Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Letovanie.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 7:11    Předmět: Letovanie. Citovat

Zdravim všetkych!Sused mi tu tvrdi,že v škole ich učili,že v autokabelaži,sa NESMIE nič letovat cinom.(spajat vodiče,,letovat očka,vsuvky a pod.)Čo vy na to,prečo asi?Dakujem za reakcie!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Radix



Založen: Nov 14, 2006
Příspěvky: 2633

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 7:38    Předmět: Citovat

Bude to tím, že cín je poměrně křehký a letované spoje nesnášejí dlouhodobě otřesy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 7:41    Předmět: Citovat

Radix napsal(a):
Bude to tím, že cín je poměrně křehký a letované spoje nesnášejí dlouhodobě otřesy.

Tak že je to pravda?,Ja som o tom nevedel,ale ani som ,naozaj nič letovane v kabelaži nevidel,,,


Naposledy upravil jano2 dne so červen 07 2008, 8:03, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 7:52    Předmět: Citovat

Není to tím, že by letovaný spoj časem upadl, ale tím, že cín po lanku při pájení vzlíná, a lanko se na tom přechodu časem utřepe a ulomí...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 8:18    Předmět: Citovat

jano2 napsal(a):
Zdravim všetkych!Sused mi tu tvrdi,že v škole ich učili,že v autokabelaži,sa NESMIE nič letovat cinom.(spajat vodiče,,letovat očka,vsuvky a pod.)Čo vy na to,prečo asi?Dakujem za reakcie!


Áno, spoje na autokábloch sa zásadne krimpujú. Je to totiž mechanicky proti otrasom odolnejšie. Avšak takýto spoj vplyvom poveternosti časom uhnije, hlavne tam, kde naň strieka voda od cesty, nezriedka so soľou v zime a pod.
Výrobcovia motopopolníc tiež nepotrebujú, aby auto vydržalo 20 rokov, preto ich pred vodou dostatočne nechránia.
Nemálo takých spojov som už v minulosti opravoval, hlavne v motorovom priestore (štartér, alternátor...) Confused

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 9:38    Předmět: Citovat

Zajímavé, že na takovém MiGu kde není o vibrace nouze byly všechny spoje v pověstných ŠR konektorech pájené. A že jich tam bylo!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 9:46    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Zajímavé, že na takovém MiGu kde není o vibrace nouze byly všechny spoje v pověstných ŠR konektorech pájené. A že jich tam bylo!

Jednoduché vysvětlení. V konektorech ŠR jsou všechny vodiče, případně celý kabel, pevně uchyceny objímkou konektoru, takže vůbec nemají možnost pohybu, ani při vibracích....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 9:51    Předmět: Citovat

zouzel1 napsal(a):
Crifodo napsal(a):
Zajímavé, že na takovém MiGu kde není o vibrace nouze byly všechny spoje v pověstných ŠR konektorech pájené. A že jich tam bylo!

Jednoduché vysvětlení. V konektorech ŠR jsou všechny vodiče, případně celý kabel, pevně uchyceny objímkou konektoru, takže vůbec nemají možnost pohybu, ani při vibracích....


Předpokládal bych, že o 50 let později ve vyspělém automotive průmyslu nebude problém vymyslet totéž... je to úkol pro konstruktérského eléva, ve srovnání s ABS nebo vstřikovacím computerem Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33931
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 10:22    Předmět: Citovat

A preco by to robili? Kripmovanie funguje a je jednoduchsie. Niektorym znackam aut neuhniva nic ani po 10 rokoch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: so červen 07 2008, 10:53    Předmět: Citovat

faktem je že když jsem dělal kdysi u telekomunistů tak se objevili prořezávaví konektory od 3M a na rozdíl od letovacích se na měřiči kabelů neobjevili, jako spojka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anonym






PříspěvekZaslal: st červen 11 2008, 5:46    Předmět: Citovat

Nevíte kde by se dal koupit klacíček na přidržování pájených kontaktů? U nás ve firmě pájíme ve velkém a na přidržování zatím poůžíváme hůlky z činských restaurací. Nevíte o něčem sofistifikovanějším? Kdo má pořád chodit k číňanům na oběd?! Rolling Eyes
Návrat nahoru
merlin00



Založen: Jul 11, 2008
Příspěvky: 95
Bydliště: BA, dakdy aj dalej

PříspěvekZaslal: čt červenec 17 2008, 23:53    Předmět: Citovat

Presne jak rika Helios, je to tak, dobre propajeny spoj nesmi upadnout, v letecke technice se pouziva prevazne letovane spoje a je tam vyslove nutnost procinovat i tlakem uchycene vodice!
Ja mam skusenost, ze na nejdnom mem aute letovany spoj, nebo spojka, provedena systemem pomocne ovijene bandaze medenym dratem, radne propajena, vydrzel leckdy i dele nez samotne auto.

Pozor! toto vsak neplati pro cinovani a letovani pomoci modernich pajek bez obsaku olova!!!!
Dnesni pajky obsahujici vsechno mozne jenom ne poctive Pb maji zivotnost nanejvyse tak 5-8 let, overeno na spotrebni elektronice, kde beznadejnen dochazi k rekrystalisaci pajenych spoju a jejich polovodivosti, a skorovodivosti, ale ne k vodivosti.
Moderni pajky jsou krehke, potrebuji mnohem vyssi teplotu na taveni a prakticky se nevyskytuje hloubkova difuze povrchu pajeneho materialu, jako je tomu u Sn-Pb pajek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Badas



Založen: Feb 12, 2005
Příspěvky: 20
Bydliště: Vysočina, přesnějc Velká Medřič

PříspěvekZaslal: so červenec 19 2008, 9:02    Předmět: Citovat

"Krimpovaný spoj je jednoduší."

To je rozšířenej omyl.
Správně udělanej krimpovanej spoj udělanej na krimpovacím lisu s pomocí nástroje, kterej je přesně tvarovanej na jeden typ fastonu/vočeka/pinu je o něčem jiným, než spoj na očku kleštěma s GMka. Smile
Hlídají se výšky slisu, tvarování jednotlivejch vodčů, vytahovací síla lanka z kontaktu atd. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
adept



Založen: Nov 01, 2006
Příspěvky: 328
Bydliště: Znojemsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 20 2008, 21:50    Předmět: Citovat

Já spoje letuji pájkou a ovinu izolepou a neměl jsem nikdy s tím problém.
Pájím spoje na zásuvky k taž.zařízení,centrální zamykání atd. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: st červenec 30 2008, 22:17    Předmět: Citovat

Badas napsal(a):
"Krimpovaný spoj je jednoduší."

To je rozšířenej omyl.
Správně udělanej krimpovanej spoj udělanej na krimpovacím lisu s pomocí nástroje, kterej je přesně tvarovanej na jeden typ fastonu/vočeka/pinu je o něčem jiným, než spoj na očku kleštěma s GMka. Smile
Hlídají se výšky slisu, tvarování jednotlivejch vodčů, vytahovací síla lanka z kontaktu atd. Wink

Přesně - udělat krimpovaný spoj na úrovni chce prostě svoje. Viděl jsem procesy krimpování u několika dodavatelů, co vyrábí ve velkém, takže o tom něco vím. Pokud se ale dodrží vše potřebné, tak se krimpováním získá velmi kvalitní a spolehlivý spoj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund