Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6067 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá listopad 16 2018, 1:50 Předmět:
danhard napsal(a):
Vyměnili jsme i svíčky (120k) a jedna byla zaolejovaná.
Teď mi to jede, ale evidentně se to uchlastává a sptřeba je ze 7 na 9 l.
Člověk nevybavený diagnostikou by řekl, že máš na tom válci v háji pístní kroužky nebo propálený píst, že jedeš na 3 válce a katalyzátor že už z toho bude celej nakřivo.
Člověk vybavený běžnou OBD diagnostikou by se ještě koukl, co říká λ-sonda.
Taky by se zajímal o misfires, pokud je tedy tahle ECU eviduje a jeho diagnostika tam vidí.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá listopad 16 2018, 2:50 Předmět:
Tý vole, čék se sem po delší době vrátí, a co vidí? Dva testosteronem předávkovaný senily, co do sebe navzájem píčujou, přičemž jeden z nich, tazatel, dělá ramena na další. Uf .
K věci - jestliže je svíčka zaolejovaná, pravděpodobně máš v prdeli gumičku kolem ventilu - z palice přes ni kape olej do válce. Podle množství může (i nemusí) pocukávat, zvejší se ale kouřivost, sníží výkon a zvejší spotřeba. Dalo by se to poznat i po odšpuntování díry na dolejvání oleje, může se z díry kouřit. Pokud nepravidelnej chod po výměně oleje ustal, pak je to jasný, ten vyjetej měl nižší viskozitu a snadnějc zatejkal, novej je hustší.
Ad netěsnost sání - to by auto špatně startovalo a mělo nepravidelnej volnoběh s tendencí ke chcípání. Výkon motoru by byl výrazně nižší a v motorovým prostoru by mohlo bejt slyšet syčení.
Ad prasklej vlnovec - aby si toho lambda všimla, nesměla by to bejt nepatrná dírečka, ale poměrně výrazná díra/prasklina - to by jednak bylo slyšet (i kdyby jen syčením) a jednak by otvor byl kolem dokola černej jak Luník IX.
Může mi ještě někdo vysvětlit, na co se tady probírá diagnostika? To je tady klub Pražáků? Tak mám do prdele voči, uši a rypák, to na takovou diagnostiku bohatě stačí. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 785 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: pá listopad 16 2018, 7:01 Předmět:
VAG je super vychází z origo. diag. a proto umí plno věcí ale nesnáším ho. Práce se skutečnými hodnotami a jejich promítnutí do grafu a tak dál je úděsně složité a nepřehledné.
Pokud máš r.v. 2001 nahoru a máš k dispozici VAG tak ten se většinou dodává i s VISem. Tam najdeš návod k Tvému motoru na vytvoření readiness kodu, což je vlastně takový self test. Je tam někde popsáno jak se pomocí VAG provádí test katu, lambda sond, odvětrání nádrže, sekundárního vzduchu atd.
Já radši používám bosch ESItronic, je přehlednejší a lépe se mi s ním pracuje. ale nedokáže toho tolik co vag (např kódování, sice umí ale ne v takovém rozsahu jako vag).
MetalGod: uši, oči a rypák je super věc u někoho kdo ví co má slyšet, vidět a cítit, poznám po čuchu, když to žere olej, poznám vykuchlej kat, bohužel lajk toho moc nepozná, ani po sluchu. "Nějaké syčení? To přeci dělalo vždycky." proto je jednodušší lajkovi poradit s diag. a závada který z ní vylezli.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18673 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá listopad 16 2018, 7:43 Předmět:
Další pí čoviny , při netěsnosti sání opravdu na volnoběh chcípe , ale výkon neklesne ani oprd . Nesmysly . Jinak kdyby mu nepálila svíce , tak při dobré lamdě by mu teprve klesl výkon ! Co má vyměnit jsem tomu magoroj napsal hned na začátku . Pokud toto nepomůže , tak měřit tlaky . Někdo by zvolil opačný postup , dle vybavení či nátury .
Ale ty kecy vo servisákách mi zde sedí . Takovýho nablba bych vyhodil hned z brány .
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá listopad 16 2018, 10:16 Předmět:
Ale klesne, Bobánku. Nedávno mi vystřelila hadička snímání průtoku nEGR ventilu. Si říkám, v poho, aspoň se motor nadejchá čerstvýho vzduchu. Jenže ty žhavý plyny za chvíli propálily díru do podtlaku posilovače brzd. A výkon klesl, protože motor počítal s nižším přísunem luftu, než byla skutečnost. Je mi jasný, že to u škůdky s houno výkonem nepoznáš, ale u 100kW dvoulitrovýho benálu to poznat je, i když tady platí, že čím víc plynu, tím je úbytek výkonu (logicky) nižší. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá listopad 16 2018, 11:55 Předmět:
Radit někomu opravovat auto, co si na něm neumí ani sám vyměnit svíčky, je dost divné. Když tomu prostě nerozumí a nemá shůry dáno, tak ať si to dá do servisu. Od které doby radíte podobnému, co ví o elektřině jen to, že kope, jak zapojit 3F zařízení? To je jak s tou babou, co chtěla změŕit hladinu oleje a měla tam jen 710. Většinou je to poznat podle toho, že čím větší je někdo blbec na daný problém, tím sprostěji se chová.
