Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor + kontrolka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Zdenda52120



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: po březen 10 2008, 14:36    Předmět: Alternátor + kontrolka Citovat

Dobrý den, mám problém.Odešel mi alternátor z F 135L s označením 443-113-516-673, který jsem nahradil alternátorem 443-113-518-632 .Je zde problém ,alternátor nabíjí v pohodě ,problém je však v kontrolce nabíjení ,která se rozsvěcuje při zvyšujících se otáčkách a nebo při zvyšujícím se zatížení.Co s tím ? Chci si ho tam ale ponechat protože využívám často akumulátor při stojícím vozidle a motoru.Původní alternátor byl 55 A a tento 70 A . S původním alternátorem bylo vše OK .
Odpověd je možná i na meil: p1939@atlas.cz
Navíc na alernátoru, který jsem tam dal je svorka W o které nevím nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: po březen 10 2008, 18:15    Předmět: Citovat

Mám takový "tuch", že svorka W je výstup na otáčkoměr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
eljaro



Založen: Dec 03, 2004
Příspěvky: 441
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: po březen 10 2008, 18:40    Předmět: Citovat

obecně vzato pokud se rosvěcí kontrolka lze předpokládat že regulátor jenž čerpá proud pro buzení z pomocných diod na alternátoru nemá dostatečné napětí ( napětí z pomocné diody je nižší než napětí za kontrolkou ) , proč tomu tak je nelze jednoznačně na dálku radit ! ten alterná tor má vestavěný regulátor ? nebo je externí ? pokud je vestavěný reklamoval bych altík - upálená jedna ze tří pomocných diod !
pokud jde o regulátor externí asi nestíhá proud jenž si bere rotor alterná toru pro plné vybuzení ( velké saturační napětí budícího tranzistoru - darlinktony jsou v regulátorech nanic )
To jsou dva základní problémy a nebudou jediné asi se to nevyhne nejakému skoumání s měřákém ! Píšež že nabíjí dobře a máš klešták DC na mněření proudu z alternátoru nebo to jen odhaduješ podle napětí a spotřebičů ? Pokud neskontrolujěš že z toho altíku vyrazíš těch 70A se současným typem regulátoru a buzení nelze říci že to dá těch 70A - třeba ti to dá jen těch 60A a pak už nestíhá prod do kotvy z regulátoru ?! Z kus trochu Praktického mněření !

PS: omluvte pravopis není čas na opravy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky AOL Instant Messenger MSN Messenger
tibi



Založen: Apr 14, 2006
Příspěvky: 390

PříspěvekZaslal: po březen 10 2008, 20:30    Předmět: Citovat

to bude potom alternator z dieslu...tie maju vyvedenu svorku na otackomer

tu mas aspon nieco:



alternator14v34a55a.gif
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  alternator14v34a55a.gif
 Velikost:  9.13 kB
 Staženo:  565 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 10 2008, 20:44    Předmět: Citovat

Tibi, jenže Zdenda 52120 se ptal na alťas do Fáčka - a tam už nebyly klasické alťasy PAL s odděleným regulátorem, byť polovodičovým - do Favoritů/Formanů a Felin se dávaly alťasy sice v ČR vyráběné, ale podle BOSCH licence - takže s VESTAVĚNÝM regulátorem, je to taková asi 3x5cm velká a cca 1cm silná kovová "pecka" na čele alťasu. Doporučuju prohlédnout uhlíky a zkontrolovat namazání ložisek alťasu.
Jinak svorka W je skutečně určená pro připojení otáčkoměru u dehťáku, Bosch dokonce dodával (a možná ještě dodává) sady dílů pro dodatečné vyvedení této svorky z alťasů, které ji ze série nemají. Je to vyvedený pól jedné fáze statorového vinutí PŘED DIODAMI - takže je na ní střídavina, na to pozor při eventuálním použití k jinému účelu.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
drabek06



Založen: May 27, 2006
Příspěvky: 1659
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: po březen 10 2008, 21:52    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Tibi, jenže Zdenda 52120 se ptal na alťas do Fáčka - a tam už nebyly klasické alťasy PAL s odděleným regulátorem, byť polovodičovým - do Favoritů/Formanů a Felin se dávaly alťasy sice v ČR vyráběné, ale podle BOSCH licence - takže s VESTAVĚNÝM regulátorem, je to taková asi 3x5cm velká a cca 1cm silná kovová "pecka" na čele alťasu. Doporučuju prohlédnout uhlíky a zkontrolovat namazání ložisek alťasu.
Jinak svorka W je skutečně určená pro připojení otáčkoměru u dehťáku, Bosch dokonce dodával (a možná ještě dodává) sady dílů pro dodatečné vyvedení této svorky z alťasů, které ji ze série nemají. Je to vyvedený pól jedné fáze statorového vinutí PŘED DIODAMI - takže je na ní střídavina, na to pozor při eventuálním použití k jinému účelu.


