Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

regulator zhaveni

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Lebedik



Založen: Jul 22, 2004
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: ne březen 11 2007, 21:22    Předmět: regulator zhaveni Citovat

Zdrawim, nemate nekdo nahodou nejake schema regulatoru zhaveni? Potreboval bych to pro traktor. Odesel me odporovy hlidac zhaveni a nemuzu nikde sehnat jinej. Takze bych tam dal regulator. Predem dekuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jave



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: jizni cechy

PříspěvekZaslal: po březen 12 2007, 10:08    Předmět: Citovat

Nemám zkušenosti s traktorem, ale na vrakovišti se nechá originál žhavící relé koupit za babku a to bych tam zkusil dát, pokud je tedy princip stejný jako u osobáku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mzama



Založen: Mar 07, 2006
Příspěvky: 59

PříspěvekZaslal: po březen 12 2007, 16:07    Předmět: Re: regulator zhaveni Citovat

Lebedik napsal(a):
...Odesel me odporovy hlidac zhaveni a nemuzu nikde sehnat jinej...

Myslíš tím onu spirálku z odporového drátu, která je zapojena do serie se žhavením a svým rozžhavením dává řidiči info o nažhavení? Pokud ano, tak to lze nejjednodušeji řešit jejím vyřazením ze žhavícího okruhu a žhavení provádět odhadem doby žhavení (bez signalizace). Mnohaletá zkušenost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lebedik



Založen: Jul 22, 2004
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: po březen 12 2007, 20:17    Předmět: Citovat

jj myslim tim tu spiralku. Nastesti sem jeste jeden nasel. Jeden tipek me poradil, at tam dam kanthalovej drat o prumeru 1,8mm. Takze pro priste aspon vim;)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2566
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po březen 12 2007, 21:22    Předmět: Citovat

jave napsal(a):
Nemám zkušenosti s traktorem, ale na vrakovišti se nechá originál žhavící relé koupit za babku a to bych tam zkusil dát, pokud je tedy princip stejný jako u osobáku.

U autovejch relátek je ale potřeba signál z čidla chladicí kapaliny.Podle teploty chlad. kapaliny se pak řídí doba žhavení.
To by se ti ale asi nehodilo protože autový svíčky jsou rychlejc nažhavený než u traktoru.Jestli to máš na Zetor 25,jako že asi jo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9769
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út březen 13 2007, 19:59    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
jave napsal(a):
Nemám zkušenosti s traktorem, ale na vrakovišti se nechá originál žhavící relé koupit za babku a to bych tam zkusil dát, pokud je tedy princip stejný jako u osobáku.

U autovejch relátek je ale potřeba signál z čidla chladicí kapaliny.Podle teploty chlad. kapaliny se pak řídí doba žhavení.
To by se ti ale asi nehodilo protože autový svíčky jsou rychlejc nažhavený než u traktoru.Jestli to máš na Zetor 25,jako že asi jo.


To by jsi se asi užhavil. Většinou to chodí na čas. To řídící relé si hlídá napětí, proud žhavením a dobu. (dostalo se mi do ruk jakýsi žhavící relé z neznámýho dieselu)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7942
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út březen 13 2007, 20:42    Předmět: Citovat

A když už jsme u toho téma, mě u feldy 1,9D odešly 3 ze 4 žh. svíček do roka (20 000) km. Nikdo mi nedokázal vysvětlit jak je to možný. Prý vydrží cca 100 000 a byly to BOSCH. Relé resp řídící jednotka myslím proud nehlídá a je mu fuk kolik si to bere ale hlídá teplotu (možná vody nebo bloku motoru). Chystám se přidat kontrolku přímo ze svíček abych měl kontrolu protože žlutá kontrloka na palubce nesouhlasí se žhavením!
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jave



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: jizni cechy

PříspěvekZaslal: st březen 14 2007, 9:06    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
A když už jsme u toho téma, mě u feldy 1,9D odešly 3 ze 4 žh. svíček do roka (20 000) km. Nikdo mi nedokázal vysvětlit jak je to možný. Prý vydrží cca 100 000 a byly to BOSCH. Relé resp řídící jednotka myslím proud nehlídá a je mu fuk kolik si to bere ale hlídá teplotu (možná vody nebo bloku motoru). Chystám se přidat kontrolku přímo ze svíček abych měl kontrolu protože žlutá kontrloka na palubce nesouhlasí se žhavením!


U feldy se teplota nehlida vubec. Vse je zalozeno jen a jen na casovem intervalu a proto ty zhavicky odchazeji. Mel jsem stejny problem, pak jsem dal merak na zhavicky a z hruzou zjistil, ze zhavi neustale. Koupil rele z opela a bylo po problemu. Opel take nehlida teplotu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2566
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt březen 15 2007, 10:22    Předmět: Citovat

No já mám VW Golf 2 turbodiesel a tam mi to žhavilo podle teploty.Pak jsem to předělal.Jinak Felda taky žhaví podle teploty.Tam je problém že i ohřátej motor potřebuje trochu přižhavit poněvadž pak nechytne jak papír jako když se trochu přižhaví.A proto se do Feldy dieselu dáva čidlo chlad. kapaliny z Feldy 1.6 55kW.Pak žhaví i při ohřátém motoru.
Jinak skoro každej systém žhavení po zhasnutí kontrolky jestě i půl minuty dožhavuje kvůli lepšímu chodu motoru a kouři.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7942
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt březen 15 2007, 16:49    Předmět: Citovat

Určitě teplotu hlídá, když je motor teplý, nežhaví. Dokonce je tam i nějak udělaný to nažhavení při otevření dveří. Několikrát se mi stalo že jsem nastoupil do studenýho auta, zapnul zapalování a bylo okamžitě nažhaveno ale systém jsem nepochopil. Funguje to jen při prvním otevření dveří?? a jen u řidiče? Nechápu a rád bych to vyřadil. Neví někdo jak?
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2566
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt březen 15 2007, 19:26    Předmět: Citovat

Jestli jen při prvnim tak to nevim.Funguje to jen u řidiče.Asi to cucá signál ze spínače osvětlení interieru.Okouk bych to jestli to spíná nebo rozpíná a pak to narafičil jako když jsou dveře pořád zavřený a žhavil jen klíčkem jak se mi zlíbí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: út září 18 2007, 13:34    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Určitě teplotu hlídá, když je motor teplý, nežhaví. Dokonce je tam i nějak udělaný to nažhavení při otevření dveří. Několikrát se mi stalo že jsem nastoupil do studenýho auta, zapnul zapalování a bylo okamžitě nažhaveno ale systém jsem nepochopil. Funguje to jen při prvním otevření dveří?? a jen u řidiče? Nechápu a rád bych to vyřadil. Neví někdo jak?


1.Vím, jak to vyřadit. 2. Aktivace nastane ne při otevření, ale až při následném zavření dveří. 3.Je jedno, o jaké dveře jde, pokud mají tyto dveře dveřní spínač (ty dveřní spínače jsou paralelně). 4. Aktivace nastane jen při určité hodnotě odporu snímače teploty (někde bych asi vyhrabal hodnotu), odpovídající teplotě chladící kapaliny, potažmo teplotě motoru. Odpor vyhodnocuje a příslušný povel pro aktivaci vydává řídící jednotka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund