Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měření spotřeby paliva (nafta)
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tominekk



Založen: Jul 16, 2004
Příspěvky: 295
Bydliště: 49°11'30.229"N, 16°35'29.415"E

PříspěvekZaslal: so červenec 14 2007, 12:13    Předmět: Měření spotřeby paliva (nafta) Citovat

Zdravíčko kutilové!
Už delší čas mě zajímá kolik moje auto (Ford Mondeo 1,8 TD rv.1998) papá nafty. Bohužel nemám a ani se mi nechce si pořizovat originální palubní počítač. Ovšem zvědavost je potvora a rád bych se naučil jezdit ekonomicky, tudíž bych si chtěl udělat alespoň měření aktuální a průměrné spotřeby.
Bohužel už u výběru měřícího prvku jaksi tápu. Chtěl bych aby měřící prvek byl relativně levný, výstup měl takový aby šel číst snadno uP (např. přímo výstup v binárním kódu nebo aby určité hodnotě průtoku paliva odpovídala určitá frekvence), dále aby byl dostatečně přesný +-0,1l mi stačí.

Pokud někdo máte s takovouto věcí zkušenosti, postřehy, vítky nebo nápady s radostí je uvítám. Předem za každý názor a radu dík!

_________________
Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so červenec 14 2007, 13:26    Předmět: Citovat

Na průměrnou spotřebu je nejlepší pořídit si sešitek a tam si zapisovat kolik si bral benzínu a stavy tachometru. Za delší období dostaneš docela přesný údaj.

Osobně si myslím, že je to přesnější, než údaje palubního počítače.
Okamžitou spotřebu sešitkem a kalkulačkou nezjistíš to je pravda.

Dřív se vyskytovaly návody(před 20leti) , kde čidlo bylo opravdu průtokoměr s turbínkou a dávalo pulzy.

Dneska se asi měří něco jako doba trvání pulzu k otevření trysky (představuji si to tak laicky) a ví se jaký objem palia prochází za danou dobu. Ale problém podle mě je v té kalibraci, pokud to má skutečně měřit.
Návrat nahoru
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: so červenec 14 2007, 16:29    Předmět: Citovat

Benzín a nafta je rozdíl. Musíš počítat s přepadem od vstřiků a ten také měřit. Takže měřit rozdíl mezi vstupem do čerpadla a přepadem ze vstřiků popř. čerpadla tím ti vznikne spotřeba nafty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19542
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so červenec 14 2007, 16:37    Předmět: Citovat

Ale takhle po natankování si na účtenku opsat denní počítadlo kilometrů, nebo si opsat celkový stav, to je jedno, případně denní počítadlo vynulovat, pak jen spočítat spotřebu "za nádrž" nebo "od pumpy k pumpě", říkej tomu, jak chceš, to je metoda jednoznačně nejpřesnější.
Jenže ty se asi chceš kochat pohledem na displej, který při brždění motorem bude hrdě hlásit 0,0 a při rozjezdu na křižovatce 28,4 nebo tak něco... upřímně řečeno, z okamžité spotřeby vyčteš zoufale málo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tominekk



Založen: Jul 16, 2004
Příspěvky: 295
Bydliště: 49°11'30.229"N, 16°35'29.415"E

PříspěvekZaslal: so červenec 14 2007, 16:42    Předmět: Citovat

Tak to z toho nejsem moc chytrej:-)
Průměrnou spotřebu jsem "papírově" doposud praktikoval, ale docela mě zajímá kdy si auto bere kolik nafty a právě proto se chci naučit zase něco nového i v oblasti automobilů, páč to je obor, který mi zatím nic neříká.

Myslíte si, že když vezmu vhodný průtokoměr, zapojím ho na přívod nafty do motoru, tak dostanu blbstvo?

edit:>
Hill byl o trochu rychlejší tak, reakce i na něj. O to mi právě jde! Vím, že je to prakticky k ničemu, ale chci zjistit za jakých situací je spotřeba kolem 0, kolik auto žere když ho vytáčím nad 3500ot/min apod.

_________________
Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33955
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so červenec 14 2007, 22:19    Předmět: Citovat

Chcelo by to originalny palubny pocitac z vrakoviska. Prietokomer nebude velmi presny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4494
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: ne červenec 15 2007, 8:57    Předmět: Citovat

Kdysi jsem měl takové udělátko s průtokoměrem do Š100. Byl tam přednastavitelný čítač a převodníky impulsů. Jeden byl od průtokoměru a druhý od signálu z čidla na tachometru a bylo to potřeba nakalibrovat. Musel jsem vědět kolik impulsů to dá při protečení 1litru benzínu a kolik impulsů to dá na 1km. Dala se tam nastavit i spotřeba, při které to mělo signalizovat. Čítač to jednou za cca 300m vyplivnul na displej. Ukazovalo to docela věrohodně, jenže, v zimě na sytič při odjezdu z parkoviště když jsem viděl, že to ukazuje přes 30 litrů, tak jsem na to začal dávat čepici abych to neviděl. Very Happy Ty průtokoměry jsem viděl ještě nedávno u Conrada, ale je to děsná pálka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tominekk



