Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vymena autobaterie
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8978
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 18:06    Předmět: Vymena autobaterie Citovat

Muze mi nekdo objasnit, proc se pri vymene autobaterie, nebo pri jine cinnosti, kdy se autobaterie odpojuje pise, ze se ma nejdrive odpojit minus pol a pak az plus pol? Podle svy logiky bych to delal presne opacne, nejdriv plus pol, pak minus. Stejne pri pripojovani, nejdriv bych pripojil minus a pak az plus. Nejak mi to tak vic sedi, proste nejdriv kostru, pak "zivej" vodic.
Nenapada me nic, proc to ve vsech moznych manualech pisou obracene.

Diky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Filda



Založen: Apr 20, 2006
Příspěvky: 704

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 18:14    Předmět: Citovat

Shocked tak to by mě teda take zajímalo......... vždycky odpojím + až pak - Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
salzvo



Založen: Jun 03, 2005
Příspěvky: 220
Bydliště: okres Opava

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 18:35    Předmět: Citovat

Taky už jsem se s tím v různých příručkách a návodech setkal a taky nechápu důvod, proč by se měla jako první odpojovat kostra (-). Asi to nebude tak vážné, vždycky odpojuju + jako první a zatím se nic nestalo Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mikollar



Založen: Dec 26, 2004
Příspěvky: 1426
Bydliště: Košice - okolie

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 18:38    Předmět: Citovat

podla mna to bude preto aby sa náhodou pri odpojovaní + nedotkol klucom kostry auta vznikol by skrat, jedine toto ma napada
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4491
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 18:42    Předmět: Citovat

mikollar napsal(a):
podla mna to bude preto aby sa náhodou pri odpojovaní + nedotkol klucom kostry auta vznikol by skrat, jedine toto ma napada

Ano, to je přesně ten důvod. Připečený klíč už neutrhneš a požár, případně výbuch baterky je výsledek. Připojování zase obráceně, nejdřív plus a pak kostra, ze stejných důvodů.

_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19535
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 18:49    Předmět: Citovat

Ano, je to jediný důvod a je také logický. Je-li mínus odpojený od kostry, už případné spojení plusu s kostrou nemůže natropit žádné škody.
Například firma Suzuki to v servisních i uživatelských manuálech uvádí a to hned na jedné z prvních stránek s vysvětlením. Jenže, když se hledá konkrétní problém, kdo by četl manuál od začátku, že?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mety



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 634
Bydliště: Planeta Zem

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 19:30    Předmět: Citovat

Ja tiež najprv odpojim - a až potom +,Napadlo ma to aj bez manualu Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DRAKE



Založen: Sep 05, 2005
Příspěvky: 276

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 19:40    Předmět: Citovat

Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!
_________________
Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8978
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 20:07    Předmět: Citovat

No vida, to me nenapadlo, ze je to kvuli tomu klici. Ja furt premyslel spis z elektrickyho hlediska, kde muze byt problem. Na skraty davam bacha tak nejak automaticky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 20:17    Předmět: Citovat

forbidden napsal(a):
No vida, to me nenapadlo, ze je to kvuli tomu klici. Ja furt premyslel spis z elektrickyho hlediska, kde muze byt problem. Na skraty davam bacha tak nejak automaticky.
Ono je to o necem jinem jestli odpojujes aku ktery je mimo nebo kdyz mas minus vsude okolo Wink
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 20:20    Předmět: Citovat

čínští soudruzi to určitě vyřeší klíčem z izolantu, pak to bude brnkačka Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31881
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 20:28    Předmět: Citovat

DRAKE napsal(a):
Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!


Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 7:46    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
DRAKE napsal(a):
Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!


Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA...
Pockej jestli jsem to spravne pochopil. Mel jsem zigula i moskvice a ani jeden nemel kostreny plus.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hejnicek



Založen: Jun 16, 2004
Příspěvky: 2095

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 8:47    Předmět: Citovat

Ano Crifodo, jak jsi psal výše, čínští ekologové vyrobí klíč z izolantu s minimálním množstvím ftalátů a jako bonus potisk s motivy krtečka nebo Křemílka. Ovšem bude jen jednorázový na jedno použití. Na dotažení se bude muset koupit klíč nový.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 14:34    Předmět: Citovat

Auto které má ukostřené + má pravděpodobně dynamo. Je to dáno konstrukcí. Nevím jak u novějších aut.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund