Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vypnutí auta na dálku
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7417

PříspěvekZaslal: so únor 17 2024, 12:48    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Vidím, že by si bol rád, ak.by som si to nemohol dovoliť povedať ani teraz. A to som sa ani nevyjadril na plnú hubu.
Vidíš prd, jen mi zas něco podsouváš a vnucuješ svůj názor. Psal jsem ti, že srovnáváš nesrovnatelné, ne aby byl ticho, tak to nepřekrucuj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: so únor 17 2024, 13:59    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...Jediný motory, který k běhu skutečně nepotřebujou elektriku, jsou takový, který ji nepotřebujou ani k transportu paliva do válců, ani k samotnýmu vstřikování = diesely s mechanickým vstřikováním a nejrůznějšíma druhama mechanickejch transportních čerpadel.


Tak tak. A proto pro případ jaderného výbuchu nebo dlouhodobějšího bolševikova škození (je to cca na stejné úrovni) jedině stabilák.

Ten, co jsem kdysi viděl v Solvayových lomech, se startoval roztočením setrvačníku klikou a přiložením žhnoucího knotu k otvoru v hlavě válce.

Nádhera.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 17 2024, 22:10    Předmět: Citovat

Falsh, du dumme ... Ten knot se zapálí, sfoukne a žhavej konec se zašroubuje do hlavy dovnitř spalovacího prostoru a dělá podobnou funkci, jakou má v novejch motorech žhavicí svíčka = doslova funguje jako pomocný zapalovací tělísko. A není to jen tak historická záležitost, používá se to třeba i na malotraktorech TK-10 - https://www.youtube.com/watch?v=4ZrxHDZujuw .
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: so únor 17 2024, 22:23    Předmět: Citovat

Ale no tak... Princip je téměř stejný, jen jsem prostě nepostřehl ty nuance.

Ono tam člověk není sám a nelze se ptát hodinu úplně na všechno, rozdělávat to atd.

Kapišto?

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 17 2024, 22:54    Předmět: Citovat

Princip je jeden, variant fůra. Žhavicí celá hlava - třeba starý traktory URSUS, žhavicí žárová trubička žhavená pro start zvenku plamenem - některý starší motory značky DEUTZ, právě tenhleten bavlněnej žhavicí knot - zase ty DEUTZy a spousta dalších motorů až do relativně moderního období, žárová hruška šroubovaná do hlavy - předchůdce toho knotu, různý typy elektrickejch žhavicích tělísek a svíček - furt se jedná o žhavej bod ve spalovacím prostoru, kterej usnadňuje vznícení vstříknutýho paliva, kterej se pro start musí vytvořit vnějším zdrojem tepla (energie) a kterej při běhu mezi jednotlivýma vznětama v sobě akumuluje teplo pro usnadnění následujícího vznětu. Modeláři znají žhavicí motorky na metylový palivo - tam to je stejná problematika. Bez nažhavení žhavicí svíčky se takovej motorek prakticky nedá spustit a když už se to po dlouhým protáčení startérem povede, jde takovej motorek nepravidelně a přerušovaně až do doby, než se dostatečně ohřeje hlava a právě ta žhavicí svíčka, která obsahuje žhavicí vlákno a další hmotu, akumulující v sobě teplo. Se svíčkou nažhavenou do oranžovýho žáru ale takový motorky (pokud mají nasátý palivo do karburátoru a jsou správně seřízený) startujou "na drc" - doslova na první protočení vrtule...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: po únor 19 2024, 20:02    Předmět: Citovat

Na vojně jsme za mrazu dávali véesce čuchnout hoří noviny do sání.
Nebo se použil eter.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17796
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po únor 19 2024, 23:10    Předmět: Citovat

Starý Erťáky autobusy měli vedle řidiče nádobku se šroubením, do který se dala hliníková patronka s éterem a při zašroubování víčka se patronka propíchla a étér vlítnul trubičkou do motoru. Myslím, že Matesy náklaďáky (Š706) to měly taky.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6073
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po únor 19 2024, 23:30    Předmět: Citovat

Na vojně jsme to měli i pro vejtřasky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 916

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 0:20    Předmět: Citovat

706 to měly určitě, s nima jsem jezdil. Zašroubováním se propíchla éterová patrona, ale součástí byla i pumpička, kterou se éter napumpoval do sacího potrubí.
Avia měla žhavící svíčku, tam tekla nafta z přepadu a startovat se se mělo až po blafnutí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 2:34    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Na vojně jsme to měli i pro vejtřasky.
Vojenský to měly i Tatry počínaje 138 určitě, jestli to měla 111 nevím, ale jak 148, tak 813 to měly taky. U 815 si nejsem jistej, na vojně jsem žádnou nepotkal.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6073
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 10:12    Předmět: Citovat

Však i svého Trabanta jsem tak párkrát startoval Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jurosdi



Založen: Jan 07, 2017
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 17:36    Předmět: Citovat

Ja som odjazdil vojnu na T 815 8x8 a vstrekovač na eter.bombičku som nemal.
Chytala na brnk aj v silnejších mrazoch. Bola to V12 biTurbo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 916

PříspěvekZaslal: út únor 20 2024, 19:35    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Však i svého Trabanta jsem tak párkrát startoval Very Happy
U traboše stačilo v případě krutomrazu chcípnout motor vytažením sytiče. Pak mohl být krut jaký chtěl, chytil na brnk.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund