Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5162 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: st prosinec 12 2018, 17:05 Předmět:
Měděný. Ty uhlíkový se rády přerušovaly . Místo přerušení se dalo poznat podle "prstýnku" na kabelu v místě přerušení. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st prosinec 12 2018, 21:03 Předmět:
Proč nezkusíš TORQUE a androidem? Jednoduchý,levný, závady vypíše a můžeš je smazat. Pro základní hledání stačí. Live hodnoty jsou už jiný level. A osciloskop ukáže taky dost.
Ono to má sekundární vzduch??
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: st prosinec 12 2018, 21:11 Předmět:
Nevím co je to TORQUE ani android Telefon mám nějakou Nokii 6xxx asi 10 let starou
Mám VAG 409 KKL a VIS, ale neumím s tím pracovat.
Žádný závady tam nejsou a smazat je umím.
Dneska mi tam motor probliknul, tak jsem zvědavej, co mi to načte, ale až zítra.
Osciloskop už taky umím, uvidím jestli se z regulace lambdy něco pozná.
Nechápu to, před tím jsem měl Feldu 1.3i a LPG. Na benzin jsem jezdil 6,5, na LPG 8,5.
Olej jsem od 100kkm jen dolejval a jednou za rok jsem tam dal novej filtr. Baštilo to asi tak 1L na 3kkm.
Jinak jsem měnil jen pneumatiky, za 100kkm svíčky, vzduchovej filtr, brzdový destičky a uhlíky v alternátoru a jednou vejfuk.
Najel jsem na tom asi 250kkm.
Na veškerý opravy mi stačilo kus vázacího drátu a spravil jsem to kdekoliv
Do šrotu to odjelo po svejch (dal jsem to kamarádovi).
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: čt leden 10 2019, 12:26 Předmět:
Takže po odsátí oleje hadrem ze sání zmizelo ulejvání 3. válce, při najetí dalších 500km, jen mírně zvýšená spotřeba (tipuju o 0,5l) a někdy pocukávání při nižších otáčkách.
Svíčky jsou stejně vypálený.
Takže zkontroluju zapalování a dávkování paliva.
Rozumí někdo tomu, jak je udělané sání ?
Do potrubí sání (za klapkou) mi jde hadička od odsávání klikové skříně a tam mi jde falešný vzduch na 4. válec ?
Tudy se tam patrně dostal také ten olej, který se hromadí v potrubí "dlouhého" sání ?
To odvetravani ma odlucovac oleje, kterej zrejme nefunguje, kdyz jsi tam ten olej mel. Je to odvetravani plynu z prostoru klikovky.
System Too Lean = chuda smes, problem v regulaci (lambda, MAF, IAT)
Cylinder 4 misfire = Chyba predstihu, nebo vynechava, blba svicka, nebo civka. Teoreticky i falesna chyba, pokud by byl problem s knock senzorem, ale u radovyho motoru tezko.
MAF signal too low = studenak, nebo poskozenej MAF (prerusenej dratek asi ne, to by nebyla sporadicka). "Signal too low" by melo indikovat nizkou uroven... Typicky pokud vim pise pri zkratu signalu k zemi (voda v konektoru)
IAT signal too high = IAT je nejspis soucasti MAF
Takze bych zacal kontrolou MAF a konektoru. Z OBD by jsi mel byt schopen cist aktualni hodnoty tech cidel (Measuring Blocks, group 003) - Hodnota IAT by mela odpovidat teplote vzduchu (necekane ).
Idealni sehnat jinej MAF senzor a zkusit prohodit... treba z druhyho auta apod..
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: čt leden 10 2019, 15:43 Předmět:
Děkuju za vysvětlení, ale celkem mi to bylo jasné.
Chyby s váhou vzduchu jsem si způsobil sám, když jsem jí zkusmo odpojil, abych věděl, jestli to má vliv na regulaci. Nemělo, ignoruje jí to a nahlásí to chyby.
Chyba s chudou směsí mi tam naskočila při vytočení 3. při rozjezdu na dálnici, zkontroluju tlaky v zásobování benzínem a vyměním filtr paliva, ten ještě nebyl za 120k měněn, takže si to zaslouží.
Chyba na 4. válci, svíčka je teď ok. (před tím byla zaolejovaná, hlavně 3. a 4. válec), zkontroluju kabely, ty mám na výměnu a cívku, jestli to na ní nepřeskakuje.
Není mi jasné to sání, žádný odlučovač oleje tam není, jde to přímo na krátko z víka ventilů do sání. Mezi je nějaký ventil, jakási klapka, asi ovládaná podtlakem přímo z rozvodu sání, to ale jaksi nijak nefuguje, když do toho foukám, nebo hubou odsávám, tak je to vše průchozí.
Takže co se srazí na tom nefunkčním ventilu, tak se natáhne tou tenkou trubičkou, která je ve skutečnosti dole, přímo do rozvodů sání a olej se může akumulovat v oblasti dlouhého sání, jelikož to tam tvoří vaničku
Založen: Jan 17, 2018 Příspěvky: 420 Bydliště: Trenčín
Zaslal: st leden 23 2019, 14:55 Předmět:
Hledal bych ten problém možná i v té hlavě válců...konkrétně v těsnosti ventilů. Klidně i podpálený ventil.
To pocukávání v nízkých otáčkách, olej, bohatá a přesto podle lambády bohatá směs...pokud to někde nepřisává a zapalování funguje bezvadně, tak mi to jaksi ukazuje na tu palici. Pozor, netěsný ventil nebude moc vidět klasickou zkouškou tlakoměrem na tlaky ve válcích. Ale dá se poznat tak, že se sundá víko ventilů a ventily se zalijou zvrchu benzínem. Rychle se uvidí, odkud benzín rychle zmizí.
Co já se kdysi nalaboroval s benzínovým mercedesem...fungoval pořádně jen na bohatou směs, zgenerálkoval jsem stříkačku, několikrát seřizoval, odstranil všechny netěsnosti v sání a pořád to občas pocukávalo, dusilo za tepla při prudším rozjezdu z místa, z výfuku byl cítit nespálený benzín...
Pak se sundala hlava a bylo všechno jasný. Netěsný jeden ze sacích ventilů u pátýho válce.
Diagnostika je fajn věc, ale pokud člověk neví, co se mu ta jednotka onou závadou vlastně snaží naznačit, tak akorát zbytečně povyměňuje všechno, co je ještě funkční.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: st leden 23 2019, 21:33 Předmět:
TheLastUnicorn napsal(a):
Pak se sundala hlava a bylo všechno jasný. Netěsný jeden ze sacích ventilů u pátýho válce.
Tak to jsem si oddychl, takovou závadu tam mít nemůžu, jelikož mám válce jenom čtyři
Problém je, že tady sundat hlavu je dost práce, musí se shodit kompletně sání, na shození řemene rozvodů musíš motor podepřít a sundat z boku držák motoru a potom dát nové těsnění pod hlavu.
Takže to až vyčerpám všechny ostatní možnosti, teď to bude kontrola zapalování.
Nejhorší je, že ta hlavní závada už pominula, svíčky se nemastěj ani neulejvaj, jede to celkem normálně, ale občas to pocukává a trochu víc to žere.
Podle toho, co jsem odsál hadrem ze sacího potrubí, tak se v sání nahromdilo asi 200ml oleje !
Je tam přepínání délky sání a olej se strhával jen při nižších otáčkách.
Na takovou závadu mě žádný z místních expertů neupozornil, asi vědí hiovno !
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.