Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Renault Thalia 2006 - kde podepřít auto při opravě?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 14:33    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
PavelFF: Na youtube to jde vždycky jak po másle. Realita je úplně jiná. Nic nejde povolit, všechno zarezlý, semtam se utrhne nějakej šroub, a půl dne ho pak dobejváš... někdy potřebuje spešl klíč...

Máš pravdu. Například nedávno jsem podle návodů na YT vyndával pístnici ze sedáku kancelářského křesla.Taky mi to nešlo tak krásně jako jim.

Soused říkal, ať se do toho nepouštím, že to není pro začátečníka, nedělá se to na heveru a je to rasovina.
Na jednom videu třeba pán nechal působit rázový utahovák asi tak 6 vteřin než se matka pohnula. Někdy musejí vzít silnější vzduchový utahovák. Některý videa jsou ale i takový reálný, lidem to tam moc dobře nejde a trápěj se s tím. Ale nakonec to nějak dají - hlavně když vystřihnou tu neúspěšnou fázi. Smile

V podstatě musím uvolnit jednu matku 30mm a dvě zarezlé 18mm a nějak vymlátit tisícihran z těhlice. https://www.youtube.com/watch?v=l7Ru8xEL8PU

vrky napsal(a):
Nikdy si nenechávám auto jen na heveru. .., Vždycky to jistím podpěrama, aspoň na straně kde dělám. https://www.uni-max.cz/produkty/autotechnika/zvedaky-a-podpery/podpery-prestavitelne
Právě proto hledám další místo, kde to podepřít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 14:57    Předmět: Citovat

Máš pořádný klíč na tu 30 mm matku? To běžnou golou nepovolíš a to "vymlácení" není úplně nejlepší nápad. Existují na to stahováky, které se upevní místo kola na náboj těmi se ten tisícihran vytlačí ven.
Když tu poloosu budeš vyndavat, tak musíš oddělat těhlici od tlumiče, to asi budou ty 18 mm šrouby. Nevím, jak to <> má, ale dej bacha aby ti nevyskočil ten kloub z uložení.
Pokud nemáš s takovou prací zkušenosti, tak si aspoň přizvi někoho k ruce...

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 16:14    Předmět: Citovat

Hubert má pravdu. Povolit tu matici je někdy problém i pro 1000Nm rázák. Pamatuj, že auto nesmí stát na kolech, pokud je povolená ta středová matice. Musí být alespoň trochu přitažená, aby nedošlo k poškození ložiska kola. Při zvednutém autě a sundaném kole, neber na matici rázák, dokud nevyndáš zajišťovací šroubek(ky) brzdového kototouče, jinak se ti hned utrhnou, a kotouč pak nedrží při nandavání kola.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 16:47    Předmět: Citovat

Já to za dob mé práce v servisu povoloval velkým očkovým klíčem z produkce Tona (30 a 32 tam bylo) a musel jsem si na to pěkně šlápnout. Dělalo se to při autě na kolech, povolilo a pak se to hned zvedlo, tu půlminutu se stane kulový.
No a jestli tam je matka s tím silonovým zajištěním, tak ta se vždycky dávala nová, nikdy se tam nevracela ta stará.
Kvůli takovým záludnostem bych tazateli radil se na to vyprdnout a dát to udělat nějakému garážníkovi. Není na tom moc co zkazit a je to pro něj sotva hodinka práce.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 19:22    Předmět: Citovat

Na středovou matici jsem si musel půjčovat 3/4" golu, zvanou tanková. To 1/2" vratidlo by se zničilo. Vhodné je před tím vypustit olej z převodovky, při oddělávání tlumiče od těhlice se poloosa nejspíš povysune a olej by vytékal. Nedávno jsem měnil tlumiče na citroenu a půl dne jsem se snažil vymlátit ten šroub, co drží tlumič v těhlici. Potom jsem odbrousil hlavu šroubu a dotáhl matici. Tím se konečně pohnul o 1-2 mm. Potom už šel vytlouct ven.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 19:57    Předmět: Citovat

Olej netřeba vypouštět. Jestli to má Thalia jako Clio a podobné, tak na jedné straně je poloosa nasunutá na tisícihran trčící z převodovky (a zajištěná kolíkem) a na druhé je sice poloosa strčená do převodovky, ale manžeta je přichycena objímkou na tři šrouby. Když za tu poloosu nebude nějak rvát, tak nic nehrozí.
Stejně bych se do toho někde na ulici nepouštěl.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 20:03    Předmět: Citovat

Mám Clio ( rodná sestra Thalie ) Hever jezevčík dávám vpravo, podpěrný špalek pod nosník vlevo. Matku na náboji povoluji kvalitní 1/2" ráčnou z Goly , s nasazenou cca 1 m trubkou. Kolo při tom musí být na zemi, případně ještě někdo přišlápnout brzdu.


t_thalia_-_n_pravnice__199.jpg
 Komentář:
 Velikost:  44.48 kB
 Zobrazeno:  43 krát

t_thalia_-_n_pravnice__199.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt červenec 06 2023, 22:45    Předmět: Citovat

Takže děkuji za všechny poučné rady a jsem vyléčen. Když čtu o tom, že utahovák 1000Nm nestačí a o metrové tyči a 3/4" ořechu.... tak poslechnu doporučení a odvézu to někam kde mají vybavení a zkušenosti. Je to mnohem víc záležitost hrubé síly, než jsem si představoval - hlavně ta centrální matice.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1457
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: pá červenec 07 2023, 7:58    Předmět: Citovat

Na autě se dá udělat mnoho věcí doma, ale musíš mít pro to zapálení a cit. Musí tě to prostě bavit se v tom šťourat jako v elektronice. Mě to třeba baví. Sám si měním kapaliny, rozebírám brzdy a rozhybávám válečky... Teď jsem měl rozebraný bezpečnostní pás řidiče poněvadž se mi špatně vracel.... Taky "motýlka" čistím. Je to nutné, pak to špatně startuje.
Když jsem měl stodvacítku tak jsem měnil spojku, přetěsňoval převodku řízení, měnil pouzdra svislých čepů atd...... Tím se nechválím, ale mě to prostě baví se v tom hrabat.
Ještě dodám, že Thálie není až tak chytré auto aby bylo nutné s každým zásahem jezdit do servisu na vymázání kódů. Proto se to doma dá.

_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červenec 07 2023, 8:03    Předmět: Citovat

Ano, ale musis mat na to priestor a vybavenie. Aby si sa nedostal do neriesitelnej situacie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1457
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: pá červenec 07 2023, 8:10    Předmět: Citovat

Souhlasím. Jsem na vesnici a mám prostor. I vybavení.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Pikofarad



Založen: Dec 02, 2007
Příspěvky: 1344
Bydliště: 742 58

PříspěvekZaslal: so červenec 08 2023, 20:27    Předmět: Citovat

MiraSt napsal(a):
Jak ti jdou dolů zadní bubny? Na nich se dělá zápich od brzdění a pak to nejde dolů protože tomu brání roztažené pakny které se o ten vytvořený lem zachytí.

Když odšroubuješ matku bubnu,obvykle na ořech 32,tak nasadíš zpět kolo a utáhneš na 2 matky/šrouby.Točením a tahem k sobě za gumu to sundáš lehce.Na tu matku používám trhák 30/32 na kolové matky z Tatry,obyč tečko gola nestíhá
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1457
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: ne červenec 09 2023, 12:39    Předmět: Citovat

To sundáš lehce protože tam nemáš ten rantl. Jak najedeš tkm a nemáš potřebu to sundávat tak samoštely ti ty pakny pěkně vymezí za ten rantl a máš problém. Cituju z motofóra, že jsou s tím problémy.
Proto jsem to preventivně zbrousil a je klid.

_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund