Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5024 Bydliště: Brno
Zaslal: čt červenec 06 2023, 14:33 Předmět:
Sandal napsal(a):
PavelFF: Na youtube to jde vždycky jak po másle. Realita je úplně jiná. Nic nejde povolit, všechno zarezlý, semtam se utrhne nějakej šroub, a půl dne ho pak dobejváš... někdy potřebuje spešl klíč...
Máš pravdu. Například nedávno jsem podle návodů na YT vyndával pístnici ze sedáku kancelářského křesla.Taky mi to nešlo tak krásně jako jim.
Soused říkal, ať se do toho nepouštím, že to není pro začátečníka, nedělá se to na heveru a je to rasovina.
Na jednom videu třeba pán nechal působit rázový utahovák asi tak 6 vteřin než se matka pohnula. Někdy musejí vzít silnější vzduchový utahovák. Některý videa jsou ale i takový reálný, lidem to tam moc dobře nejde a trápěj se s tím. Ale nakonec to nějak dají - hlavně když vystřihnou tu neúspěšnou fázi.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7606 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červenec 06 2023, 14:57 Předmět:
Máš pořádný klíč na tu 30 mm matku? To běžnou golou nepovolíš a to "vymlácení" není úplně nejlepší nápad. Existují na to stahováky, které se upevní místo kola na náboj těmi se ten tisícihran vytlačí ven.
Když tu poloosu budeš vyndavat, tak musíš oddělat těhlici od tlumiče, to asi budou ty 18 mm šrouby. Nevím, jak to <> má, ale dej bacha aby ti nevyskočil ten kloub z uložení.
Pokud nemáš s takovou prací zkušenosti, tak si aspoň přizvi někoho k ruce... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2566 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt červenec 06 2023, 16:14 Předmět:
Hubert má pravdu. Povolit tu matici je někdy problém i pro 1000Nm rázák. Pamatuj, že auto nesmí stát na kolech, pokud je povolená ta středová matice. Musí být alespoň trochu přitažená, aby nedošlo k poškození ložiska kola. Při zvednutém autě a sundaném kole, neber na matici rázák, dokud nevyndáš zajišťovací šroubek(ky) brzdového kototouče, jinak se ti hned utrhnou, a kotouč pak nedrží při nandavání kola. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7606 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červenec 06 2023, 16:47 Předmět:
Já to za dob mé práce v servisu povoloval velkým očkovým klíčem z produkce Tona (30 a 32 tam bylo) a musel jsem si na to pěkně šlápnout. Dělalo se to při autě na kolech, povolilo a pak se to hned zvedlo, tu půlminutu se stane kulový.
No a jestli tam je matka s tím silonovým zajištěním, tak ta se vždycky dávala nová, nikdy se tam nevracela ta stará.
Kvůli takovým záludnostem bych tazateli radil se na to vyprdnout a dát to udělat nějakému garážníkovi. Není na tom moc co zkazit a je to pro něj sotva hodinka práce. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Na středovou matici jsem si musel půjčovat 3/4" golu, zvanou tanková. To 1/2" vratidlo by se zničilo. Vhodné je před tím vypustit olej z převodovky, při oddělávání tlumiče od těhlice se poloosa nejspíš povysune a olej by vytékal. Nedávno jsem měnil tlumiče na citroenu a půl dne jsem se snažil vymlátit ten šroub, co drží tlumič v těhlici. Potom jsem odbrousil hlavu šroubu a dotáhl matici. Tím se konečně pohnul o 1-2 mm. Potom už šel vytlouct ven.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7606 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červenec 06 2023, 19:57 Předmět:
Olej netřeba vypouštět. Jestli to má Thalia jako Clio a podobné, tak na jedné straně je poloosa nasunutá na tisícihran trčící z převodovky (a zajištěná kolíkem) a na druhé je sice poloosa strčená do převodovky, ale manžeta je přichycena objímkou na tři šrouby. Když za tu poloosu nebude nějak rvát, tak nic nehrozí.
Stejně bych se do toho někde na ulici nepouštěl. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1527 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: čt červenec 06 2023, 20:03 Předmět:
Mám Clio ( rodná sestra Thalie ) Hever jezevčík dávám vpravo, podpěrný špalek pod nosník vlevo. Matku na náboji povoluji kvalitní 1/2" ráčnou z Goly , s nasazenou cca 1 m trubkou. Kolo při tom musí být na zemi, případně ještě někdo přišlápnout brzdu.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5024 Bydliště: Brno
Zaslal: čt červenec 06 2023, 22:45 Předmět:
Takže děkuji za všechny poučné rady a jsem vyléčen. Když čtu o tom, že utahovák 1000Nm nestačí a o metrové tyči a 3/4" ořechu.... tak poslechnu doporučení a odvézu to někam kde mají vybavení a zkušenosti. Je to mnohem víc záležitost hrubé síly, než jsem si představoval - hlavně ta centrální matice.
Na autě se dá udělat mnoho věcí doma, ale musíš mít pro to zapálení a cit. Musí tě to prostě bavit se v tom šťourat jako v elektronice. Mě to třeba baví. Sám si měním kapaliny, rozebírám brzdy a rozhybávám válečky... Teď jsem měl rozebraný bezpečnostní pás řidiče poněvadž se mi špatně vracel.... Taky "motýlka" čistím. Je to nutné, pak to špatně startuje.
Když jsem měl stodvacítku tak jsem měnil spojku, přetěsňoval převodku řízení, měnil pouzdra svislých čepů atd...... Tím se nechválím, ale mě to prostě baví se v tom hrabat.
Ještě dodám, že Thálie není až tak chytré auto aby bylo nutné s každým zásahem jezdit do servisu na vymázání kódů. Proto se to doma dá. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Souhlasím. Jsem na vesnici a mám prostor. I vybavení. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Dec 02, 2007 Příspěvky: 1346 Bydliště: 742 58
Zaslal: so červenec 08 2023, 20:27 Předmět:
MiraSt napsal(a):
Jak ti jdou dolů zadní bubny? Na nich se dělá zápich od brzdění a pak to nejde dolů protože tomu brání roztažené pakny které se o ten vytvořený lem zachytí.
Když odšroubuješ matku bubnu,obvykle na ořech 32,tak nasadíš zpět kolo a utáhneš na 2 matky/šrouby.Točením a tahem k sobě za gumu to sundáš lehce.Na tu matku používám trhák 30/32 na kolové matky z Tatry,obyč tečko gola nestíhá
To sundáš lehce protože tam nemáš ten rantl. Jak najedeš tkm a nemáš potřebu to sundávat tak samoštely ti ty pakny pěkně vymezí za ten rantl a máš problém. Cituju z motofóra, že jsou s tím problémy.
Proto jsem to preventivně zbrousil a je klid. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.