Založen: Dec 02, 2007 Příspěvky: 1350 Bydliště: 742 58
Zaslal: pá leden 19 2024, 8:52 Předmět:
V říjnu r.2013 jsem kupoval nové auto a to ještě nemělo ty ptákoviny jako start-stop a "eko" nabíjení.Pak se začaly počítat gramy CO2 a vymýšlet green cocotiny.Záleží kdy byla audina vyrobena.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34005 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá leden 19 2024, 9:15 Předmět:
Start-stop tam je a meranie prudu z/do baterie zjavne tiez. Otazne je, ako to riadi nabijanie - ale podla zivotnosti baterie je zrejme, ze nie tak ekofasisticky ako nove auta.
Inak uz sa rozsvietila zelena LED FULL. Napatie po vypnuti nabijacky kleslo na 12,8V. Necham to chvilu odlezat.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6103 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá leden 19 2024, 12:33 Předmět:
No ona kapacita je stejně prvořadá jako Ri. Co je ti platné, když aku dá 600 A, ale jen po dobu 0,1 s?
Soukromý tip: Ri bude nic moc, ale ještě ucházející. Zato kapacita (měřená do vybití na 10,5 V) bude nula nula prd, protože ten článek, co se odzkratoval, se dobíjel jen chvilku, a rnbw má aktuálně baterku s 5 nabitými a jedním vybitým článkem, takže to při vybíjení spadne o 2 V během chvíle.
Ono stačí trochu myslet... Druhořadá neznamená bezvýznamná a pokud bude akceptovatelný Ri, tak ani kapacita nebude úplně malá. Tak se prostě aku chovají.
S tím silným možným rozvážením článků, jak popisuješ, ale souhlasím. I proto bych použil desulfatační apod. procedury. Prostě pulsy a/nebo dlouhodobé nabíjení/vybíjení malými proudy.
Ten aku je prostě třeba "rozcvičit" (bude-li ještě z čeho brát). Pokud ovšem zase skončí v nepoužívaném autě, pak je to celé úplně zbytečná práce. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
rnbw:
Dej aku zpátku na nabíječku a nech jí připojenou po ukončení nabíjení. Bude dobíjet proudem 100mA. Prvních několik dní se nic nebude dít, možná i několikrát přepne zpět na 0,8A, ale pak by mělo napětí pomalu začít stoupat. Nabíjení ukonči pokud se napětí už nebude zvyšovat, nebo dosáhne cca 14V.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 629 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so leden 20 2024, 10:48 Předmět:
Můj názor je ten, že není vhodné v tomto případě, kdy se jedná o naprosto nestandardní stav baterie používat automatickou „impulzní 100kHz „nabíječku. Nevíš nic, jenom blikají světýlka. Potřebuješ vidět jak jde napětí nahoru při nabíjení, jaký je proud a tím odhadnout kolik Ah do baterky šlo. To samé při vybíjení. To zhruba naznačí i jaká energie v baterce byla a jestli má v akci smysl dále pokračovat. Nevybíjet pod 10,7V a co nejdříve zapnout nabíjení, to je známé ! To že povolil zkrat baterky během nabíjení, jestli tam byl, je spíš zázrak a nevěstí to nic dobrého. Povolený zkrat by ukázala také změna napětí a proudu během nabíjení. Já to měl zatím opačně. Zkrat byl buď trvalý nebo článek švihnul během nabíjení. Tak souhlas, baterku trochu potrénovat nahoru /dolů, třeba budeš mít kliku. Také bych zde nechodil přes 3A. Lépe pomalu a dlouho do 14,7V. Nakonec zahodit se to dá vždy. Na obrázku je nabíječka, kterou obvykle jednocestně dotahuju baterku na 1A k 16V aby zbytečně nevrčela 200Ah trafa v těch větších. Nebo v případech pomalu a dlouho. Tak ať se podaří. Ještě pozor měřáky do autozásuvky jsou dost pomalé tak, že skutečný pokles napětí při startu je větší.
Luboš
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34005 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so leden 20 2024, 11:16 Předmět:
Napatie pri nabijani (aj pri startovani) som meral multimetrom. Bol tam pripojeny prakticky cely cas a obcas som to pozrel. Skrat tam podla mna ziadny nebol - napatie rastlo pomaly a plynulo.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 629 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so leden 20 2024, 12:13 Předmět:
Tak to je příznivější varianta. Vybít/nabít tím nic nezkazíš a ověříš při dalším startu jestli se napětí zlepšilo. Já nechávám baterky 12 až 24hod po nabíjení odstát. Ona mrcha sundaná rovnou z nabíječky točí "skoro" každá.
Tak přeju úspěch
Luboš
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.