Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

dynamo u RS-09

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pavels



Založen: Nov 30, 2005
Příspěvky: 150

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2008, 19:57    Předmět: dynamo u RS-09 Citovat

Dobry den potreboval bych poradit s dobijenim u RS-09.NEvim presne kde je zavada.Kdyz pripojim dynamo jako motor tak se roztoci (d+ na + a df,d- na -.tim by meo byt zajisteno spravne napolovani.Kdyz po dynamu chci aby dobijelo,jde z nej male napeti cca 7v.to mi nesepne rele a na df mi nejde zadne napeti.Takze to nedobiji.Tak nevim jestli to dynamo spatne.Ja vim lepsi je tam dat altik dat delsi remen a udelat drzak.Ale to je pro me krajni reseni,protoze to chci mit puvodni,protoze to renovuju.DEKUJI ZA RADY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1527
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: út říjen 21 2008, 20:37    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 6:27    Předmět: Citovat

Nejddříve musíš vyzkoušet fci dynama . To provedeš tak , že spojíš rotor se statorem paralelně a za běhu motoru se na něm , podle otáček musí objevit 10-17 V . Momentálně nehledíme na polaritu . Pokud je vše OK , zapojíš regulátor . Nastartuješ , v rozdělaném regulátoru zmáčkneš palcem natvrdo relé spínající průchod proudu do aku a přidáš plyn .Vše je hotovo . Při dobrém dynamu a regalátoru musí jít . Pozor na přepólované dynamo . Po přidání plynu relé , které spíná proud do aku "hoří" , za chvíli je po kontaktech .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
honza_jan



Založen: Nov 22, 2007
Příspěvky: 425
Bydliště: Doma

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 19:34    Předmět: Citovat

Ještě bych doplnil. Pokud dynamo nedává, nebo dává málo při zapojení bez regulátoru, tak je v háji a pokusy o domáckou opravu jsou dost zbytečná práce a raději sežeň nějaký vhodný alternátor. U dynama bývá často na kotvě buď zkrat vinutí na kostru, nebo mezizávitový zkrat. Vinutí kotvy se ti doma těžko povede opravit a specializované opravny se asi už nekonají. Pokud by byl vadný jenom stator, tak bys možná měl trochu naději, ale potřebuješ speciální nářadí na povolení polových nástavců a jejich opětné utažení. Obyčejným šroubovákem to moc nejde! Nejsnadnější je výměna za alternátor. Samozřejmě i s příslušným relátkem. Nejvíc práce ti dá držák alternátoru, který budeš muset udělat na míru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1527
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: st říjen 22 2008, 22:55    Předmět: Citovat

Pokud se pamatuji, tak toto dynamo ( z traktoru typů RS 09 - dvouválec a GT 124 - čtyřválec a Multicar 22 ) je shodné s dynamem z automobilů Wartburg.
Jediný rozdíl u těchto dynam ( 12 V / 220 W ) byl v provedení ložiskových vík. Na traktoru jsou víka kulatá , bez patek a na Wartburgu měla tato dynama patky. Kotva a stator jsou stejné !
Předělat na alternátor , jak píše honza_jan , není tak jednoduché.
Honza _jan , to napsal v dobré víře, ale neví jak je tam ve skutečnosti dynamo uchyceno přímo za tělo statoru v excentrické vložce a jak je od něj odvozen pohon chladicího ventilátoru motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund