Tak pripoj hlavný + kábel a druhým káblom prepoj + na kontakt 50 na cievke - ako keby si štartoval - "brnkni do vrtule"
Keď motor naskočí - máš vadnú spínačku !
Tak pripoj hlavný + kábel a druhým káblom prepoj + na kontakt 50 na cievke - ako keby si štartoval - "brnkni do vrtule"
Keď motor naskočí - máš vadnú spínačku !
Jen pro jistotu, klíček by měl být v jaké poloze? OFF / ON / START nebo to nezáleží?
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út červen 19 2018, 12:21 Předmět:
Pro vyzkoušení starteru je to šumák . Ta rezatá svorka 2 se mi zdá dost shnilá . Když spojíš oba silné šrouby na starteru , musí se protočit . Potom drátem od přívodu aku s přívodem na cívku . Pokud se v obou případech točí , je chyba na cestě od spínačky k cívce . Rozebral jsi zkusmo hned ten konektor u cívky ? Nějak se motáš v kruhu . Čas hledání této chyby je v řádu minut. A hlavně!!!! nezapomeň vyřadit a přesvědčit se o tom !!!
Pro vyzkoušení starteru je to šumák . Ta rezatá svorka 2 se mi zdá dost shnilá . Když spojíš oba silné šrouby na starteru , musí se protočit . Potom drátem od přívodu aku s přívodem na cívku . Pokud se v obou případech točí , je chyba na cestě od spínačky k cívce . Rozebral jsi zkusmo hned ten konektor u cívky ? Nějak se motáš v kruhu . Čas hledání této chyby je v řádu minut. A hlavně!!!! nezapomeň vyřadit a přesvědčit se o tom !!!
Tak propojením + z baterky a cívky u startéru to krásně nastartovalo jak nikdy pomocí klíčku, sotva jsem se dotkl plusu, už to bylo nastartované. Na vyřazení jsem si dával majzla už při přechozích pokusech. A samozřejmě po vypnutí nastartovat nejde, plus svítí kontrolka baterky.
Takže chyba je cestě ke startéru zřejmě. A jak nejlépe to najít, či co přesně udělat? Chápu, že pro někoho to banální, ale ještě jsem to nedělal, ale schopný snad budu s vaší pomoci.
Motám se sice v kruhu, ale pomalu a jistě se snad vymotávám. Ten rezavější šroub u startéru asi nemusím čistit, jak to chytlo ne? Je tam strašný přístup, na těch fotkách to tak nevypadá, ale dostat se k tomu, to by jen tak nebylo.
no hurá... teraz bude príjemná robota
Vybrať spod palubovky spínaciu skrinku, nájsť druhý koniec kábla čo ide od štartéra (svorka č.50 je aj na spínačke) premerať kábel.
Ale na 99% to bude vadná spínačka.
Väčšinou sa dajú rozobrať na dva kusy - diel s kontaktami ešte potom zvlášť.
Rozobrať a väčšinou stačí len vyčistiť kontakty vnútri. Veľa zdaru.
Naposledy upravil dred dne st červen 20 2018, 16:17, celkově upraveno 1 krát.
Tak jsem se pokusil demontovat spínací skříňku a po hodinovém boji jsem oddělil zadní část. Celá je přišroubovaná k volantu v držáku, který nejde povolit, nejsou tam závity a blbý přístup. Jinak na fotce šrouby, číslo 4 a 5 nelze povolit. Jak kdyby měly strhnuté čepičky závitů.
Na druhém obrázku je vidět přední a zadní část po povolení. Bohužel se mi nepodařilo ani jedno oddělit. Tak přední část na druhém obrázku je tam nějak pevně přidělaná. Z té zadní části vedou kontakty, které jsou vidět na prvním obrázku. Ten konec je celý takový volný, ale nedaří se mi to vytáhnout z toho. Na třetím obrázku je pak přední část ze zadní strany.
Četl jsem různé návody, ale všude ty skříňky jsou jiné. Nevíte jak na tu mou?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 19 2018, 21:22 Předmět:
To co nejde sundat ze sloupku volantu je zámek, kterej se upevňuje trhacíma šroubama nebo lisováním a skutečně nejde bez násilí sundat. Je to primární ochrana proti ukradení = zámek řízení, tak se nediv. Navíc ty ho máš pravděpodobně v pořádku - protože se točí kam má a zamyká i odemyká, nebo ne? Tak ho nechej na místě.
No a to co jsi sundal je elektrická část, který se říká "ořech". Je to sdruženej přepínač, kterej přivádí podle natočení klíčkem +12V do různejch obvodů auta - ten už tolik zabezpečenej bejt nemusí a ty si podle polohy toho "T" uvnitř jímky v zámku můžeš vyzkoušet, jestli z přívodu od baterky skutečně po otočení do konkrétní pozice spojí ten proud do patřičnýho výstupního drátu - nejdřív pro zapalování (a větrání a rádio a vůbec všecko, co se zapne klíčkem v 1. poloze) a pak i do startérový cívky - to je to, co sis nasimuloval tím propojením toho konektoru na cívce startéru přímo na baterku extra kabelem. Nejlíp by bylo, kdyby ses obrátil na nějakej klub majitelů podobnejch auťáků, je jich hromada, a tam se poptat po schématech ke svý káře - minimálně by ti měli bejt schopní poradit, odkud kam kterej drát vede a kdy na něm máš co naměřit. Občas blbne jen proto, že se dovnitř dostal prach, jindy se poláme vnitřek a musí se nahradit - to se pak dá někde na vrakále nebo přímo nákupem náhradního dílu u dovozce ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak auto jsem nastartoval přes kabel z + baterky a startér, ujel 5 km a na druhý den zase začalo startovat.
Odmontoval jsem alarm, který jsme měl v autě zakomponovaný viz zde: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=958949#958949 a auto zatím startuje, doufám, že už se to nebude opakovat.
Děkuju všem nevysmívajícím se komentářům za pomoc.
Myslím že se to stává a že už se o tom tady psalo ale nemůžu to najít, tak se zeptám. Je normální že autobaterie přestane fungovat takřka náhle, bez jakýchkoli předchozích náznaků toho že by byla špatná? Nevím jak je stará, ale auto ve kterém je mám cca 2,5roku, nikdy žádný problém nebyl, ale teď jsem nechal cca 2-3h otevřené dveře takže svítily vnitřní osvětlení interiéru. A potom jsem už nenastartoval, baterie naprázdno pod 10V. I po nabití nabíječkou po krátkém čase napětí na baterii klesá pod 12V. Trochu mě ta náhlá smrt překvapila
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.