Akorát že až po Oktávku byly bloky litinové a od Š1000MB hliníkové, takže by ho vyrazili z STK / klubu veteránů. Ale možná by se obešel u firem, kde repasují motory do hasičských stříkaček.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6610 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 16 2023, 10:29 Předmět:
Na samodomo traktoru ho vyrazí z klubu veteránů Tady nejde o profi opravu, ale aby to zase jelo a moc to nestálo. Takže nejdřív změřit ty tlaky, být si jist kondicí zapalování a karbecu a případně zabrousit ventily. Aby bylo nutno dělat výbrus, to už musí být opravdu hodně opotřebené, nebo dorvané stěny následkem cizího tělesa ve válci. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31936 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 16 2023, 12:48 Předmět:
Jenomže to všecko už jsem mu napsal - ovšem pokud se kotelník hodlá vyignorovat i na upřímně míněnou radu, může si za následky sám přesně podle ideje, že komu není rady, tomu těžko může bejt i nějaký hospodářský pomoci ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6610 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 16 2023, 14:38 Předmět:
Nevím, neviděl, jsem, jak vypadají válce uvnitř. Jak ti tu píšeme, je dost pravděpodobné, že to vůbec není třeba brousit, k tomu ses ale nevyjádřil. A ano, předělat úchyty je pro člověka s flexou a svářečkou celkem snadný úkol. My nevíme, jaký je ten současný motor šrot, ani jestli jsi schopen někde za děkuji sehnat jiný motor. Takže zkus sem radši napsat, co tomu vlastně je a co už jsi zjistil. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6610 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 16 2023, 14:54 Předmět:
Napiš sem změřené tlaky jednotlivých válců a vizuálně popiš stav vložek, až sundáš hlavu. Fotku, když to neumíš, neřeš, my to vidět nepotřebujeme. Pokud bude vizuální popis hladké stěny, tak prostě brousit nepotřebuješ. Motor potřebuje jiskru, benzín a kompresi, to je známá poučka. Když nemá kompresi, je to daleko častěji kvůli podpáleným ventilům, než kvůli zapečeným kroužkům. U takhle starého motoru bych očekával potřebu opravit zapalování, vyčistit karbec a zabrousit ventily. Jestli je malá komprese kvůli kroužkům, nebo ventilům se bez demontáže zjišťuje tak, že se po měření tlaků nalije do válců otvory po svíčkách trochu hustšího oleje a měří se znovu, když tlaky stoupnou, jsou to kroužky, když ne, jsou to ventily. Ale to jistě všechno víš, tak se do toho pusť. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6610 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 16 2023, 14:55 Předmět:
A vůbec, pouštíš se do toho, protože ti to nejde natočit, nebo to natočit jde a nemá to výkon, nebo to běží docela OK, ale hrozně to žere olej? _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1533 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: po říjen 16 2023, 15:00 Předmět:
Zaky napsal(a):
...A ano, předělat úchyty je pro člověka s flexou a svářečkou celkem snadný úkol....
Evidentně jsi motor z 1202 neviděl ani z rychlíku. Záměna není tak snadná, jak si leckdo představuje. Zde je jednodušší zgenerálkovat původní motor, než se pokoušet o přestavbu na Š120 apod. Pak je jde ještě možnost nahradit původní motor jako zde.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6610 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 16 2023, 15:17 Předmět:
Tak hlavně vůbec nevíme, jak je ten samodomo traktor udělaný, že. Jestli je agregát Š1202 použitý celý i s převodovkou a jde v podstatě jen to, aby byl z převodovky dozadu výstup na kardan, tak by se to dalo celé nahradit třeba motorem ze žigula. Ovšem my to tu píšeme od začátku, že by se to mělo nejdřív zkusit opravit doma. Nechat dělat generálku Š1202 prostě bude nesmyslně drahé, v tom je ten problém. Dokud Kutimil nezačne tím, aby dodal dostačující informace, tak jaksi nemá cenu nic dál řešit. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1533 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: po říjen 16 2023, 15:51 Předmět:
Zaky napsal(a):
Jestli je agregát Š1202 použitý celý i s převodovkou...
Troufnu si tvrdit, aniž bych ten peklostroj viděl, že je použit celý pohonný agregát, možná včetně zadní nápravy. Tehdy se to takhle dělalo. Z toho, co bylo zrovna po ruce. Jaká koliv náhrada je dost často problém.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31936 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 16 2023, 16:21 Předmět:
Ano, jedna fotka za milión slov. Ta sporáková PB-flaška mluví za všecko. Jestli ten motor jezdí posledních zhruba 1000 provozních hodin na plyn, není potřeba nic vybrušovat ve válcích, ale naprosto nezbytně nutná bude generálka ventilů a rozvodu obecně.
P.S. kotelníku, tos mimochodem taky nenapsal, že s tím drandíš na LPG - protože tohle alternativní palivo dost výrazně ovlivňuje způsob opotřebovávání součástí motoru. Protože produkuje míň karbonu (ve srovnání s benálem prakticky žádnej), nezanášejí se při jeho používání tolik pístní kroužky ani vejfukový kanály, ale z viny vyšších spalovacích teplot dochází k zaklepávání ventilů, hlavně vejfukovejch a taky k větší tepelný zátěži svíček a olejový náplně motoru. Uvědom si, že i když jseš tady pomalu veterán, tak děláš Zagorku úplně stejně jako nějakej naprostej grýnhorn - a jak to potom vypadá je nasnadě. Přestaň ze sebe dělat tajemnou zříceninu v Karpatech a konečně už něco kurwa dělej, měř, popisuj, dyť je to zoufalost, všecky informace z tebe musíme páčit div ne výslechem podle práva útrpnýho !!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2566 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út říjen 17 2023, 20:09 Předmět:
Kutile, akorát si dovolím poznámku, kdybys rozdělával ten motor, tak zbytečně nevyndavej klikovku. Je to opravdu zbytečný, co se týká hlavních ložisek. Jsou tam litý lágry, a jejich oprava by stála opravdu majlant. Maximálně dát ojniční ložiska, co se týká kliky. Ty normálně koupíš. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12070 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: út říjen 17 2023, 22:11 Předmět:
info o tom, že to běhalo na PB jsi měl napsat jako první !
přepokládám, že budou podpálený ventily . . .
v 1202 je litinová hlava bez ocelových sedel, které by to měly vydržet . . .
. . . ale ventilová sedla přímo v litinové hlavě to nedají.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.