Založen: Sep 05, 2004 Příspěvky: 1024 Bydliště: UL
Zaslal: so duben 12 2008, 16:53 Předmět: jak vyhledat dráty ve formě auta
zdravím, potřebuji vysledovat drát ve formě autokabeláže a nechci ji řezat.
Nezabýval jste se někdo podobným problémem ?
Mám představu nějakého generátoru ale nevím jaká frc bude nejlepší, protože kapacity mezi dráty jsou v těch délkách značné a mám obavy aby to nepískalo úplně všude. Anebo použít nějaké impulzy které by měly širší spektrum?
Asi bude dost záležet i na způsobu detekce, snad částečně odstíněný ferit.
Někde jsem četl že kabely ve zdi se hledají podobně, ale zkušenosti nemám.
Je to pouze taková úvaha, budu rád za vaše názory.
jestli máš možnost pustit do příslušného drátu signál tak, aby jím protékal nějaký proud, tak úplně stačí sinus třeba 500 Hz, na detekci nějaké jádro které se dá rozpůlit a obklopit kolem vodiče. Na tomhle principu měli telefonáři/dráťáci kdysi nějaký zlepšovák který i vyráběla technická správa spojů nebo jak se to jmenovalo: malé C jadérko (permalloy), obě půlky byly spojené na jedné straně bronzovým páskem aby pružily a daly se odehnout a zase se pružností přitlačily. Ta větší půlka měla vinutí. Hledaný drát procházel vnitřkem, na principu klešťáku. Kablíkem to vedlo do krabičky se zesiovačem, repráčkem, usměrňovačem a měřáčkem. Bylo to dokonale průkazné. Možná se to ještě doma někomu válí.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19542 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so duben 12 2008, 18:14 Předmět:
Trochu průšvih je, když je ten drát přerušený a proud do něj nejde dostat.
Pak to chce s kmitočtem výše, ale ani tak se místo přerušení nemusí vždy poznat.
Založen: Sep 05, 2004 Příspěvky: 1024 Bydliště: UL
Zaslal: so duben 12 2008, 18:33 Předmět:
přesně to je ten problém. A čím vyšší frc tím větší nebezpečí že mezidrátové kapacity to přenesou všude. Ještě mě napadlo kostřit co nejvíc ostatních drátů a trocha víc zesílit "vysilač". Ale mohlo by se to chovat jako stínění.
Tak nevím..
Tajně jsem doufal že to už někdo řešil.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19542 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so duben 12 2008, 19:13 Předmět:
Jestli víš, kam příslušný drát vede (unikátní barevná kombinace), a víš, že nevede, stejně ho budeš muset nahradit jiným, ať už kvůli tomu budeš muset párat kabelový svazek nebo se ti vejde podle něj.
Ten původní samozřejmě na obou koncích odpoj, aby ti tam později nezačal dělat jinou paseku, třeba zkraty na jiný vodič ve svazku. Nevíš totiž ještě, kde je přerušený, ani proč.
I když - nejčastěji se přeruší vodiče v zakončení v konektoru, kde drát drží ještě za izolaci, ale v ní je užraný solí, případně v místech, kde se pohybuje (dveře).
Založen: Sep 05, 2004 Příspěvky: 1024 Bydliště: UL
Zaslal: ne duben 13 2008, 9:07 Předmět:
nejde ani tak o konkrétní případ (i když taky) ale myslel jsem obecné řešení pro neznámý typ auta a něco nejde.
Současný problém je Peugeot 405 a pitomá couvačka. (občas přidou známí s nějakým problémem) Schema od toho typu nemám, co jsem kde na netu stáhl je jiné. Pojistková skříň je jiná, pojistky co jsem našel jsou OK, když proměřuji dráty od spinače tak jsou oba na zem. Podle logiky i schematu by měl být jeden na pojistku a druhý na světlo. Lezou oba do formy a asi budou někde zkratovány na kostru. Forma se pak dělí, kterou formou a kam vedou netuším. Přístup je k tomu děsnej.
( asi bych to zjistil připojením natvrdo na baterku )
proto ten nápad s generem, ale nakonec to budu muset vyřešit jako vždy.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: ne duben 13 2008, 9:36 Předmět:
jeden můj kamarád byl svědkem, že , při výměně prahu, se podařilo klempířovi rozbruškou fiknout celý svazek ( všechny dráty byly černé ) ale oprava byla relativně rychlá proto že na každém bylo asi po půl metru číslo, vodiče, možná že by to byla nespolehlivější metoda pomocí ostrého pinu přes izolaci. obyčejným zkrat_metrem
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19542 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne duben 13 2008, 13:32 Předmět:
Je to teda Pažout, taky jsem si s jedním užil, přestaly mu svítit brzdy. Našel jsem to v kufru asi tak uprostřed na odbočení do zásuvky pro přívěs. Dodnes nevím, jestli tam byl ten konektor z výroby nebo dodatečně dělaný.
Metoda špendlík a asi 8 hodin sundávání tapecírungů a hledání.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.