Založen: Dec 28, 2006 Příspěvky: 1753 Bydliště: Orava,sever
Zaslal: so červen 07 2008, 7:11 Předmět: Letovanie.
Zdravim všetkych!Sused mi tu tvrdi,že v škole ich učili,že v autokabelaži,sa NESMIE nič letovat cinom.(spajat vodiče,,letovat očka,vsuvky a pod.)Čo vy na to,prečo asi?Dakujem za reakcie!
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: so červen 07 2008, 8:18 Předmět:
jano2 napsal(a):
Zdravim všetkych!Sused mi tu tvrdi,že v škole ich učili,že v autokabelaži,sa NESMIE nič letovat cinom.(spajat vodiče,,letovat očka,vsuvky a pod.)Čo vy na to,prečo asi?Dakujem za reakcie!
Áno, spoje na autokábloch sa zásadne krimpujú. Je to totiž mechanicky proti otrasom odolnejšie. Avšak takýto spoj vplyvom poveternosti časom uhnije, hlavne tam, kde naň strieka voda od cesty, nezriedka so soľou v zime a pod.
Výrobcovia motopopolníc tiež nepotrebujú, aby auto vydržalo 20 rokov, preto ich pred vodou dostatočne nechránia.
Nemálo takých spojov som už v minulosti opravoval, hlavne v motorovom priestore (štartér, alternátor...) _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Zajímavé, že na takovém MiGu kde není o vibrace nouze byly všechny spoje v pověstných ŠR konektorech pájené. A že jich tam bylo!
Jednoduché vysvětlení. V konektorech ŠR jsou všechny vodiče, případně celý kabel, pevně uchyceny objímkou konektoru, takže vůbec nemají možnost pohybu, ani při vibracích....
Zajímavé, že na takovém MiGu kde není o vibrace nouze byly všechny spoje v pověstných ŠR konektorech pájené. A že jich tam bylo!
Jednoduché vysvětlení. V konektorech ŠR jsou všechny vodiče, případně celý kabel, pevně uchyceny objímkou konektoru, takže vůbec nemají možnost pohybu, ani při vibracích....
Předpokládal bych, že o 50 let později ve vyspělém automotive průmyslu nebude problém vymyslet totéž... je to úkol pro konstruktérského eléva, ve srovnání s ABS nebo vstřikovacím computerem
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: so červen 07 2008, 10:53 Předmět:
faktem je že když jsem dělal kdysi u telekomunistů tak se objevili prořezávaví konektory od 3M a na rozdíl od letovacích se na měřiči kabelů neobjevili, jako spojka
Nevíte kde by se dal koupit klacíček na přidržování pájených kontaktů? U nás ve firmě pájíme ve velkém a na přidržování zatím poůžíváme hůlky z činských restaurací. Nevíte o něčem sofistifikovanějším? Kdo má pořád chodit k číňanům na oběd?!
Založen: Jul 11, 2008 Příspěvky: 95 Bydliště: BA, dakdy aj dalej
Zaslal: čt červenec 17 2008, 23:53 Předmět:
Presne jak rika Helios, je to tak, dobre propajeny spoj nesmi upadnout, v letecke technice se pouziva prevazne letovane spoje a je tam vyslove nutnost procinovat i tlakem uchycene vodice!
Ja mam skusenost, ze na nejdnom mem aute letovany spoj, nebo spojka, provedena systemem pomocne ovijene bandaze medenym dratem, radne propajena, vydrzel leckdy i dele nez samotne auto.
Pozor! toto vsak neplati pro cinovani a letovani pomoci modernich pajek bez obsaku olova!!!!
Dnesni pajky obsahujici vsechno mozne jenom ne poctive Pb maji zivotnost nanejvyse tak 5-8 let, overeno na spotrebni elektronice, kde beznadejnen dochazi k rekrystalisaci pajenych spoju a jejich polovodivosti, a skorovodivosti, ale ne k vodivosti.
Moderni pajky jsou krehke, potrebuji mnohem vyssi teplotu na taveni a prakticky se nevyskytuje hloubkova difuze povrchu pajeneho materialu, jako je tomu u Sn-Pb pajek.
Založen: Feb 12, 2005 Příspěvky: 20 Bydliště: Vysočina, přesnějc Velká Medřič
Zaslal: so červenec 19 2008, 9:02 Předmět:
"Krimpovaný spoj je jednoduší."
To je rozšířenej omyl.
Správně udělanej krimpovanej spoj udělanej na krimpovacím lisu s pomocí nástroje, kterej je přesně tvarovanej na jeden typ fastonu/vočeka/pinu je o něčem jiným, než spoj na očku kleštěma s GMka.
Hlídají se výšky slisu, tvarování jednotlivejch vodčů, vytahovací síla lanka z kontaktu atd.
To je rozšířenej omyl.
Správně udělanej krimpovanej spoj udělanej na krimpovacím lisu s pomocí nástroje, kterej je přesně tvarovanej na jeden typ fastonu/vočeka/pinu je o něčem jiným, než spoj na očku kleštěma s GMka.
Hlídají se výšky slisu, tvarování jednotlivejch vodčů, vytahovací síla lanka z kontaktu atd.
Přesně - udělat krimpovaný spoj na úrovni chce prostě svoje. Viděl jsem procesy krimpování u několika dodavatelů, co vyrábí ve velkém, takže o tom něco vím. Pokud se ale dodrží vše potřebné, tak se krimpováním získá velmi kvalitní a spolehlivý spoj.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.