Založen: Nov 15, 2006 Příspěvky: 272 Bydliště: Pardubicko
Zaslal: ne leden 27 2008, 8:38 Předmět:
honza_jan napsal(a):
U tohoto alternátoru toho moc nenareguluješ. Na každý vývod se připojuje jedna žárovka s předepsaným výkonem. Přední světla jsou každé samostatně a koncové paraelně na třetí svorku. Takhle byla udělaná elektrika na všech ruských samohybech, co se startovaly pomocným motorem. Napětí tam sice lítá, ale je to měký zdroj a maximální proud je omezený reaktancí příslušného vinutí. Jestli chceš předělat eletriku na traktoru, tak musíš dát i jiný alternátor a přidat i baterku, aby se nabudil.
Já tam baterku mám, chci spínač který sepne alternátor, když napětí baterky klesne na 13,2V a rozepne když se neúměrně zvýší.
Založen: Nov 15, 2006 Příspěvky: 272 Bydliště: Pardubicko
Zaslal: ne leden 27 2008, 16:41 Předmět:
Tak jsem to proměřil, a při plném knedlu to vypotí 14V, při středních otáčkách to má 11V, z toho plyne jediné, dám tam altík ze Š 120 a bude po prdeli, jen ta montáž bude ořech, je tam sakra málo místa a ještě to musím vytáhnou z příruby na kliku.
Včera jsem koukal na provedení alternátoru na ČZ 150/352, je to sakra jednoduchý, ale nikdy s tím problém nebyl.
Díky za vyčerpávající výklad, ale soudruzi z Číny to nějak nezmákli, takl to zmákne altík z ČSR
Založen: Nov 15, 2006 Příspěvky: 272 Bydliště: Pardubicko
Zaslal: ne leden 27 2008, 22:43 Předmět:
No jo sakra to jsem blb, to mě hned nedocvaklo, že se usměrněním zvýší napětí, takže pohoda. Měril jsem to proti kostře každé ze třech vinutí dává okolo 11V AC na volnoběh na prázdno a cca 14V AC na plný plyn.
Ale to jsme u dalšího problému, abych se dostal k alternátoru, tak musím celý traktor rozpůlit, několik fotek pro představu (je mezi převodovkou a motorem na setrvačníku):
Založen: Nov 15, 2006 Příspěvky: 272 Bydliště: Pardubicko
Zaslal: po leden 28 2008, 6:32 Předmět:
kdybych nějakou fotku alternátoru měl, tak ji sem dám, ale je problém, že jsem ho nikdy neviděl, protože je schovaný v útrobách traktoru, někde ve spoji té tmavě zelené a oranžové části a musel bych ho celý rozebrat (není poháněn klínovým řemenem!!!!, v traktoru není ani jeden klínový řemen!!!!), katalog náhradních dílů mám, ale soudruzi tam tohle místo vůbec nenakreslili !!!
zkusit nějakej regler, nebo tam dát alternátor ze škodárny, na hřídel uloženou v ložiscích a napojenou na vývod na kliku (je to ta díra vpředu), s tím že by se musel vyřezat kryt atd., ale bylo by to 100% spolehlivé
A s tím podojením, to co vidíš je 50% dostavba (světla, konce blatníků, kompletní elektro, a bůhví co ještě)-je to celý blbě-nedbale řešený
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.