citovat

A stále dokola , UVOLNĚNÁ dioda = stejný problém .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po březen 29 2010, 12:26    Předmět: Citovat

Dióda tam nepomôže, tá by iba zabránila svieteniu kontrolky pri zvýšených otáčkach, čo ale nič nerieši, pretože odídená jedna hlavná dióda spôsobí nedostatočné dobíjanie a pri dlhodobejšej väčšej záťaži bude baterka vybitá...tie diódy sú vdaka malým odporom vinutí statora akoby paralelne, takže sa nedá zistiť, bez rozobratia, ktorá je vadná...jedine ma napadlo zaťažiť ich väčším prúdom, tá najstudenšia bude prerušená...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po březen 29 2010, 12:50    Předmět: Citovat

Ale uvolněná nebo přerušená pomocná dělá to samé .......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po březen 29 2010, 13:26    Předmět: Citovat

Počkaj, ale keby bola pomocná dióda prerušená alebo uvoľnená, kde by sa na D+ zobralo vyššie napätie ako na B+? Ved to napätie je zo spoločných vinutí...Ak je na D+ vyššie napätie ako na B+, tak myslím že to môže byť jedine hlavná dióda prerušená, tým pádom jedno z troch vinutí nie je zaťažené a toto jeho napätie naprázdno sa tým pádom objaví na D+... či máš ešte nejaké iné vysvetlenie?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund