Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6081 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út červen 19 2018, 14:33 Předmět:
Myslím, že se pleteš a to velmi
Sorry, ale to vidím velmi dobře z reakcí zůčastněných, nakolik používají rozum a nakolik "odemílají" svoje nasbírané "zkušenosti"
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6081 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út červen 19 2018, 14:40 Předmět:
microlan napsal(a):
např: 60C znamená nabíjení proudem 60 x kapacita baterky
Aha, tak to já jsem blbec, ale taky to úplně nesedí, i zvýšeným proudem nabiješ akumulátor na plnou chemii. Ty grafy tak úplně nesedí.
Ale 10C by se dalo vzít jako saturace nabíjecího proudu, prostě nějaký limit tam je a pak se to jako kondenzátor nechová.
Naposledy upravil danhard dne út červen 19 2018, 14:45, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6081 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út červen 19 2018, 14:47 Předmět:
Aha.
Čtu tam Stav nabití, ale taky nemusím všemu rozumět
Jinak tyristorové rychlonabíječky jsem navrhoval pro Elektrodružstvo Praha (sídlili někde na Žižkově) někdy v r. 1973 a hodně tomu pomohlo, když jsme je udělali na trafu přepínací na 12 a 24V, aby regulace jela jen v malém rozshu střídy.
Původně to jelo v jednom rozsahu, což se mi jim podařilo rozmluvit. Rozumní hoši. Já jsem měl před maturitou a oni byli v předdůchodovém věku Ale společně jsme si odměřili, co je špatně a poté byly mé argumenty mnohem pochopitelnější.
Zkus si tu "integraci" změřit pro 1-10C na normální autobaterii
Prostě ten obrázek je daleko vzdálen mým reálným zkušenostem.
A na výstupu byl elektromagnetický měřák efektivního proudu
Naposledy upravil danhard dne út červen 19 2018, 15:43, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 09, 2017 Příspěvky: 1647 Bydliště: Kósek vod Brna
Zaslal: út červen 19 2018, 15:42 Předmět:
je to blbě opsaný nějakým opisovačem, čas by měl být taky v procentech pro vypočítanou dobu nabíjení při daném proudu a ne v minutách. Ale to je jedno.
//U té simulace jsem záměrně sejmul proud na tom odporu a ne na baterce, aby bylo snažší si uvědomit, kolik se u toho protopí, pak je tam ještě nápověda na tom obrázku, kde je to vynásobeno úbytkem na 4,6 kW ztráty
///ten graf je pro modelářský baterky, který jsou na rychlonabíjení stavěný 60C u olověné 50 Ah x 60 = 3000A ta by snad vybuchla
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6081 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út červen 19 2018, 19:57 Předmět:
Dispozice k bonzům mistra EKKARa
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/ua723.pdf
Figure 9, spínaný regulátor s hysterezí, z kterého se jmenovaný "odborník" může posrat a dává to sem, jako napadení jeho veličenstva.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: pá červen 22 2018, 18:13 Předmět:
Co vim,tak olovo se má nabíjet proudem 0.1-0.5C .U běžný stovky to je 0.1C v garáži (průměrná 10A nabíječka CV/CC) a v autě i těch 0.5C z altíku(s buzením na plnej korek dává běžnej altík 50A,nějaký novější speciály i víc).Tim vysokym proudem to ale jede krátkodobě,pak regulátor proud postupně snižuje.Nedovedu si představit nabíjet baterku proudem 1-10C nebo těch 60C.To by snad mohla i řáchnout.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červen 22 2018, 18:41 Předmět:
weed_smoker napsal(a):
Co vim,tak olovo se má nabíjet proudem 0.1-0.5C .U běžný stovky to je 0.1C v garáži (průměrná 10A nabíječka CV/CC) a v autě i těch 0.5C z altíku(s buzením na plnej korek dává běžnej altík 50A,nějaký novější speciály i víc).Tim vysokym proudem to ale jede krátkodobě,pak regulátor proud postupně snižuje.
Motáš dohromady pojem a průjem. V autě baterku nenabíjíš - v autě máš baterku jenom dobíjet, neboli máš urychleně doplnit tu energii, kterou odebereš třeba startem. Tam krátkodobej vyšší proud ničemu nevadí. To za prvé. A za druhý - altík s proudem 50A se naposledy montoval ještě do šádyn - všecky pozdější výrobky z Boleslavi a ve světě už mnohem dřív mají alternátory s výstupním proudem 70A NEBO VYŠŠÍM. Z principu funkce je alternátor ZDROJEM NAPĚTÍ - tudíž pokud dostává buzení a na hřídel mechanickej příkon od klikovky, prostě dává proud dokud může až do svý maximální kapacity. A žádný omezování proudu "pak" se nekoná - pokud klesá odběr z aletrnátoru po určitý době od startu, je to právě proto, že v baterce se vyrovnaly poměry a startem odebranej náboj se zase doplnil, stouplo jeho napětí na úroveň nastavenou regulátorem na aletrnátoru a tím se i zmenšil proud do něj tekoucí. Ale způsobil to právě sám akumulátor, ne nějakej regulátor.
weed_smoker dál napsal(a):
Nedovedu si představit nabíjet baterku proudem 1-10C nebo těch 60C.To by snad mohla i řáchnout.
Nemusíš si to představovat, proud v řádu hodinový kapacity (1C) je u olova v autě v krátký době po startu naprosto běžnej, proud AŽ 10C se používá pro rychlonabíjení trakčních akumulátorů speciální konstrukce umožňující aktivní chlazení elektrolytu a aktivních hmot. Proudy vyšší pak používají akumulátory jinejch technologií a v dnešní době už jsou i běžnější tzv. "superkondenzátory" (supercapacitors), u kterejch se zdá, že by to mohla bejt jedna z technologií schopná v budoucnosti právě akumulátory na bázi olova z velký části oblastí používání úplně vytlačit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 09, 2017 Příspěvky: 1647 Bydliště: Kósek vod Brna
Zaslal: pá červen 22 2018, 20:24 Předmět:
weed_smoker: ten graf je pro lipolky, jen jsem chtěl demonstrovat, že nabíjení vysokým proudem je vždy méně efektivní, než nabíjení nižším proudem a to i u akumulátorů, které jsou stavěny na vysoké proudy.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.