Zaslal: út říjen 21 2008, 19:57 Předmět: dynamo u RS-09
Dobry den potreboval bych poradit s dobijenim u RS-09.NEvim presne kde je zavada.Kdyz pripojim dynamo jako motor tak se roztoci (d+ na + a df,d- na -.tim by meo byt zajisteno spravne napolovani.Kdyz po dynamu chci aby dobijelo,jde z nej male napeti cca 7v.to mi nesepne rele a na df mi nejde zadne napeti.Takze to nedobiji.Tak nevim jestli to dynamo spatne.Ja vim lepsi je tam dat altik dat delsi remen a udelat drzak.Ale to je pro me krajni reseni,protoze to chci mit puvodni,protoze to renovuju.DEKUJI ZA RADY
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st říjen 22 2008, 6:27 Předmět:
Nejddříve musíš vyzkoušet fci dynama . To provedeš tak , že spojíš rotor se statorem paralelně a za běhu motoru se na něm , podle otáček musí objevit 10-17 V . Momentálně nehledíme na polaritu . Pokud je vše OK , zapojíš regulátor . Nastartuješ , v rozdělaném regulátoru zmáčkneš palcem natvrdo relé spínající průchod proudu do aku a přidáš plyn .Vše je hotovo . Při dobrém dynamu a regalátoru musí jít . Pozor na přepólované dynamo . Po přidání plynu relé , které spíná proud do aku "hoří" , za chvíli je po kontaktech .
Založen: Nov 22, 2007 Příspěvky: 425 Bydliště: Doma
Zaslal: st říjen 22 2008, 19:34 Předmět:
Ještě bych doplnil. Pokud dynamo nedává, nebo dává málo při zapojení bez regulátoru, tak je v háji a pokusy o domáckou opravu jsou dost zbytečná práce a raději sežeň nějaký vhodný alternátor. U dynama bývá často na kotvě buď zkrat vinutí na kostru, nebo mezizávitový zkrat. Vinutí kotvy se ti doma těžko povede opravit a specializované opravny se asi už nekonají. Pokud by byl vadný jenom stator, tak bys možná měl trochu naději, ale potřebuješ speciální nářadí na povolení polových nástavců a jejich opětné utažení. Obyčejným šroubovákem to moc nejde! Nejsnadnější je výměna za alternátor. Samozřejmě i s příslušným relátkem. Nejvíc práce ti dá držák alternátoru, který budeš muset udělat na míru.
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1527 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: st říjen 22 2008, 22:55 Předmět:
Pokud se pamatuji, tak toto dynamo ( z traktoru typů RS 09 - dvouválec a GT 124 - čtyřválec a Multicar 22 ) je shodné s dynamem z automobilů Wartburg.
Jediný rozdíl u těchto dynam ( 12 V / 220 W ) byl v provedení ložiskových vík. Na traktoru jsou víka kulatá , bez patek a na Wartburgu měla tato dynama patky. Kotva a stator jsou stejné !
Předělat na alternátor , jak píše honza_jan , není tak jednoduché.
Honza _jan , to napsal v dobré víře, ale neví jak je tam ve skutečnosti dynamo uchyceno přímo za tělo statoru v excentrické vložce a jak je od něj odvozen pohon chladicího ventilátoru motoru.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.