Nejsem si jist, ale nedavaly se alternatory s vestavenym regulatorem az do tech poslednich vyrabenejch favoritu ???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 10 2008, 21:59    Předmět: Citovat

Možné to je - bohužel už si nepamatuju, jak to měl řešené karbcový Pick-Up 135 z roku 1991, se kterým jsem se setkal jako s prvním Fáčkem, které jsem kočíroval a z nutnosti i provozně servisoval - naštěstí ne dlouho...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jindra2



Založen: Aug 09, 2005
Příspěvky: 763

PříspěvekZaslal: út březen 11 2008, 8:01    Předmět: Citovat

Do posledních Favoritů a prvních Falicií se dávaly tři druhy
Jindra



Schránka01.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Schránka01.jpg
 Velikost:  42.26 kB
 Staženo:  228 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: út březen 11 2008, 11:32    Předmět: Citovat

Moja rada skús presústružiť zberače na kotve rotora. Určite majú nerovnomernú plochu a uhlíky nedosadajú a to je to čo ti už napísal eljaro:" pak už nestíhá proud do kotvy z regulátoru" Nedával si náhodou nové uhlíky Question A o svorke W ti už napísali.Striedavé napetie na otáčkomer pre nafťáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út březen 11 2008, 12:30    Předmět: Citovat

Vsechny favority od zacatku mely vestavenej regulator, tech regulatoru byly postupem casu 3 typy, ale tahle zavada spis vypada na diodu. Hledej na forech http://skoda.panda.cz/forum/ a http://www.feliciaklub.cz/forum/viewforum.php?f=25
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/viewforum.php?f=30&sid=f8c350985a20f18dd255e72e15dc47de
Návrat nahoru
extrem



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: út duben 01 2008, 0:10    Předmět: Citovat

Zdenda52120 napsal(a):
Dobrý den, mám problém.Odešel mi alternátor z F 135L s označením 443-113-516-673, který jsem nahradil alternátorem 443-113-518-632 .Je zde problém ,alternátor nabíjí v pohodě ,problém je však v kontrolce nabíjení ,která se rozsvěcuje při zvyšujících se otáčkách a nebo při zvyšujícím se zatížení.Co s tím ? Chci si ho tam ale ponechat protože využívám často akumulátor při stojícím vozidle a motoru.Původní alternátor byl 55 A a tento 70 A . S původním alternátorem bylo vše OK .
Odpověd je možná i na meil: p1939@atlas.cz
Navíc na alernátoru, který jsem tam dal je svorka W o které nevím nic.


to je altik z felicie, a najskor bude v haji dioda
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vladovlado



Založen: Mar 06, 2007
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: po duben 14 2008, 5:31    Předmět: Citovat

mozem potvrdit svorka W je na otackomer a to ze presvecuje kontrolka tak to je vadna dioda v mostiku altika uz so viackrat riesil tento problem Vlado
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepper



Založen: Nov 21, 2006
Příspěvky: 587
Bydliště: Sokolov

PříspěvekZaslal: čt červen 05 2008, 21:07    Předmět: Citovat

Tak už to postihlo i můj Favorit r.v.1994, vybavený alternátorem Felicia.

S rostoucími otáčkami se rozsvěcí kontrolka nabíjení.
Po demontáži jsem našel přerušenou velkou diodu
v kladné větvi hlavního usměrňovače.
Napřed jsem se bál, že odešel i regulátor,
vždyť i na dvě fáze to musí aspoň trochu nabíjet!

Ale pak mi došlo, že na odlehčené fázi se zvýšilo napětí,
přes diodu pomocného usměrňovače přišlo do regulátoru a ten pochopitelně omezil buzení.
Zvýšené napětí dostala i kontrolka, spojená druhým koncem s kladným pólem baterie,
takže její svit je úměrný rozdílu napětí.
Běžně svítí, má-li baterie 12V a pomocný usměrňovač 0V.
Ale když pomocný usměrňovač dá 24V, rozdíl je opět 12V a kontrolka svítí také naplno.
Hodnota 24V může někomu připadat přehnaná, ale stator je navinut drátem o průměru asi 1 mm,
takže má vysoký vnitřní odpor. Bez nuceného chlazení by těch 55A nepřežil.

Vyměnil jsem celý usměrňovací blok a je to OK.

pepper
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund