Zaslal: so prosinec 15 2018, 12:18 Předmět: dálkové ovládání v klíčku Fiat
Ovladač v klíčku pro Fiat Punto (r.v.2001). Nefunkční, baterie totálně vybitá (nedávno měněná), zjistil jsem, po připojení k lab. zdroji, že v klidovém stavu odebírá cca 5,5mA a každé 2s blikne LED na desce vysílače. Při stisknutí tlačítka odběr stoupne na cca 9mA a LED bliká rychle. Zásadní problém bude ten klidový odběr.
Je to opravitelné? Nebo jak se vlastně dělá nějaké spárování s autem pokud bych třeba koupil jiný ovladač? A kde to vlastně sehnat? Podobné věci lze koupit i třeba na Aliexpressu ale tento typ jsem tam nenašel.
tak mikrospínač vadný nebyl, ale když jsem ho odpájel tak pod ním na plošňáku byla zoxidovaná vrstva. po vyčištění se klidový proud mírně snížil ale pořád tam bylo přes 4mA. Podrobnějším zkoumáním jsem zjistil že podobně zoxidované vrstvy jsou ve spáře pod oběma IO. Naložil jsem tedy tu destičku na půl dne do isopropylu a klidový odběr zmizel a po stisknutí tl. zdá se že funguje. Zítra vyzkouším s autem.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so prosinec 15 2018, 22:58 Předmět:
Buď rád, že se ti to povedlo. Kdysi jsem vyslechl v Kiekertu Přelouč (výrobce autozámků pro kupu automobilek) přednášku technika jak je to u některejch aut s přiřazením novýho dálkáče s plovoucím kódem a je to v podstatě o komunikaci s výrobcem auta, docela složitá pakárna. Ale bylo to někdy kolem roku 2005, třeba už od tý doby "technika" pokročila a výrobce už netřeba. _________________ Jirka
Založen: Jul 11, 2012 Příspěvky: 301 Bydliště: za Prahó
Zaslal: so prosinec 15 2018, 23:39 Předmět:
Rozdíly jsou nejen napříč automobilkama, ale kolikrát i v rámci jedný, ale většinou to bejvá někde zdokumentovaný, takže není třeba komunikace s výrobcem, jen někdy vhodnej nástroj (nebo znát správnej fígl). Obvykle platí, že pokud je dálka a immo oddělený, je naučení dálky jednodušší, i když v některých případech je stejně potřeba nějakej pin nebo "přednaučenej" ovladač (např. s použitím VIN).
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: ne prosinec 16 2018, 20:07 Předmět:
Renault Mégane r.v. 2002 phase I (ten rok končila):
Vlezeš do auta a 10 sekund držíš tlačítko na klíčku, dokud mu nezhasne kontrolka.
Hotovo. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3369 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne prosinec 16 2018, 20:34 Předmět:
No vidíš a mně tvrdili u Megana I (97, ještě infra), že se musí klíč párovat přímo u <> za cca 3k. Tak známý tchánovi vypnul immo a musel sem štípnout drát do jednotky. Dálka funguje, ale immo už nee. Výhoda je, že jen pouhá planžeta teď je záchrana k odjetí. A to prý Ti megani s prvními mrazy celkem hojně zdechali
Obvykle platí, že pokud je dálka a immo oddělený, je naučení dálky jednodušší....
jak se vlastně pozná zda je v klíčku kromě ovladače zamykání i immobilizer? a pokud není immobilizer v klíčku kde teda je? V tomhle jsem se nikdy nevyznal.
A jak to funguje, nějak pasivně? V tom klíčku Fiat který jsem řešil byl kromě plošňáku s vysílačem DO ještě vetknutý v plastu takový lesklý váleček (odhaduju průměr tak 2mm, délka 10mm), může to být ono? nějaká cívka?
...po stisknutí tl. zdá se že funguje. Zítra vyzkouším s autem.
takže radost byla předčasná, to ovládání přesto že se tváří jako funkční (nulový klidový odběr, po stisknutí tlačítka cca 9mA a bliká Ledka) s autem nefunguje. Lze nějak amatérsky ověřit zda vysílá nějaký signál? Pokud něco vysílá je možné aby vysílalo nesprávný kód třeba?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.