Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: ne září 09 2007, 18:06 Předmět: Vymena autobaterie
Muze mi nekdo objasnit, proc se pri vymene autobaterie, nebo pri jine cinnosti, kdy se autobaterie odpojuje pise, ze se ma nejdrive odpojit minus pol a pak az plus pol? Podle svy logiky bych to delal presne opacne, nejdriv plus pol, pak minus. Stejne pri pripojovani, nejdriv bych pripojil minus a pak az plus. Nejak mi to tak vic sedi, proste nejdriv kostru, pak "zivej" vodic.
Nenapada me nic, proc to ve vsech moznych manualech pisou obracene.
Založen: Jun 03, 2005 Příspěvky: 220 Bydliště: okres Opava
Zaslal: ne září 09 2007, 18:35 Předmět:
Taky už jsem se s tím v různých příručkách a návodech setkal a taky nechápu důvod, proč by se měla jako první odpojovat kostra (-). Asi to nebude tak vážné, vždycky odpojuju + jako první a zatím se nic nestalo .
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4497 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: ne září 09 2007, 18:42 Předmět:
mikollar napsal(a):
podla mna to bude preto aby sa náhodou pri odpojovaní + nedotkol klucom kostry auta vznikol by skrat, jedine toto ma napada
Ano, to je přesně ten důvod. Připečený klíč už neutrhneš a požár, případně výbuch baterky je výsledek. Připojování zase obráceně, nejdřív plus a pak kostra, ze stejných důvodů. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19566 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne září 09 2007, 18:49 Předmět:
Ano, je to jediný důvod a je také logický. Je-li mínus odpojený od kostry, už případné spojení plusu s kostrou nemůže natropit žádné škody.
Například firma Suzuki to v servisních i uživatelských manuálech uvádí a to hned na jedné z prvních stránek s vysvětlením. Jenže, když se hledá konkrétní problém, kdo by četl manuál od začátku, že?
Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!! _________________ Ježíš na kříži zaplatil za naše hříchy a tím nás osvobodil od věčné smrti. Platí i pro bastliře .
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: ne září 09 2007, 20:07 Předmět:
No vida, to me nenapadlo, ze je to kvuli tomu klici. Ja furt premyslel spis z elektrickyho hlediska, kde muze byt problem. Na skraty davam bacha tak nejak automaticky.
No vida, to me nenapadlo, ze je to kvuli tomu klici. Ja furt premyslel spis z elektrickyho hlediska, kde muze byt problem. Na skraty davam bacha tak nejak automaticky.
Ono je to o necem jinem jestli odpojujes aku ktery je mimo nebo kdyz mas minus vsude okolo _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32022 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 09 2007, 20:28 Předmět:
DRAKE napsal(a):
Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!
Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!
Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA...
Pockej jestli jsem to spravne pochopil. Mel jsem zigula i moskvice a ani jeden nemel kostreny plus. _________________ Internet - metla lidstva
Ano Crifodo, jak jsi psal výše, čínští ekologové vyrobí klíč z izolantu s minimálním množstvím ftalátů a jako bonus potisk s motivy krtečka nebo Křemílka. Ovšem bude jen jednorázový na jedno použití. Na dotažení se bude muset koupit klíč nový.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.