Prej, "Opravím si to sám". A pak je to diskuse na dalších 3-15 stránek o hounu.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: pá listopad 16 2018, 12:21 Předmět:
Jak se měří tlaky, když se nedostanu ani pořádně ke svíčkám ?
Z dolévání oleje se nekouří, ani tam nic neprdí.
Nicméně se zeptám, na výměnu, nebo uvolnění zapečených pístních kroužků je zapotřebí udělat co ?
Máte nějakou zkušenost s dekarbonizací před výměnou oleje ?
Olej to baštilo asi 0,5l/10kkm, teď po výměně 300km, žádný pozorovatelný úbytek.
Nicmíně se zeptám, výměna těsnících kroužků na ventilech se dělá jak ?
Při 120kkm je předepsaná kontrola rozvodového řemene a pak po dalších 30kkm. To se to kvůli kontrole musí vždycky z boku celé odstrojit ?
Volnoběh je kolem 800 podle rafiky otáčkoměru na palubce a měl jsem ho tak vždy.
Závady v diagnostice -
Mám jen nějakej VAG KKL a diagnostika jela jen v demo módu, nebylo to tam podrobně popsané.
Několikrát tam byla chyba časování, jednou kontrola mazání a jednou jsem to asi přetočil.
Výfuk děravý není a okolo sání nic nesyčí.
Tu výměnu svíček jsem svěřil kamarádovi, který se mi o to auto staral, ale protože teď nedělá v servisu, tak nemá diagnostiku k dispozici.
Já jsem zvládl akorát výměnu vzduchového filtru
Všech 5 aut, co jsem měl před tím jsem si spravoval sám, včetně generálky motoru na MB1000.
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: pá listopad 16 2018, 14:07 Předmět:
rozvodovy remen (ak su rozvody gumenym remenom), su zvonka motora pod plastovym krytom, ktory ide odstranit po uvolneni 3-4 klipov z boku. Rozvody retazou su vnutri bloku motora, tam sa dostane iba tak, ze odmontujes predne celo (podobne ako 1000mb, len s tym rozdielom, ze u 1000mb bol rozvod OHV - kratka retaz, a teraz su zvacsa OHC - retaz ide az do hlavy). Oktavka ma motor napriec, tak rozovdy budu z lavej strany motora ked otvoris kapotu..
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: pá listopad 16 2018, 15:47 Předmět:
Tak jsem zkusil něco vyčíst z diagnostiky
otáčky na volnoběh 670, teplota po ohřátí 90C, stejně na palubce, lambda lítá, ale nevím, na jaké hodnotě se to má ustálit, nejhorší je to asi při 1500, 10-12% a to cejtím, jak je to ulitý, nad 2500 je to už klidný a lambda třeba jen 2%, když prudce uberu, tak jde lambda na 0%.
Takže snímání teploty asi v pořádku, lambda má 120kkm ta už by mohla kecat, vyměnit bych měl zvládnout sám a když to nepomůže, tak příjde na řadu ta zahnojená škrtící klapka
Naposledy upravil danhard dne pá listopad 16 2018, 18:26, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6080 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: pá listopad 16 2018, 18:49 Předmět:
Myslíš, že bych to nepoznal, že to jede na 3 válce ?
Než jsme měnili ty svíčky, tak se to dalo poznat jasně, kdy ten jeden vynechával, většinou, když jsem přidal při nízkých točkách při nějakém popojíždění, když jsem to protočil, tak se to chytlo.
Podle mě ta lambda dává podezřele málo, když cítím, že je to moc bohatý.
A druhá lambda pro diagnostiku tam asi není ?
Na Feldě to bylo jednoduší, lambdu jsem měřil voltmetrem a nastavoval jsem si podle ní LPG.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18673 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so listopad 17 2018, 1:47 Předmět:
Lambda bude OK , kecy o katalyzátoru ignorovat . Vyměnit simeringy na ventilech znamená demontáž hlavy , komplet rozdělání , výměna simeringů a zpětná montáž . Dělal jsem nyní 2x u mojich obou feld 1,6 . Vyrobil jsem si přípravek na demontáž ventilů ... nyní je čas měřit tlaky . Svíčky se dají demontovat BEZ kloubového nástavce přímými nástavci , najdi si na google . Najdeš tam i měření tlaků . Ale palcem to nejde . Doporučuji , nech si změřit v servisu . Problémy se znečištěnou klapkou platí JEN pro minimální otáčky , tečka . A stálá blbost rádobymechaniků a pozorovatelů , lambda NEMĚŘÍ benzin .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.