Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

jak vyhledat dráty ve formě auta

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1024
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: so duben 12 2008, 16:53    Předmět: jak vyhledat dráty ve formě auta Citovat

zdravím, potřebuji vysledovat drát ve formě autokabeláže a nechci ji řezat.
Nezabýval jste se někdo podobným problémem ?
Mám představu nějakého generátoru ale nevím jaká frc bude nejlepší, protože kapacity mezi dráty jsou v těch délkách značné a mám obavy aby to nepískalo úplně všude. Anebo použít nějaké impulzy které by měly širší spektrum?
Asi bude dost záležet i na způsobu detekce, snad částečně odstíněný ferit.
Někde jsem četl že kabely ve zdi se hledají podobně, ale zkušenosti nemám.
Je to pouze taková úvaha, budu rád za vaše názory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so duben 12 2008, 17:16    Předmět: Citovat

jestli máš možnost pustit do příslušného drátu signál tak, aby jím protékal nějaký proud, tak úplně stačí sinus třeba 500 Hz, na detekci nějaké jádro které se dá rozpůlit a obklopit kolem vodiče. Na tomhle principu měli telefonáři/dráťáci kdysi nějaký zlepšovák který i vyráběla technická správa spojů nebo jak se to jmenovalo: malé C jadérko (permalloy), obě půlky byly spojené na jedné straně bronzovým páskem aby pružily a daly se odehnout a zase se pružností přitlačily. Ta větší půlka měla vinutí. Hledaný drát procházel vnitřkem, na principu klešťáku. Kablíkem to vedlo do krabičky se zesiovačem, repráčkem, usměrňovačem a měřáčkem. Bylo to dokonale průkazné. Možná se to ještě doma někomu válí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19545
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 12 2008, 18:14    Předmět: Citovat

Trochu průšvih je, když je ten drát přerušený a proud do něj nejde dostat.
Pak to chce s kmitočtem výše, ale ani tak se místo přerušení nemusí vždy poznat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1024
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: so duben 12 2008, 18:33    Předmět: Citovat

přesně to je ten problém. A čím vyšší frc tím větší nebezpečí že mezidrátové kapacity to přenesou všude. Ještě mě napadlo kostřit co nejvíc ostatních drátů a trocha víc zesílit "vysilač". Ale mohlo by se to chovat jako stínění.
Tak nevím..
Tajně jsem doufal že to už někdo řešil.
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19545
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 12 2008, 19:13    Předmět: Citovat

Jestli víš, kam příslušný drát vede (unikátní barevná kombinace), a víš, že nevede, stejně ho budeš muset nahradit jiným, ať už kvůli tomu budeš muset párat kabelový svazek nebo se ti vejde podle něj.
Ten původní samozřejmě na obou koncích odpoj, aby ti tam později nezačal dělat jinou paseku, třeba zkraty na jiný vodič ve svazku. Nevíš totiž ještě, kde je přerušený, ani proč.
I když - nejčastěji se přeruší vodiče v zakončení v konektoru, kde drát drží ještě za izolaci, ale v ní je užraný solí, případně v místech, kde se pohybuje (dveře).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so duben 12 2008, 20:07    Předmět: Citovat

A nebo klasická metoda napichování izolace, v autoinstalaci a obyčejných drátech typu "La-Uš" by to nemuselo ničemu vadit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1024
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: ne duben 13 2008, 9:07    Předmět: Citovat

nejde ani tak o konkrétní případ (i když taky) ale myslel jsem obecné řešení pro neznámý typ auta a něco nejde.
Současný problém je Peugeot 405 a pitomá couvačka. (občas přidou známí s nějakým problémem) Schema od toho typu nemám, co jsem kde na netu stáhl je jiné. Pojistková skříň je jiná, pojistky co jsem našel jsou OK, když proměřuji dráty od spinače tak jsou oba na zem. Podle logiky i schematu by měl být jeden na pojistku a druhý na světlo. Lezou oba do formy a asi budou někde zkratovány na kostru. Forma se pak dělí, kterou formou a kam vedou netuším. Přístup je k tomu děsnej.
( Laughing asi bych to zjistil připojením natvrdo na baterku Very Happy )
proto ten nápad s generem, ale nakonec to budu muset vyřešit jako vždy.

Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: ne duben 13 2008, 9:36    Předmět: Citovat

jeden můj kamarád byl svědkem, že , při výměně prahu, se podařilo klempířovi rozbruškou fiknout celý svazek ( všechny dráty byly černé ) ale oprava byla relativně rychlá proto že na každém bylo asi po půl metru číslo, vodiče, možná že by to byla nespolehlivější metoda pomocí ostrého pinu přes izolaci. obyčejným zkrat_metrem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hru



Založen: Nov 23, 2006
Příspěvky: 168
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: ne duben 13 2008, 12:44    Předmět: Citovat

osvětčilo se udělat si šnůru k multimetru ,kde jako hrot jsem použil špendlík a jednoduše napichovat izolaci,měřící rozsah dle potřeby:ohmetr,voltmetr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19545
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne duben 13 2008, 13:32    Předmět: Citovat

Je to teda Pažout, taky jsem si s jedním užil, přestaly mu svítit brzdy. Našel jsem to v kufru asi tak uprostřed na odbočení do zásuvky pro přívěs. Dodnes nevím, jestli tam byl ten konektor z výroby nebo dodatečně dělaný.
Metoda špendlík a asi 8 hodin sundávání tapecírungů a hledání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund