Zaslal: po březen 10 2008, 14:36 Předmět: Alternátor + kontrolka
Dobrý den, mám problém.Odešel mi alternátor z F 135L s označením 443-113-516-673, který jsem nahradil alternátorem 443-113-518-632 .Je zde problém ,alternátor nabíjí v pohodě ,problém je však v kontrolce nabíjení ,která se rozsvěcuje při zvyšujících se otáčkách a nebo při zvyšujícím se zatížení.Co s tím ? Chci si ho tam ale ponechat protože využívám často akumulátor při stojícím vozidle a motoru.Původní alternátor byl 55 A a tento 70 A . S původním alternátorem bylo vše OK .
Odpověd je možná i na meil: p1939@atlas.cz
Navíc na alernátoru, který jsem tam dal je svorka W o které nevím nic.
Založen: Dec 03, 2004 Příspěvky: 441 Bydliště: Krnov
Zaslal: po březen 10 2008, 18:40 Předmět:
obecně vzato pokud se rosvěcí kontrolka lze předpokládat že regulátor jenž čerpá proud pro buzení z pomocných diod na alternátoru nemá dostatečné napětí ( napětí z pomocné diody je nižší než napětí za kontrolkou ) , proč tomu tak je nelze jednoznačně na dálku radit ! ten alterná tor má vestavěný regulátor ? nebo je externí ? pokud je vestavěný reklamoval bych altík - upálená jedna ze tří pomocných diod !
pokud jde o regulátor externí asi nestíhá proud jenž si bere rotor alterná toru pro plné vybuzení ( velké saturační napětí budícího tranzistoru - darlinktony jsou v regulátorech nanic )
To jsou dva základní problémy a nebudou jediné asi se to nevyhne nejakému skoumání s měřákém ! Píšež že nabíjí dobře a máš klešták DC na mněření proudu z alternátoru nebo to jen odhaduješ podle napětí a spotřebičů ? Pokud neskontrolujěš že z toho altíku vyrazíš těch 70A se současným typem regulátoru a buzení nelze říci že to dá těch 70A - třeba ti to dá jen těch 60A a pak už nestíhá prod do kotvy z regulátoru ?! Z kus trochu Praktického mněření !
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 10 2008, 20:44 Předmět:
Tibi, jenže Zdenda 52120 se ptal na alťas do Fáčka - a tam už nebyly klasické alťasy PAL s odděleným regulátorem, byť polovodičovým - do Favoritů/Formanů a Felin se dávaly alťasy sice v ČR vyráběné, ale podle BOSCH licence - takže s VESTAVĚNÝM regulátorem, je to taková asi 3x5cm velká a cca 1cm silná kovová "pecka" na čele alťasu. Doporučuju prohlédnout uhlíky a zkontrolovat namazání ložisek alťasu.
Jinak svorka W je skutečně určená pro připojení otáčkoměru u dehťáku, Bosch dokonce dodával (a možná ještě dodává) sady dílů pro dodatečné vyvedení této svorky z alťasů, které ji ze série nemají. Je to vyvedený pól jedné fáze statorového vinutí PŘED DIODAMI - takže je na ní střídavina, na to pozor při eventuálním použití k jinému účelu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 27, 2006 Příspěvky: 1659 Bydliště: Liberec
Zaslal: po březen 10 2008, 21:52 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Tibi, jenže Zdenda 52120 se ptal na alťas do Fáčka - a tam už nebyly klasické alťasy PAL s odděleným regulátorem, byť polovodičovým - do Favoritů/Formanů a Felin se dávaly alťasy sice v ČR vyráběné, ale podle BOSCH licence - takže s VESTAVĚNÝM regulátorem, je to taková asi 3x5cm velká a cca 1cm silná kovová "pecka" na čele alťasu. Doporučuju prohlédnout uhlíky a zkontrolovat namazání ložisek alťasu.
Jinak svorka W je skutečně určená pro připojení otáčkoměru u dehťáku, Bosch dokonce dodával (a možná ještě dodává) sady dílů pro dodatečné vyvedení této svorky z alťasů, které ji ze série nemají. Je to vyvedený pól jedné fáze statorového vinutí PŘED DIODAMI - takže je na ní střídavina, na to pozor při eventuálním použití k jinému účelu.
Nejsem si jist, ale nedavaly se alternatory s vestavenym regulatorem az do tech poslednich vyrabenejch favoritu ???
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 10 2008, 21:59 Předmět:
Možné to je - bohužel už si nepamatuju, jak to měl řešené karbcový Pick-Up 135 z roku 1991, se kterým jsem se setkal jako s prvním Fáčkem, které jsem kočíroval a z nutnosti i provozně servisoval - naštěstí ne dlouho... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Moja rada skús presústružiť zberače na kotve rotora. Určite majú nerovnomernú plochu a uhlíky nedosadajú a to je to čo ti už napísal eljaro:" pak už nestíhá proud do kotvy z regulátoru" Nedával si náhodou nové uhlíky A o svorke W ti už napísali.Striedavé napetie na otáčkomer pre nafťáky.
Dobrý den, mám problém.Odešel mi alternátor z F 135L s označením 443-113-516-673, který jsem nahradil alternátorem 443-113-518-632 .Je zde problém ,alternátor nabíjí v pohodě ,problém je však v kontrolce nabíjení ,která se rozsvěcuje při zvyšujících se otáčkách a nebo při zvyšujícím se zatížení.Co s tím ? Chci si ho tam ale ponechat protože využívám často akumulátor při stojícím vozidle a motoru.Původní alternátor byl 55 A a tento 70 A . S původním alternátorem bylo vše OK .
Odpověd je možná i na meil: p1939@atlas.cz
Navíc na alernátoru, který jsem tam dal je svorka W o které nevím nic.
to je altik z felicie, a najskor bude v haji dioda
Založen: Nov 21, 2006 Příspěvky: 587 Bydliště: Sokolov
Zaslal: čt červen 05 2008, 21:07 Předmět:
Tak už to postihlo i můj Favorit r.v.1994, vybavený alternátorem Felicia.
S rostoucími otáčkami se rozsvěcí kontrolka nabíjení.
Po demontáži jsem našel přerušenou velkou diodu
v kladné větvi hlavního usměrňovače.
Napřed jsem se bál, že odešel i regulátor,
vždyť i na dvě fáze to musí aspoň trochu nabíjet!
Ale pak mi došlo, že na odlehčené fázi se zvýšilo napětí,
přes diodu pomocného usměrňovače přišlo do regulátoru a ten pochopitelně omezil buzení.
Zvýšené napětí dostala i kontrolka, spojená druhým koncem s kladným pólem baterie,
takže její svit je úměrný rozdílu napětí.
Běžně svítí, má-li baterie 12V a pomocný usměrňovač 0V.
Ale když pomocný usměrňovač dá 24V, rozdíl je opět 12V a kontrolka svítí také naplno.
Hodnota 24V může někomu připadat přehnaná, ale stator je navinut drátem o průměru asi 1 mm,
takže má vysoký vnitřní odpor. Bez nuceného chlazení by těch 55A nepřežil.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.