A pritom nemuseli "katovat kosty" - stacilo, kdyby dali moznost si regulaci jasu dokoupit. Tak jako ve Fabii I. A pritom ma ovladaci knoflik naklonu svetel takovy tvar, ze to primo svadi k tomu, dat do druhe (nevyuzite) poloviny tu regulaci jasu. Cely konponent ma dva vystouple dily (jeden prazdny a druhy s potakem naklonu) a dva snizene dily (jeden prazdny a druhy s popisem pro naklon).
PF
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 02 2018, 13:45 Předmět:
Ale ono to tam tak u první generace vochcáfky i fóblije bylo - levou půlkou se reguloval jas palubky, pravou náklon předních světel!
Jenomže prostě katování kostů - a dvojka fóblije už neměla ani v lepší vejbavě xenony s ostřikem a samonivelací (jen bihalogenový projektory s H7 nebo klasika paraboly s H4), roomster jako "sesterskej model" samozřejmě dtto.
Problém s omezenou svítivostí projektorů "vyřešili" chytráci návratem ke dvouzdrojovýmu světlometu - místo toho, aby do projektorů nasadili xenonový výbojky, vyhodili z nich elektromagnet zvedající clonku v optice, clonku nechali napevno v poloze tlumenýho potkávacího světla a narvali vedle nich sekundární parabolu s druhou H7 jako dálkovým světlem ...
Plus nacpání denního svícení dolů těsně nad cestu na místo mlhovek, to byly jedny z největších chyb, kterejch se soudruzi konstruktéři und soudruzi dýzajnéři na těch autech dopustili. Dole těsně u země svítící "deňáky" se schovají za každou krtinu natož za nízkým horizontem, s deňákama nesvítící zadní obrysovky zase nejsou vidět tam, kde se auto schová v šeru nebo v protisvětle respektive v době, kdy šofér dopředu ještě sám dobře vidí od DLR, ale zezadu je "díky" denní době nebo povětrnosti bez rozsvícenejch obrysovek a číslovek neviditelnej ... Facelift to upravil, dvojkový fóblije i roomy po faceliftu svítí v režimu DLR i dozadu, ale výroba z let 2006 - 2010 je v tomhle ohledu bitá ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Díky za odkaz a schéma, ale musel bych někde sehnat další přístrojovku a nakreslit zapojení aspoď podsvitu, protože na tom ideovém schématu z DP je L10 ve zkratu. Čert, ví, jak je to defacto zapojené.
Zkusím stáhnout DP pro Octavii 1 (kde je regulace jasu v přepínači) a DP pro Roomstra (abych věděl, proč je nutné střihnout zeleno-šedý vodič - viz odkaz v 1. příspěvku). Snad by to pak bylo proveditelné.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 22 2019, 15:16 Předmět:
A svítíš jako denníma potkávačkama, nebo máš denní dole u mlhovek? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 25 2019, 0:55 Předmět:
Vůbec netuším, jestli ten regulátor ze Sněhomuže bude rozměrově pasovat do Rooma - a i kdyby mechanicky pasoval, pak každopádně přístrojovej štít Rooma/fábule II nejspíš na regulaci podsvícení není připravenej a bude vyžadovat zásah minimálně do obvodu napájení podsvícení. Nejde navíc popsat konkrétní úpravu, protože ty přístrojový štíty se liší podle několika podmínek - jsou jiný pro auta s palubním počítačem (PP) a bez něj respektive s MaxiDotem a bez něj, další odlišnost představuje použitý palivo - benzín vs. nafta a všecko je ještě zkomplikovaný faceliftem v roce 2010. Celkem se jedná o 12 různejch verzí přístrojovýho štítu (verze bez PP x verze s PP a multifunkčním LCD zobrazovačem x verze s PP a semigrafickým displejem MaxiDot - obojí zvlášť ve verzích pro benzín/LPG a zvlášť pro naftu - to všecko ještě krát dvě kvůli změnám při faceliftu) ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 14, 2016 Příspěvky: 99 Bydliště: Brno
Zaslal: pá leden 25 2019, 1:31 Předmět:
Čísla maí více méně stejný. Docela se dá hýbat s označením. Stačí dát na konec čísla ještě písmeno B. Rozměr i tvar sedí. Podle obrázků mají i stejné konektory. Asi bych se toho nebál. V konečném důsledku bych zjistil, že to třeba i funguje. A nebo taky ne. V tom lepším případě, když by to fungovalo bych si řekl jo dobrý plní to účel. No a kdyby to nešlo tak bych si řekl tak vo.le seš o nějakou tu stovku "chytřejší"
Založen: Jan 03, 2019 Příspěvky: 80 Bydliště: Chrudimsko
Zaslal: pá leden 25 2019, 11:46 Předmět:
EKKAR napsal(a):
A svítíš jako denníma potkávačkama, nebo máš denní dole u mlhovek?
Ne nemám denní dole u mlhovek. Vpředu svítí potkávačky + obrysovky, vzadu koncová světla. V pojistkovém boxu přepínač na denní svícení zapnutý, hlavní spínač světel v poloze "0". Je to origo, žádný dodatečný bastl.
P.S. Jen malá odlišnost od manuálu. Po zapnutí zapalování se rozsvítí potkávací + obrysová a koncová světla, při startování potkávací zhasnou. V manuálu to popisují jinak.
Ještě mne napadlo, že rok výroby je sice 2009 - předfaceliftem, ale modelový rok je 2010, takže je možné, že to bude tím.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 25 2019, 16:44 Předmět:
Kdybys měl "fejsák", měl bys denní dole ve dvojsvětlech společně s mlhovkama. Vpředu bys pak měl buď plný paraboly s dvojvláknovýma žárofkama H4, nebo kombinovaný světlomety s potkávačkama ve formě polyelipsoidních projektorovejch světel a pevnou clonou a s jednovláknovýma H7 a dálkovýma v samostatný "normální parabole" s dalšíma H7 (celkem 4ks H7) - kdežto "předfejsákovej" projektorák má jenom ty projektory s pohyblivou clonkou = má pro potkávačky i dálkový společnou jednu H7 v každým světlometu. Proto na ně taky bylo tolik kritiky, že h0vn0 svítěj ... Srovnej si před faceliftem a faceliftovej - oba dva jsou levý. Jenom jeden projektor zůstal i po faceliftu ve variantě "Monte Carlo" - na rozdíl od předfaceliftu je ale umístěnej víc k vnějšímu obrysu vozidla ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.