Zaslal: so září 01 2018, 20:00 Předmět: Roomster - regulace jasu přístrojové desky
Nazdar všem.
Netušíte někdo, zdali existuje možnost regulovat v Roomsteru (r.v. 2007) jas přístrojové desky?
Nějak jsem ty borce v MB nepochopil - viděl jsem za poslední týden hodně Roomsterů, ale všechny měly jen regulaci naklápění světel. A přitom by v tom místě bylo místo na regulátor jasu. Ale nikde jsem nenašel na prodej díl, který by se tam namontoval. To i stará Fabie I umožňuje vyměnit regulátor náklanu na kombinovaný regulátor náklon/jas.
Na webu jsem našel diskusi, kde řešili podobný problém (https://forum.skodahome.cz/topic/42537-podsvietenie-palubovky/?page=3 ) - ale není tam např. číslo toho přepínače, který použili.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 01 2018, 20:44 Předmět:
Možnost regulovat jas podsvícení palubovky vzala za svoje vinou katování kostů - prostě v první generaci fábule (i ochcáfky) tahle možnost byla, ale pro její druhou generaci a tím i zároveň pro Roomstera (kterej se jako naprosto nezapadající do koncernu musel nuceně přizpůsobit a byl doslova násilím vyvozeným z Vlkohradu "umravněnej" z původní snahy konkurovat Caddymu a Tiguanu = byl navrhovanej na stejnou podvozkovou platformu shodnou i s "šestkovým" a vyšším Golfem, tzn. v původním návrhu zveřejněným v roce 2003 nechyběla ani možnost pohonu 4x4 s Haldexem) bylo kvůli nucenýmu snížení ceny od regulace upuštěný. Tzn že ovladač ve dvojkový fábuli i roomsteru je stejně velkej i umístěnej jako v jedničkový fábuli, ale je z něj vypuštěnej potenciometr regulující proud podsvitu. Místo točítka je na něm jen oblá výplň. Potenciometr nastavování sklonu světel zůstal.
Úprava pro možnost regulovat podsvícení znamená vykuchat celou přístrojovku, koupit ovladač se dvěma potenciometrama z jedničkový fábule, vyhledat a správně pospojovat všecky LEDky sloužící k podsvícení a přepojit je na ten potenciometr - případně vyřešit PWM regulaci jejich jasu. Problém je v tom, že předfaceliftová palubovka nemá celej podsvit na jedný větvi a ani nemá nikde vyvedenej kabel pro připojení regulátoru - prostě podsvícení je uvnitř natvrdo spojený s napájením a buď jde, nebo nejde. Přepínač světel je univerzální koncernovej typ určenej pro auta s vyšší vejbavou = s mlhovkama vpředu i vzadu (zadní v době fábule I už povinný byly, ale přední ne a do zákona se to dostalo až někdy kolem roku 2002 nebo 2003, proto existujou jedničkový fábule i bez předních mlhovek, ale dvojkový už jedině s mlhovkama vpředu i vzadu). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Takze myslis, ze to, co je popisovano na foru Skodahome, je nesmysl? To byla totiz jedina sance - vymenit za par stovek prepinac a strihnout jeden drat (klasik by rekl "Strihni cerveny",ale v Romstru je to nejaky sedozeleny).
PF
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 01 2018, 21:32 Předmět:
Není to nesmysl, pokud najdeš ten spoj, do kterýho vložíš ten drátovej potenciometr, kterej je v tom točítku - mimochodem mělo by bejt pro fábuli i ochcáfku "jedničku" stejný. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Diky za odpoved. Podle toho co pises mam smulu. Mam Roomstra 2007, tedy pred faceliftem. A ten by mel mit diody "natvrdo" pripojene na napajeni. Ale pak neni sance to vyresit jen vymenou prepinace svetel.
Pochopil jsem to dobre?
PF
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: ne září 02 2018, 8:57 Předmět:
U starších aut, kde bylo podsvětlení žárovkové, bylo velmi vhodné ten jas stáhnout a oddálit tak výměnu těch žárovek, což nebyla práce, kterou by člověk chtěl dělat.
Je zajímavé, že Škoda 100 tu regulaci měla i v nejnižší výbavě. Novější škodovky ji většinou neměly vůbec.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 02 2018, 9:16 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
...
Je zajímavé, že Škoda 100 tu regulaci měla i v nejnižší výbavě. Novější škodovky ji většinou neměly vůbec.
Neměla, aspoň tátova Š110LS z roku 74 žádnou regulaci neměla - a to jsem se v ní za volantem ještě jako kluk docela dost povozil. Ale TISÍCOVKA neboli Š1000MB - ta "kroutítko" na regulaci jasu palubky měla, knoflík byl nad levým řidičovým kolenem - měl ji tátův strejc a taky jsem se už tenkrát divil, proč takovou věc starší auto má a novější ne. Možná že první "stovky" z roku 1969 tu regulaci ještě měly a až pro pozdější série byla v rámci nějaký "inovace" (tehdejší pojmenování katování kostů) vypuštěná. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
termit256: asi proto, že to mám skoro staženo. Když jezdíš hodně v noci zbytečně to moc svítí a dráždí oči.
Tak to by mne ani ve snu nenapadlo ze by tohle nekomu mohlo vadit. A co protijedouci auta, poulicni lampy, svetlo vlastnich reflektoru a milion dalsich veci co sviti v noci vic nez ledka v palubni desce?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 02 2018, 10:00 Předmět:
Co mně osobně třeba vadilo jak sfiň, to bylo automatický přepínání jasu palubky odvozený od svícení světlama. Nebyla to škodifka ani nic koncernovýho, byl to prťavej Yaris od Uja Tojóty, ještě ten starej se 4-válcem 1,1 VVTi. Měl jsem ho jako jeden ze služebáků. Tam bylo podsvícení palubovky napojený na světla S NEGATIVNÍ LOGIKOU - při zhasnutejch světlech svítila palubka naplno, když se rozsvítilo, podsvícení pohaslo. Vypnout se to z místa řidiče nedalo. A jeďte s takovým autem někdy v roce 2004, krátce po zavedení povinnýho svícení i ve dne a denní LED světla byly ještě sci-fi ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33912 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne září 02 2018, 10:39 Předmět:
Naco potrebujes podsvietenie cez den? Podsvietenie mam nastavene na uplne minimum - tak, aby som v noci vsetko videl, ale zbytocne to nesvietilo do oci. Cez den ani nevidiet, ze tam nieco svieti.
termit256: ano to vše vadí nicméně proč si přidělávat problémy ještě s deskou která pálí nonstop do očí. Prostě tě to ruší zevnitř a když si zkusíš ujet kus s tím nebo bez tak pak víš proč... Jinak ve dne to nesvítí vůbec, i když jedu proti slunci tak jde vidět že LCD i ručičky se rozsvítí aby zůstaly stejně výrazné. _________________ Internet - metla lidstva
Normálně jezdím na denní svícení, takže je přístrojovka zhaslá. A zjistil jsem to přesvětlení přístrojovky tak, že jsem vyjížděl na setkání do Holic už v 3:45 ráno. A fakt mi to vadilo a ještě horší to bylo, když jsem zapnul dálková světla. Ta modrá taky byla "pocuc".
Tak jsem si myslel, že dokoupím dvojitý potenciometr místo jednoduchého a bude hotovo. Ale není. No v nejhorším to vyřeším tak, že nad svítící části přístrojovky dám kousek dektury. V 21. století jsem myslel, že to vyřeším systémověji.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 02 2018, 12:04 Předmět:
rnbw napsal(a):
Naco potrebujes podsvietenie cez den? Podsvietenie mam nastavene na uplne minimum - tak, aby som v noci vsetko videl, ale zbytocne to nesvietilo do oci. Cez den ani nevidiet, ze tam nieco svieti.
Ten Yarek má místo palubky přímo barevnej displej, bez podsvícení nevidíš žádný stupnice ani ukazatele. Jedeš naslepo. Takže když je venku světla dost, displej jasí jak vzteklej, ale když se rozsvítily světla podle zákona o denním svícení, displej pohasnul na noční úroveň a zas bylo vidět 3,14ču ...
A v roomsteru to mám stejný - tam kdybych nesvítil i přes den tlumenýma, tak nevidím díky okolnímu světlu, co mi ukazuje LCD displej vprostřed palubovky - je sice reflexní, takže v úplným klidu je i na něm "něco vidět", ale na rychlý rozpoznání bleskovým mrknutím jak je potřeba za jízdy to bez přisvícení není. A v režimu automatickýho rozsvěcení tlumenejch á la DLR palubovka taky nesvítí - i proto mám automatiku vypnutou a rozsvěcuju se ručně. Jenže v noci ta svítící plocha opravdu dost peče do bulev - a snížit jas není jak. Já už jsem si teda zvyknul, ale někomu, kdo si auto s podobnou palubovkou koupil teď nedávno to vadit může. Prostě je nutný po pravdě říct, že pro dvojkovou fábuli/roomstera navrhoval tyhlety ovládací a indikační prvky naprostej pitomec - respektive on je nenavrhoval pitomec, ale nějakej o to větší de_bil_ní ču_rák v návrhu potom v rámci katování kostů některý prvky změnil resp. vyřadil tak, že to jak vod pitomce dopadlo ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.