Založen: Jul 16, 2004
Příspěvky: 295
Bydliště: 49°11'30.229"N, 16°35'29.415"E

PříspěvekZaslal: ne červenec 15 2007, 10:43    Předmět: Citovat

Vrakáč mě taky napadl, ale to nezmění nic na tom, že bych to chtěl prvně zkusit sestrojit sám.

A jak tedy funguje ten originál PP (palubní počítač)?

_________________
Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stanleyv



Založen: Jan 21, 2007
Příspěvky: 123
Bydliště: Trnava

PříspěvekZaslal: po červenec 16 2007, 17:41    Předmět: Citovat

Ohladom montaze PP do F. Mondeo - 1.8TD (aj ja mam take) je celkom dobra diskuzia na
kód:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=65
.

Skus precitat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wlezley



Založen: Mar 05, 2006
Příspěvky: 672
Bydliště: Strachotín

PříspěvekZaslal: po červenec 16 2007, 20:14    Předmět: Citovat

Měření průtoku paliva u dieselu je naprostá blbost.Laicky to funguje tak, že čerpadlo si veme jen tolik paliva kolik spotřebují trysky.Zbytek se přes přepad vrací zpět do nádrže.Takže musíš někde vyčíst kolik paliva vystříkne tryska, nějakým čidlem (nejlépe přímo na trubce) změřit kolikrát stříkne za minutu a co celý vynásobit čtyřma. No celkem pakárna, ale výsledek by určitě potěšil spoustu diesláků (rostliňáků Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tominekk



Založen: Jul 16, 2004
Příspěvky: 295
Bydliště: 49°11'30.229"N, 16°35'29.415"E

PříspěvekZaslal: út červenec 17 2007, 17:44    Předmět: Citovat

Snad nenapíšu blbost, ale nestačí změřit kolik paliva přiteče a kolik odteče?

Mimochodem dík za tip k diskuzi - budu pročítat, je dost obsáhlá tak mám na večer co dělat. Zatím jsem se dostal do bodu, kdy konstatují, že originál PP do dieslu na Mondeu nejde (pouze benzín). To mi však tolik nevadí, páč bych to chtěl zkusit sestrojit sám.

_________________
Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: út červenec 17 2007, 19:12    Předmět: Citovat

A čo tak,dat tam mechanicke.To jeurčite presne.


Picture 064.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Picture 064.jpg
 Velikost:  110.04 kB
 Staženo:  101 krát


_________________
Malo toho viem,radšej sa spytam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Maskot



Založen: Nov 19, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: Wien

PříspěvekZaslal: út červenec 17 2007, 23:30    Předmět: Průtok Citovat

U dieselu se průtokem neměří,musel bys brát do úvahy i palivo vracené přepadem.Užívaji se snímače přmo na vstřikovacím potrubí,podle deformace trubky při vstřiku se určí impuls a z nich a množství paliva dodaného vstřikem se počítá spotřeba.V porovnání s chybami při měření průtoku je pesnost dostatečná.Na vrakovištích se někdy dají sehnat i originální počtače z dieselů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tominekk



Založen: Jul 16, 2004
Příspěvky: 295
Bydliště: 49°11'30.229"N, 16°35'29.415"E

PříspěvekZaslal: st červenec 18 2007, 13:52    Předmět: Citovat

No a kdybych použil dva průtokáče, jeden by měřil palivo dodané do motoru a druhé by měřilo palivo vrácené do nádrže, tak by to snad fungovalo, ne?
Jde o to, že ty snímače na vstřikovací potrubí asi neseženu levně a asi už vůbec je sám nenamontuju.

_________________
Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4494
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: st červenec 18 2007, 15:35    Předmět: Citovat

Možná by to fungovat mohlo, alespoň s přibližnou přesností. Je to otázka vyhodnocování údajů. A co je to levně? Tady máš odkaz na průtokoměr z toho Conrada a je to ten nejlevnější, budeš potřebovat dva, nějakou elektroniku a už to naskakuje. http://www.conrad.cz/prutokomer-fchminipp+dp65773/ Zkoušel jsi nějakej ten vrakáč abys věděl jak jdou ceny?
Jinak existuje aplikace do mobilu která docela dobře počítá spotřebu. Sice ne přímo aktuální, ale jsou tam průměry, dojezd, další tankování atd. Používám to, pro přehled to úplně stačí a je to ZADARMO.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund