Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení - výměna baterky u novejch aut
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jasnap



Založen: Apr 03, 2023
Příspěvky: 35
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt leden 18 2024, 16:48    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
To jasnap, už nepřeháněj. Mám v autě voltmetr a tak vím přesně kdy dobíjí.

Já taky, mezi značkami jsou rozdíly-všechny to nemají tak "vychytané". Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 8:34    Předmět: Citovat

Napr. tato Audi A5 to ma asi urobene lepsie, ked ta bateria vydrzala tolko rokov.

Inak bateria uz ma 14,45V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 8:52    Předmět: Citovat

V říjnu r.2013 jsem kupoval nové auto a to ještě nemělo ty ptákoviny jako start-stop a "eko" nabíjení.Pak se začaly počítat gramy CO2 a vymýšlet green cocotiny.Záleží kdy byla audina vyrobena.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 9:15    Předmět: Citovat

Start-stop tam je a meranie prudu z/do baterie zjavne tiez. Otazne je, ako to riadi nabijanie - ale podla zivotnosti baterie je zrejme, ze nie tak ekofasisticky ako nove auta.

Inak uz sa rozsvietila zelena LED FULL. Napatie po vypnuti nabijacky kleslo na 12,8V. Necham to chvilu odlezat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 10:15    Předmět: Citovat

Po hodine 12,7V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6073
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 11:05    Předmět: Citovat

To vypadá jako že se ten zkrat na jednom článku rozpustil, asi byl jen lehký.
No ještě zkus, jestli má taky nějakou kapacitu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 11:14    Předmět: Citovat

Hlavně zkus Ri (startování atd. apod.), kapacita je až druhořadá.

Osobně bych aku ještě podrobil nějakému desulfatačnímu cyklu.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6073
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 12:33    Předmět: Citovat

No ona kapacita je stejně prvořadá jako Ri. Co je ti platné, když aku dá 600 A, ale jen po dobu 0,1 s?

Soukromý tip: Ri bude nic moc, ale ještě ucházející. Zato kapacita (měřená do vybití na 10,5 V) bude nula nula prd, protože ten článek, co se odzkratoval, se dobíjel jen chvilku, a rnbw má aktuálně baterku s 5 nabitými a jedním vybitým článkem, takže to při vybíjení spadne o 2 V během chvíle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 12:53    Předmět: Citovat

Ono stačí trochu myslet... Druhořadá neznamená bezvýznamná a pokud bude akceptovatelný Ri, tak ani kapacita nebude úplně malá. Tak se prostě aku chovají.

S tím silným možným rozvážením článků, jak popisuješ, ale souhlasím. I proto bych použil desulfatační apod. procedury. Prostě pulsy a/nebo dlouhodobé nabíjení/vybíjení malými proudy.

Ten aku je prostě třeba "rozcvičit" (bude-li ještě z čeho brát). Pokud ovšem zase skončí v nepoužívaném autě, pak je to celé úplně zbytečná práce.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 16:19    Předmět: Citovat

Bateria vratena do auta - tocilo to dost dlho, kym studeny a nepouzivany diesel chytil. Na meraku som pocas toho videl minimum 10,47V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 2819

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 16:22    Předmět: Citovat

No takže to vypadá docela použitelně (tedy alespoň na nějakou dobu).

Každopádně bych ji vzal domů a vhodným způsobem průběžně "dolaďoval".

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
feliz_navidad



Založen: Oct 15, 2009
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2024, 21:38    Předmět: Citovat

rnbw:
Dej aku zpátku na nabíječku a nech jí připojenou po ukončení nabíjení. Bude dobíjet proudem 100mA. Prvních několik dní se nic nebude dít, možná i několikrát přepne zpět na 0,8A, ale pak by mělo napětí pomalu začít stoupat. Nabíjení ukonči pokud se napětí už nebude zvyšovat, nebo dosáhne cca 14V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 628
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: so leden 20 2024, 10:48    Předmět: Citovat

Můj názor je ten, že není vhodné v tomto případě, kdy se jedná o naprosto nestandardní stav baterie používat automatickou „impulzní 100kHz „nabíječku. Nevíš nic, jenom blikají světýlka. Potřebuješ vidět jak jde napětí nahoru při nabíjení, jaký je proud a tím odhadnout kolik Ah do baterky šlo. To samé při vybíjení. To zhruba naznačí i jaká energie v baterce byla a jestli má v akci smysl dále pokračovat. Nevybíjet pod 10,7V a co nejdříve zapnout nabíjení, to je známé ! To že povolil zkrat baterky během nabíjení, jestli tam byl, je spíš zázrak a nevěstí to nic dobrého. Povolený zkrat by ukázala také změna napětí a proudu během nabíjení. Já to měl zatím opačně. Zkrat byl buď trvalý nebo článek švihnul během nabíjení. Tak souhlas, baterku trochu potrénovat nahoru /dolů, třeba budeš mít kliku. Také bych zde nechodil přes 3A. Lépe pomalu a dlouho do 14,7V. Nakonec zahodit se to dá vždy. Na obrázku je nabíječka, kterou obvykle jednocestně dotahuju baterku na 1A k 16V aby zbytečně nevrčela 200Ah trafa v těch větších. Nebo v případech pomalu a dlouho. Tak ať se podaří. Ještě pozor měřáky do autozásuvky jsou dost pomalé tak, že skutečný pokles napětí při startu je větší.
Luboš



Nabíječka 3A.JPG
 Komentář:
 Velikost:  42.01 kB
 Zobrazeno:  24 krát

Nabíječka 3A.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so leden 20 2024, 11:16    Předmět: Citovat

Napatie pri nabijani (aj pri startovani) som meral multimetrom. Bol tam pripojeny prakticky cely cas a obcas som to pozrel. Skrat tam podla mna ziadny nebol - napatie rastlo pomaly a plynulo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 628
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: so leden 20 2024, 12:13    Předmět: Citovat

Tak to je příznivější varianta. Vybít/nabít tím nic nezkazíš a ověříš při dalším startu jestli se napětí zlepšilo. Já nechávám baterky 12 až 24hod po nabíjení odstát. Ona mrcha sundaná rovnou z nabíječky točí "skoro" každá.
Tak přeju úspěch
Luboš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 7 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund