Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vymena autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Radix



Založen: Nov 14, 2006
Příspěvky: 2633

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 14:45    Předmět: Citovat

Vozidlo, které má dynamo, může mít ukostřený plus nebo minus pól. To s konstrukcí dynama nemá nic společného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 16:24    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
DRAKE napsal(a):
Jojo, je to přesně kvůli tomu klíči, ale pozor, slyšel jsem, že některá zahraniční auta mají ukostřený plus!!!!


Jo, to je pravda - pokud se za "ZAHRANIČNÍ AUTO" dá považovat Moskvič nebo Žigulák - ale třeba československé vozy z AZNP Mladá Boleslav - Škoda typy 440, 445 a 450 - to určitě měly. Pro ty, kteří je nepamatují, to byly vozy jménem Spartak, Octavia a Felicia - ovšem všechny s rokem výroby nižším než 1960... Tehdá se takto vozidlové elektroinstalace zapojovaly včetně motocyklů, vše samozřejmě podle vzoru BÓLŠEGO SOVJÉTSKOGO SAJÚZA...


Moskviče a žiguláky mali - na kostre. Staré traboše, spartaky, octavie a falicie mali+ na kostre. Vtedy som sa zaujímal o to, prečo je to tak, a bolo mi vysvetlené, že pri ukostrení +pólu nekorodujú toľko svorky a spoje káblov. (zasa hnila viac karoséria). Smile

Dalo sa to ľahko prehodiť na- pól tak, že sa prehodili svorky na akumulátore, otvoril sa regler a pri zapnutom zapaľovaní sa na niekoľko sekúnd prstom stlačila kotva relé. Tým sa dynamo prepólovalo (bolo sériové), motorčeky stieračov a kúrenia tiež, takže im to bolo jedno, štartér bol taktiež sériový. U novších typov s + na kostre bolo nutné prehodiť póly motorčekov, bývali aj s permanentnými magnetmi... Idea

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31880
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 16:35    Předmět: Citovat

Teda přesně nevím, jak to měl Žigul - toho jsem nikdy nekuchal, ale u starýho Moskviče 403 - nebo jaký to měl vlastně číslo, prostě ten na 17 palcových kolech, co vypadal jako by ho mezi sebe zepředu a zezadu smáčkly 2 kamióny - u toho byl kostřený +. Mně osobně celá sovětská technika přijde velmi nezvyklá - spousta věcí je obráceně, jako by se tvůrci rozhodli uživatele dokonale zmást a odradit od nějakých pokusů o případné opravy svépomocí. Nebo že by to bylo opatření proti rafinovaným špiónům z kapitalistického Západu...?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 16:51    Předmět: Citovat

M 403 (šunka) som nerozoberal, možno máš pravdu. 408 prvé typy mali ešte dynamo, od roku 1970 už dávali alternátor, hlavne do modelov s 1500 ccm motorom. A mali aj iné vymoženosti, napr. prerušovač blinkrov s tranz. multivibrátorom a prúdovým relé na kontrolku v prístrojovke (keď odišla žiarovka blinkra, prestala blikať kontrolka). Taktiež regler bol exotický, mal dve relé, ktoré budili Ge tranzistor, ktorý púšťal prúd do budenia altíku. Vraj sa potom neopaľovali kontakty relé. Svetlá už sa ovládali relátkami, aj klaxón. Akurát elektro-termo-bimetalickým snímačom tlaku oleja a teploty vody som neprišiel na chuť, veľmi blbo sa nehradzovali. Ešte niekde doma mám aj dielenskú príručku na ne... Laughing
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund