...Jediný motory, který k běhu skutečně nepotřebujou elektriku, jsou takový, který ji nepotřebujou ani k transportu paliva do válců, ani k samotnýmu vstřikování = diesely s mechanickým vstřikováním a nejrůznějšíma druhama mechanickejch transportních čerpadel.
Tak tak. A proto pro případ jaderného výbuchu nebo dlouhodobějšího bolševikova škození (je to cca na stejné úrovni) jedině stabilák.
Ten, co jsem kdysi viděl v Solvayových lomech, se startoval roztočením setrvačníku klikou a přiložením žhnoucího knotu k otvoru v hlavě válce.
Nádhera. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 17 2024, 22:10 Předmět:
Falsh, du dumme ... Ten knot se zapálí, sfoukne a žhavej konec se zašroubuje do hlavy dovnitř spalovacího prostoru a dělá podobnou funkci, jakou má v novejch motorech žhavicí svíčka = doslova funguje jako pomocný zapalovací tělísko. A není to jen tak historická záležitost, používá se to třeba i na malotraktorech TK-10 - https://www.youtube.com/watch?v=4ZrxHDZujuw . _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 17 2024, 22:54 Předmět:
Princip je jeden, variant fůra. Žhavicí celá hlava - třeba starý traktory URSUS, žhavicí žárová trubička žhavená pro start zvenku plamenem - některý starší motory značky DEUTZ, právě tenhleten bavlněnej žhavicí knot - zase ty DEUTZy a spousta dalších motorů až do relativně moderního období, žárová hruška šroubovaná do hlavy - předchůdce toho knotu, různý typy elektrickejch žhavicích tělísek a svíček - furt se jedná o žhavej bod ve spalovacím prostoru, kterej usnadňuje vznícení vstříknutýho paliva, kterej se pro start musí vytvořit vnějším zdrojem tepla (energie) a kterej při běhu mezi jednotlivýma vznětama v sobě akumuluje teplo pro usnadnění následujícího vznětu. Modeláři znají žhavicí motorky na metylový palivo - tam to je stejná problematika. Bez nažhavení žhavicí svíčky se takovej motorek prakticky nedá spustit a když už se to po dlouhým protáčení startérem povede, jde takovej motorek nepravidelně a přerušovaně až do doby, než se dostatečně ohřeje hlava a právě ta žhavicí svíčka, která obsahuje žhavicí vlákno a další hmotu, akumulující v sobě teplo. Se svíčkou nažhavenou do oranžovýho žáru ale takový motorky (pokud mají nasátý palivo do karburátoru a jsou správně seřízený) startujou "na drc" - doslova na první protočení vrtule... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17796 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po únor 19 2024, 23:10 Předmět:
Starý Erťáky autobusy měli vedle řidiče nádobku se šroubením, do který se dala hliníková patronka s éterem a při zašroubování víčka se patronka propíchla a étér vlítnul trubičkou do motoru. Myslím, že Matesy náklaďáky (Š706) to měly taky. _________________ Jirka
706 to měly určitě, s nima jsem jezdil. Zašroubováním se propíchla éterová patrona, ale součástí byla i pumpička, kterou se éter napumpoval do sacího potrubí.
Avia měla žhavící svíčku, tam tekla nafta z přepadu a startovat se se mělo až po blafnutí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 20 2024, 2:34 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Na vojně jsme to měli i pro vejtřasky.
Vojenský to měly i Tatry počínaje 138 určitě, jestli to měla 111 nevím, ale jak 148, tak 813 to měly taky. U 815 si nejsem jistej, na vojně jsem žádnou nepotkal. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.