Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výbrus vložek valcu motoru škoda 1202
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 10:24    Předmět: Citovat

Akorát že až po Oktávku byly bloky litinové a od Š1000MB hliníkové, takže by ho vyrazili z STK / klubu veteránů. Ale možná by se obešel u firem, kde repasují motory do hasičských stříkaček.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6602
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 10:29    Předmět: Citovat

Na samodomo traktoru ho vyrazí z klubu veteránů Smile Tady nejde o profi opravu, ale aby to zase jelo a moc to nestálo. Takže nejdřív změřit ty tlaky, být si jist kondicí zapalování a karbecu a případně zabrousit ventily. Aby bylo nutno dělat výbrus, to už musí být opravdu hodně opotřebené, nebo dorvané stěny následkem cizího tělesa ve válci.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 12:48    Předmět: Citovat

Jenomže to všecko už jsem mu napsal - ovšem pokud se kotelník hodlá vyignorovat i na upřímně míněnou radu, může si za následky sám přesně podle ideje, že komu není rady, tomu těžko může bejt i nějaký hospodářský pomoci ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4276
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 14:34    Předmět: Citovat

Zaky a pidle tebe je jednoduchší predelavat vsechny uchyty, cdrpadla karbece filtry než nechat vybrousit vložky?
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6602
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 14:38    Předmět: Citovat

Nevím, neviděl, jsem, jak vypadají válce uvnitř. Jak ti tu píšeme, je dost pravděpodobné, že to vůbec není třeba brousit, k tomu ses ale nevyjádřil. A ano, předělat úchyty je pro člověka s flexou a svářečkou celkem snadný úkol. My nevíme, jaký je ten současný motor šrot, ani jestli jsi schopen někde za děkuji sehnat jiný motor. Takže zkus sem radši napsat, co tomu vlastně je a co už jsi zjistil.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4276
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 14:47    Předmět: Citovat

Nezistil jsem ješte nic. Když tak pošlu fotku. Jen nevim jak ji zmenšit na 300 kb
_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6602
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 14:54    Předmět: Citovat

Napiš sem změřené tlaky jednotlivých válců a vizuálně popiš stav vložek, až sundáš hlavu. Fotku, když to neumíš, neřeš, my to vidět nepotřebujeme. Pokud bude vizuální popis hladké stěny, tak prostě brousit nepotřebuješ. Motor potřebuje jiskru, benzín a kompresi, to je známá poučka. Když nemá kompresi, je to daleko častěji kvůli podpáleným ventilům, než kvůli zapečeným kroužkům. U takhle starého motoru bych očekával potřebu opravit zapalování, vyčistit karbec a zabrousit ventily. Jestli je malá komprese kvůli kroužkům, nebo ventilům se bez demontáže zjišťuje tak, že se po měření tlaků nalije do válců otvory po svíčkách trochu hustšího oleje a měří se znovu, když tlaky stoupnou, jsou to kroužky, když ne, jsou to ventily. Ale to jistě všechno víš, tak se do toho pusť.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6602
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 14:55    Předmět: Citovat

A vůbec, pouštíš se do toho, protože ti to nejde natočit, nebo to natočit jde a nemá to výkon, nebo to běží docela OK, ale hrozně to žere olej?
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1529
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 15:00    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
...A ano, předělat úchyty je pro člověka s flexou a svářečkou celkem snadný úkol....

Evidentně jsi motor z 1202 neviděl ani z rychlíku. Záměna není tak snadná, jak si leckdo představuje. Zde je jednodušší zgenerálkovat původní motor, než se pokoušet o přestavbu na Š120 apod. Pak je jde ještě možnost nahradit původní motor jako zde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6602
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 15:17    Předmět: Citovat

Tak hlavně vůbec nevíme, jak je ten samodomo traktor udělaný, že. Jestli je agregát Š1202 použitý celý i s převodovkou a jde v podstatě jen to, aby byl z převodovky dozadu výstup na kardan, tak by se to dalo celé nahradit třeba motorem ze žigula. Ovšem my to tu píšeme od začátku, že by se to mělo nejdřív zkusit opravit doma. Nechat dělat generálku Š1202 prostě bude nesmyslně drahé, v tom je ten problém. Dokud Kutimil nezačne tím, aby dodal dostačující informace, tak jaksi nemá cenu nic dál řešit.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1529
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 15:51    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
Jestli je agregát Š1202 použitý celý i s převodovkou...

Troufnu si tvrdit, aniž bych ten peklostroj viděl, že je použit celý pohonný agregát, možná včetně zadní nápravy. Tehdy se to takhle dělalo. Z toho, co bylo zrovna po ruce. Jaká koliv náhrada je dost často problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4276
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 16:08    Předmět: Citovat

Tak posílám slíbené foto. No uznejte. Komu by se to chtelo předelávat?


370251300_2016608925383614_2359674328375673315_n.jpg
 Komentář:
 Velikost:  259.95 kB
 Zobrazeno:  106 krát

370251300_2016608925383614_2359674328375673315_n.jpg



387490135_2142487385955359_5659489755469305002_n.jpg
 Komentář:
 Velikost:  280.1 kB
 Zobrazeno:  96 krát

387490135_2142487385955359_5659489755469305002_n.jpg



_________________
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 16 2023, 16:21    Předmět: Citovat

Ano, jedna fotka za milión slov. Ta sporáková PB-flaška mluví za všecko. Jestli ten motor jezdí posledních zhruba 1000 provozních hodin na plyn, není potřeba nic vybrušovat ve válcích, ale naprosto nezbytně nutná bude generálka ventilů a rozvodu obecně.

P.S. kotelníku, tos mimochodem taky nenapsal, že s tím drandíš na LPG - protože tohle alternativní palivo dost výrazně ovlivňuje způsob opotřebovávání součástí motoru. Protože produkuje míň karbonu (ve srovnání s benálem prakticky žádnej), nezanášejí se při jeho používání tolik pístní kroužky ani vejfukový kanály, ale z viny vyšších spalovacích teplot dochází k zaklepávání ventilů, hlavně vejfukovejch a taky k větší tepelný zátěži svíček a olejový náplně motoru. Uvědom si, že i když jseš tady pomalu veterán, tak děláš Zagorku úplně stejně jako nějakej naprostej grýnhorn - a jak to potom vypadá je nasnadě. Přestaň ze sebe dělat tajemnou zříceninu v Karpatech a konečně už něco kurwa dělej, měř, popisuj, dyť je to zoufalost, všecky informace z tebe musíme páčit div ne výslechem podle práva útrpnýho !!!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2558
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út říjen 17 2023, 20:09    Předmět: Citovat

Kutile, akorát si dovolím poznámku, kdybys rozdělával ten motor, tak zbytečně nevyndavej klikovku. Je to opravdu zbytečný, co se týká hlavních ložisek. Jsou tam litý lágry, a jejich oprava by stála opravdu majlant. Maximálně dát ojniční ložiska, co se týká kliky. Ty normálně koupíš.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12062
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út říjen 17 2023, 22:11    Předmět: Citovat

info o tom, že to běhalo na PB jsi měl napsat jako první !
přepokládám, že budou podpálený ventily . . .
v 1202 je litinová hlava bez ocelových sedel, které by to měly vydržet . . .
. . . ale ventilová sedla přímo v litinové hlavě to nedají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund